Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 195.400 PLN - 405.000 PLN

Tegoroczne lato w Polsce wyglądało jak szachownica. Codziennie inna pogoda, która niekoniecznie oznaczała słońce i coraz to wyższą temperaturę. Jednak nam udało znaleźć się zamiennik, który rozpalał do czerwoności. Mowa o BMW 440i z nadwoziem Cabrio, którego sam wygląd powoduje, że na twarzy dostajemy pąsów.
Cena: 100 000 - 150 000 PLN

Wydaje się, że Nissan Micra to żadna nowość. Na rynku od 1982 roku rozpieszczała segment A. Z roku na rok rosła ale… nigdy nie mogła wskoczyć w wyższy segment aż do teraz. Nowy Nissan Micra wskoczył i to z wielkim przytupem do segmentu B i wydaje się być bardzo poważną konkurencją.

  Trzeba być ślepym żeby nie zauważyć co się dzieje na rynku motoryzacyjnym. Od lat rodzinne minivana są stopniowo wypierane z rynku przez wszędobylskie crossovery, a typowe rodzinne vany zastępuje się ogromnymi (tylko z zewnątrz) SUV’ami. Francuzi to jednak zmyślny naród i całkiem nieźle wyszło mu wpasowanie się w rynek swoim Scenic’iem, który jak dla mnie jest małym połączeniem minivana i crossovera.  

  Mówiąc o rodzinie myślimy o żonie, dzieciach, domu i ewentualnie psie. Często bywa tak, że zapominamy o istotnej w obecnych czasach kwestii czyli aucie, które ma służyć nie tylko nam ale i całej rodzinie. Pal licho jazdę na krótkich dystansach do sklepu, szkoły, przedszkola czy naszej podróży do pracy. W grę wchodzą dłuższe wycieczki i wysoki komfort. Kwestia zasadnicza to budżet jakim dysponujemy żeby stać się właścicielem auta, które wszystkie wymienione „czynniki” będzie w stanie nam zapewnić. Jeśli mamy na zbyciu kasę w przedziale 100 – 200 tys. zł to opcji jest wiele, a jedną z nich jest Skoda Superb Combi.  

  Segment premium aut klasy średniej został zdominowany przez niemieckie koncerny. BMW ma swoją serie 3, która w sumie nie bez powodu uwodzi, jednak przede wszystkim kobiety. Audi jest dumna ze swojej A4-ki. Ten samochód wybierają przeważnie „twardzi” panowie. Mercedes Klasy C to znowu oznaka przepychu? W sumie sam nie wiem czego. Volvo natomiast to wybór z rozsądku patrząc pod kątem bezpieczeństwa i komfortu. Niestety często pomijana była, może nieświadomie, marka Lexus czy Infiniti, a jest to na tyle silna konkurencja, że w obecnym czasie nie można o niej zapominać.  

  Marka Lexus opisuje siebie jako przywódcę w technologii hybrydowej: „Lexus jest największym producentem pojazdów hybrydowych premium - globalnie – oraz w Europie”. Jak zostało podane 2/3 sprzedawanych aut w Europie stanowią hybrydy. Sam model GS-450h można opisać słowami: luksusowa, sportowa, elegancka hybryda w sedanie. Jego historia zaczęła się dopiero w 2013 roku i z pewnością można stwierdzić, że auto odniosło duży sukces na bardzo wymagającym rynku aut luksusowych.  

  Nie od dziś wiemy, że poprzednia wersja Volvo XC60 znika z salonów ustępując jednocześnie miejsca nowej, piękniejszej i młodszej generacji. Jednak nowość nie będzie miała łatwego „życia”. Musi dorównać swojemu poprzednikowi, który pozostawił pozytywne wrażenia, ogromne zainteresowanie i jeszcze większe wyniki sprzedaży. Jednak nowe Volvo XC60 nie jest bez szans. Ma prezencję, klasę i bogate wyposażenie dostępne w standardzie. Poza tym klient będzie mógł wybrać dla siebie 1 z 5 oferowanych silników, pośród których znajdzie się także wersja hybrydowa typu plug in.  

  W dzisiejszych czasach rzadko spotykanym przypadkiem są auta, które nie posiadają dużej ilości elektroniki. Ręczny w postaci przycisku zamiast drążka, przycisk odpalający zamiast tradycyjnego kluczyka czy ogromne dotykowe wyświetlacze/tablety, za pomocą których obsługujemy chociażby nawiew i temperaturę we wnętrzu. Tą samą podążył niemiecki koncern Mercedes-Benz, którego każde auto z prawie każdego segmentu naszpikowane jest elektroniką, a poza tym cieszy oko swoim wyglądem.  
Cena: 150.780 PLN - 225.000 PLN

 Ford próbując trafić do jeszcze szerszej rzeszy odbiorców postanowił stworzyć swoją submarkę w postaci Vignale. Obecnie w konfiguratorze Forda znajdziemy takie modele jak Kuga, Mondeo, Edge czy testowany S-Max w najwyższej wersji wyposażenia, czyli Vignale.

  Miałem okazję jeździć wieloma luksusowymi autami, po spotkaniu z którymi ciężko było mi się rozstać. Przestronne wnętrza, wykończenie na najwyższym poziomie oraz silnik zapewniający autu odpowiednie osiągi. Jednak nie miałem jeszcze przyjemności jeździć taką limuzyną. Chociaż jest jedna rzecz, która mi nie pasowała do tego auta ale o tym później. Zacznijmy od początku.  
Cena: 96.880 PLN - 158.000 PLN

Kuga na rynku pojawiła się w 2008 roku. I generacja przypominała mi z tyłu dużą muchę. II generacja potrafiła sprostać oczekiwaniom płci brzydkiej pod kątem wyglądu i właściwości jezdnych. A co nowego przynosi facelifting II generacji Forda Kuga?

  W przeciągu 20 lat może zdarzyć się niemal wszystko. Zacznijmy od kilkukrotnego „końca” świata, poprzez wprowadzenie aut hybrydowych po auta elektryczne, nie wspominając o pracach nad autem na wodór. Tyle samo lat minęło odkąd I generacja Hondy HR-V ujrzała światło dzienne. Jednak pierwsze modele tamtej generacji w bieżącym roku osiągnęły pełnoletniość.

  Masowa produkcja hybrydowej Toyoty (Prius) ruszyła w 1995 roku. Jednak auto omijało szerokim łukiem europejski rynek, na który wjechała 3 lata później. W 2008 roku Toyota Prius mogła pochwalić się sprzedażą modelu na poziomie 1 mln. Później było już tylko lepiej. Mamy 2017 rok i mocną konkurencję w postaci koreańskiego produktu – Hyundai’a IONIQ, samochodu kompaktowego z alternatywnym napędem. Jak wielkie zagrożenie w swoim segmencie stanowić będzie dla pozostałych hybryd?  

  Ekologia, downsizing, cztery albo trzy, a nawet dwa cylindry i moc wyżyłowanego silnika uzyskana z pomocą turbiny. Współczesność odciska na nas piętno beznadziejności powodując, że zapominamy powoli jakie potwory jeździły po ulicach kilka(naście) lat temu. Jak brzmi V6, V8 czy nawet V12. To naprawdę rzadkość na drogach, a do niej z pewnością możemy zaliczyć wspaniały produkt japońskich instruktorów – Lexusa GS F z fenomenalnym lecz wiecznie głodnym 5.0 litrowym silnikiem z oznaczeniem V8.  

  BMW przez wiele lat zaskakiwało nas produkcją topowych samochodów luksusowych o niepowtarzalnych osiągach, napędzie na tylną oś i świetnymi walorami jezdnymi. W 2009 BMW zaskoczyło nas ponownie, kiedy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie przedstawiło koncepcyjną wizję i8 z napędem hybrydowym i obłędną linią nadwozia. Nikt się nie spodziewał, że już w 2015 roku BMW i8 zdobędzie tytuł World Green Car of the Year 2015.  

  Niedawno świat obiegła nie lada wiadomość o nowym Volvo XC60. Nawiązująca do nowej linii stylistycznej karoseria szybko wpada w oko i na długo tam pozostaje. Jednak udało nam się jeszcze porwać w swoje niedopieszczone ręce Volvo XC60 I generacji po faceliftingu. Nuda? To słowo nie ma prawa być łączone z XC60 Polestar. Tak, dobrze czytacie. P-O-L-E-S-T-A-R! Ciekawi? Zapraszam na krótką chwilę.  

  Tym razem na parking naszej redakcji wjechał jeszcze ciepły znany każdemu Ford Fiesta. Nic w sumie specjalnego, zwykły mały miejski samochód, który często pojawia się na drogach miejskiej dżungli. Ja jednak usiadłem za kierownicą Forda Fiesty ST200, a to totalnie zmienia sytuację. Jest to limitowana edycja, która ma do dyspozycji 200 KM, przyspiesza 0-100km/h w 6,7 sekundy i ma zarezerwowany tylko dla tej wyjątkowej wersji kolor o "stabilnej" nazwie Solid Silver Grey.  

  Słysząc o Coupe wyobrażam sobie sportowe, 3-drzwiowe nadwozie z szerokimi gumami, dużą felgą i sporą ilością koni pod maską. Stosowana nazwa GranCoupe kojarzyła mi się dotychczas z niemieckim koncernem BMW i niezbyt przyjemnym kształtem. Jednak to Francuzi słyną z mody, pięknie skrojonych rzeczy, a teraz także z ładnie prezentujących się aut. Takim jest Renault Megane GrandCoupe.  

  Jest jednym z najczęściej spotykanych aut na drogach. Jego popularność i sprzedaż przeszła wszelkie oczekiwania, nie tylko samej firmy. Po dobrych 9 latach od pierwszej premiery i po niespełna 7 latach od liftingu Nissan wypuścił na rynek kolejną odsłonę popularnego crossovera. Mówią, że ideału nie da się poprawić, jednak japońskie „mózgi” podjęły się tego wyzwania.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej