Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 69.500 PLN - 130.000 PLN

 

Głównym bohaterem testu jest Hyundai i30 Wagon, czyli trzecia generacja popularnego modelu koreańskiej marki, który w postaci rodzinnego kombi oferuje więcej niż byśmy mogli się spodziewać.

Trzecia generacja Hyundaia i30 dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych – Hatchback, Fastback oraz testowanej przez nas Wagon, co w przełożeniu na nasze znaczy po prostu kombi. I to właśnie naszym zdaniem w tej wersji prezentuje się najlepiej chociaż nie idealnie.

Dynamicznie zaprojektowany przedni pas, ostrzej skrojone przednie reflektory i heksagonalny grill nadają nadwoziu atrakcyjnego wyglądu. Linia boczna również prezentuje się ciekawie. Opadająca ku tyłowi linia szyb i spadająca zaraz za nią linia dachu tworzą ciekawe połączenie. A dodatkowo atrakcyjność i30 Wagon podnoszą 17-calowe felgi.

Hyundai chciał stworzyć dynamicznie wyglądające kombi co poniekąd im się udało. Jednak do ogólnego kształtu i charakteru nadwozia nie pasuje tył i30-ki. Klapa wygląda jakby zaprojektowana została na szybko i na siłę. Ogromne logo i oznaczenia, a klapa wydaje się zbyt mała w stosunku do całego tyłu. Moim zdaniem ginie w ogólnym obrysie, a czarna dokładka zderzaka kompletnie nie pasuje do niebieskiego nadwozia i30-ki.

We wnętrzu i30-ki poza jasną tapicerką w oczy rzuca się koło kierownicy. Mimo, że bardzo dobrze leży w dłoniach to wygląda dość nietypowo, bo jej środkowa część została mocno wyeksponowana. Nie mówię, że to źle bo wybrzuszenie wygląda na tyle ponętnie. W centralnej części kokpitu znalazł się dotykowy wyświetlacz w rozmiarze 8-cali. Interfejs jest przejrzysty, czytelny i co najważniejsze łatwy w obsłudze.

Hyundaiem i30 Wagon będziemy z pewnością bardzo wygodnie podróżować. Mamy tutaj bardzo dużą ilość miejsca na nogi i nad głową. Poza tym bardzo wygodne fotele sprzyjają długim podróżom. Dobre podparcie boczne i długie siedziska z odpowiednim podparciem w udach. Jazda nas nie zmęczy.

Na długie wyjazdy przyda się duży bagażnik a ten w i30 Wagon ma 602 l. To niezły wynik w porównaniu do konkurencji. W golfie kufer jest większy o 3 litry, ale w Peugeocie 308 SW czy Fiacie Tipo SW mają one po ok. 550 l. Przestrzeń możemy powiększyć składając oparcia tylnej kanapy do 1650 litrów. To przyda się w przypadku wycieczki do ikei po jakiś mebel. Poza tym wysoko unosząca się klapa bagażnika ułatwi nam dostęp do przestrzeni ładunkowej.

A co znajdziemy pod maską i30-ki Wagon? To wysokoprężny motor pojemności 1.6 litra, mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 300 Nm. Te liczby nie sprawiają, że i30 lata. Masa 1340 kg ogranicza dynamiczny charakter nadwozia przez co do setki rozpędzamy się w 10,6 s. a maksymalna prędkość to 200 km/h.

Pracujący pod maską diesel został zestawiony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów DCT. Nie powiem, żeby jej praca rzuciła mnie na kolana. Może same przełożenia wchodząc bezszelestnie, bez szarpnięć, ale czas i chwile zawahania potrafią wyprowadzić z równowagi. Szczególnie w trybie ECO kiedy przekładnia potrafi się zgubić zrzucając bieg żeby po sekundzie wrócić do poprzedniego.

Układ kierowniczy pracuje lekko i rewelacyjnie spisuje się podczas jazdy po mieście oraz w trasie. Co najważniejsze daje poczucie pewności za kółkiem, bo otrzymujemy wszelkie informacje, które mają dla nas istotne znaczenie. Bardzo fajnie pracuje system utrzymania pojazdu w pasie ruchu, który wspomaga nas a nawet czasem potrafi bez naszego nadzoru pojechać po danym pasie.

Komfortowo zestrojono zawieszenie. Bardzo dobrze tłumi nierówności jakie napotyka na swojej drodze. Dojeżdżając nieutwardzoną drogą do miejsca zamieszkania i30-ka idealnie radziła sobie z większymi ubytkami. Powoli przesuwając się do przodu auto miękko zbierało nierówności przyjemnie kołysząc pasażerów.

Hyundai i30 dostępne jest w 3 wersjach wyposażenia – Classic Plus, Comfort, Style oraz Premium. Ta ostatnia opcja dostępna jest tylko z wybranymi silnikami.

Producent daje możliwość wybrania serca i30-ki Wagon. Wyboru dokonujemy pomiędzy 3 silnikami benzynowymi 1.4 MPI 100 Koni, 1.0 T-GDI 120 koni, 1.4 T-GDI 140 koni, a silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDI o mocy 110 oraz 136 koni mechanicznych.

Testowany Hyundai i30 Wagon to wersja wyposażenia Premium rozbudowana o kilka dodatków jak chociażby skórzana tapicerka za 7500 zł, lakier 2300, szklany dach za 4100 zł.

Cena z podstawowej, która wynosi 69 500, wędruje do 71 300 zł w momencie wyboru koloru lakieru, wybierając silnik diesla o mocy 136 km z automatem 7 DCT rośnie do 93 300 zł. Wybierając wersję wyposażenia Premium mamy już 111 300 zł. Dorzucamy wymienione wcześniej dodatki i kwota za i30 Wagon jest już spora bo wynosi 126 000 zł.

Patrząc na konkurencję możemy powiedzieć, że cenowo niektóre marki wypadają podobnie, jednak w tej cenie zawierają więcej dodatków z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Jednak Hyundai i30 Wagon potrafi do siebie przekonać z tym, że zamiast automatu może warto rozważyć wybór manualnej przekładni co korzystniej wpłynie także na czas sprintu do setki.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Hyundai i30 Wagon Premium 1.6 CRDI 136 KM 7DCT

SILNIK

turbodiesel, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1582 ccm

MOC

136 KM przy 4000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

300 Nm przy 1750-2500 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 7-biegowa

NAPĘD

oś przednia

0-100 km/h (sek.)

10,6
Vmax

200 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

4,7/4,1/4,3

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

6,8 (średnie z testu)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

50 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4585/1795/1475

WAGA (kg)

1340 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

602/1650 l

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

225/45 R17

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

69 500 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

ok. 130 000 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej