Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 251.900 PLN - 366.970 PLN

Myśląc logicznie jeżeli masz ponad 200, a może nawet i 300 tysięcy do dyspozycji i nie masz mieszkania to swoje pierwsze kroki skierujesz do jakiegoś dewelopera. Ewentualnie pokusisz się o swoje M2 z rynku wtórnego. A co jeśli już masz swój cichy kącik i nagle możesz zaszaleć za tą kasę? Rynek motoryzacyjny ma swoich szponach kilka ciekawych propozycji, które kosztują więcej niż 200 tys. zł i z całą pewnością, któryś z producentów przytuli taką kasę.
Cena: 80.200 PLN - 156.283 PLN

W świecie motoryzacji nie ma ani czasu ani miejsca na nudę. Jednym z „osobników”, który z całą pewnością przoduje temu stwierdzeniu jest Mini. Nie tak dawno mogliśmy przekonać się na swojej skórze co znaczy dobra zabawa i gokartowy styl jazdy. A wszystko to dzięki Mini John Cooper Works.
Cena: 59.990 PLN - 131.578 PLN

Z pewnością większość z Was miała już styczność z SUV-em, a jeżeli nie to na pewno wiele o nich słyszeliście. SUV-y stają się coraz bardziej popularne na naszym europejskim rynku, dlaczego są tak lubiane? Dają nam poczucie bezpieczeństwa, komfort, łatwo się do nich wsiada i mamy bardziej przejrzysty widok na drogę.
Cena: 159.990 PLN - 270.569 PLN

Mniej więcej 2-lata temu miałem okazję usiąść za kółkiem Infiniti Q50. Wtedy pod maską japońskiego produktu znalazła się 2-litrowa benzyna o mocy 211 KM. Auto, które uznałem za poważne zagrożenie w klasie Premium, teraz tylko umocniło mnie w przekonaniu, że konkurencja powinna drżeć.
Cena: 69.900 PLN - 128.000 PLN

  Honda Civic wżarła się w świat motoryzacji niczym rdza w stojącego w szopie Poloneza. Na ulicach mijamy co chwila poprzednie generacje, z których część z pewnością osiągnęła pełnoletniość, a gdyby były istotami ludzkimi nawet w USA mogłyby ze spokojem kupować alkohol. Czas jednak pędzi bez opamiętania i spotykamy się z już X generacją japońskiego auta.
Cena: 46.090 - 103.000 PLN

  Skoda Fabia Kombi III generacji w limitowanej wersji Drive. Nadwozie chociaż już dobrze znane, łączy w sobie atrakcyjny wygląd, przestronne wnętrze i dość oszczędny silnik. Znacznych rozmiarów bagażnik sprawia, że Skoda jest łakomym kąskiem dla rodzin dzietnych. Ciekawi naszej opinii? Zapraszamy do testu oraz videotestu.
Cena: 195.400 PLN - 405.000 PLN

Tegoroczne lato w Polsce wyglądało jak szachownica. Codziennie inna pogoda, która niekoniecznie oznaczała słońce i coraz to wyższą temperaturę. Jednak nam udało znaleźć się zamiennik, który rozpalał do czerwoności. Mowa o BMW 440i z nadwoziem Cabrio, którego sam wygląd powoduje, że na twarzy dostajemy pąsów.
Cena: 100 000 - 150 000 PLN

Wydaje się, że Nissan Micra to żadna nowość. Na rynku od 1982 roku rozpieszczała segment A. Z roku na rok rosła ale… nigdy nie mogła wskoczyć w wyższy segment aż do teraz. Nowy Nissan Micra wskoczył i to z wielkim przytupem do segmentu B i wydaje się być bardzo poważną konkurencją.

  Trzeba być ślepym żeby nie zauważyć co się dzieje na rynku motoryzacyjnym. Od lat rodzinne minivana są stopniowo wypierane z rynku przez wszędobylskie crossovery, a typowe rodzinne vany zastępuje się ogromnymi (tylko z zewnątrz) SUV’ami. Francuzi to jednak zmyślny naród i całkiem nieźle wyszło mu wpasowanie się w rynek swoim Scenic’iem, który jak dla mnie jest małym połączeniem minivana i crossovera.  

  Mówiąc o rodzinie myślimy o żonie, dzieciach, domu i ewentualnie psie. Często bywa tak, że zapominamy o istotnej w obecnych czasach kwestii czyli aucie, które ma służyć nie tylko nam ale i całej rodzinie. Pal licho jazdę na krótkich dystansach do sklepu, szkoły, przedszkola czy naszej podróży do pracy. W grę wchodzą dłuższe wycieczki i wysoki komfort. Kwestia zasadnicza to budżet jakim dysponujemy żeby stać się właścicielem auta, które wszystkie wymienione „czynniki” będzie w stanie nam zapewnić. Jeśli mamy na zbyciu kasę w przedziale 100 – 200 tys. zł to opcji jest wiele, a jedną z nich jest Skoda Superb Combi.  

  Segment premium aut klasy średniej został zdominowany przez niemieckie koncerny. BMW ma swoją serie 3, która w sumie nie bez powodu uwodzi, jednak przede wszystkim kobiety. Audi jest dumna ze swojej A4-ki. Ten samochód wybierają przeważnie „twardzi” panowie. Mercedes Klasy C to znowu oznaka przepychu? W sumie sam nie wiem czego. Volvo natomiast to wybór z rozsądku patrząc pod kątem bezpieczeństwa i komfortu. Niestety często pomijana była, może nieświadomie, marka Lexus czy Infiniti, a jest to na tyle silna konkurencja, że w obecnym czasie nie można o niej zapominać.  

  Marka Lexus opisuje siebie jako przywódcę w technologii hybrydowej: „Lexus jest największym producentem pojazdów hybrydowych premium - globalnie – oraz w Europie”. Jak zostało podane 2/3 sprzedawanych aut w Europie stanowią hybrydy. Sam model GS-450h można opisać słowami: luksusowa, sportowa, elegancka hybryda w sedanie. Jego historia zaczęła się dopiero w 2013 roku i z pewnością można stwierdzić, że auto odniosło duży sukces na bardzo wymagającym rynku aut luksusowych.  

  Nie od dziś wiemy, że poprzednia wersja Volvo XC60 znika z salonów ustępując jednocześnie miejsca nowej, piękniejszej i młodszej generacji. Jednak nowość nie będzie miała łatwego „życia”. Musi dorównać swojemu poprzednikowi, który pozostawił pozytywne wrażenia, ogromne zainteresowanie i jeszcze większe wyniki sprzedaży. Jednak nowe Volvo XC60 nie jest bez szans. Ma prezencję, klasę i bogate wyposażenie dostępne w standardzie. Poza tym klient będzie mógł wybrać dla siebie 1 z 5 oferowanych silników, pośród których znajdzie się także wersja hybrydowa typu plug in.  

  W dzisiejszych czasach rzadko spotykanym przypadkiem są auta, które nie posiadają dużej ilości elektroniki. Ręczny w postaci przycisku zamiast drążka, przycisk odpalający zamiast tradycyjnego kluczyka czy ogromne dotykowe wyświetlacze/tablety, za pomocą których obsługujemy chociażby nawiew i temperaturę we wnętrzu. Tą samą podążył niemiecki koncern Mercedes-Benz, którego każde auto z prawie każdego segmentu naszpikowane jest elektroniką, a poza tym cieszy oko swoim wyglądem.  

  Miałem okazję jeździć wieloma luksusowymi autami, po spotkaniu z którymi ciężko było mi się rozstać. Przestronne wnętrza, wykończenie na najwyższym poziomie oraz silnik zapewniający autu odpowiednie osiągi. Jednak nie miałem jeszcze przyjemności jeździć taką limuzyną. Chociaż jest jedna rzecz, która mi nie pasowała do tego auta ale o tym później. Zacznijmy od początku.  

  W przeciągu 20 lat może zdarzyć się niemal wszystko. Zacznijmy od kilkukrotnego „końca” świata, poprzez wprowadzenie aut hybrydowych po auta elektryczne, nie wspominając o pracach nad autem na wodór. Tyle samo lat minęło odkąd I generacja Hondy HR-V ujrzała światło dzienne. Jednak pierwsze modele tamtej generacji w bieżącym roku osiągnęły pełnoletniość.

  Masowa produkcja hybrydowej Toyoty (Prius) ruszyła w 1995 roku. Jednak auto omijało szerokim łukiem europejski rynek, na który wjechała 3 lata później. W 2008 roku Toyota Prius mogła pochwalić się sprzedażą modelu na poziomie 1 mln. Później było już tylko lepiej. Mamy 2017 rok i mocną konkurencję w postaci koreańskiego produktu – Hyundai’a IONIQ, samochodu kompaktowego z alternatywnym napędem. Jak wielkie zagrożenie w swoim segmencie stanowić będzie dla pozostałych hybryd?  

  Ekologia, downsizing, cztery albo trzy, a nawet dwa cylindry i moc wyżyłowanego silnika uzyskana z pomocą turbiny. Współczesność odciska na nas piętno beznadziejności powodując, że zapominamy powoli jakie potwory jeździły po ulicach kilka(naście) lat temu. Jak brzmi V6, V8 czy nawet V12. To naprawdę rzadkość na drogach, a do niej z pewnością możemy zaliczyć wspaniały produkt japońskich instruktorów – Lexusa GS F z fenomenalnym lecz wiecznie głodnym 5.0 litrowym silnikiem z oznaczeniem V8.  

  BMW przez wiele lat zaskakiwało nas produkcją topowych samochodów luksusowych o niepowtarzalnych osiągach, napędzie na tylną oś i świetnymi walorami jezdnymi. W 2009 BMW zaskoczyło nas ponownie, kiedy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie przedstawiło koncepcyjną wizję i8 z napędem hybrydowym i obłędną linią nadwozia. Nikt się nie spodziewał, że już w 2015 roku BMW i8 zdobędzie tytuł World Green Car of the Year 2015.  

  Niedawno świat obiegła nie lada wiadomość o nowym Volvo XC60. Nawiązująca do nowej linii stylistycznej karoseria szybko wpada w oko i na długo tam pozostaje. Jednak udało nam się jeszcze porwać w swoje niedopieszczone ręce Volvo XC60 I generacji po faceliftingu. Nuda? To słowo nie ma prawa być łączone z XC60 Polestar. Tak, dobrze czytacie. P-O-L-E-S-T-A-R! Ciekawi? Zapraszam na krótką chwilę.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej