Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 65.300 zł - 138.890 zł

 

Dziś opowiem o bardzo ciekawej ofercie Opla czyli piątej generacji Astry i to z nadwoziem  Sports Tourer z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo o mocy 150 KM w wersji wyposażenia ELITE.

Uważam, że Astra Sports Tourer jest najładniejsza ze wszystkich poprzednich generacji. Piąta odsłona tego modelu czy jak kto woli Astra K wygląda zdecydowanie i prawdopodobnie najbardziej odważnie niż kiedykolwiek. Dodatkowo jest lżejsza, jeździ lepiej i wygląda lepiej.

Mało prawdopodobne jest , aby Aastra Sports Tourer została pomylona ze swoim poprzednikiem.  Widać, że Opel dąży do czegoś bardziej wyjątkowego. Zwraca uwagę na szczegóły, które mogą zrobić naprawdę wiele o czym świadczy rzucająca się w oczy chromowana opaska podkreślająca wydłużoną linię dachu.

Opel oferuje cztery wersje wyposażenia Astry:  ESSENTIA,  ENJOY,  DYNAMIC,  ELITE. Rozbieżność między najniższą i najwyższą wersją jest spora. Na stronie producenta wszystko jest pięknie opisane co oferuje nam konfiguracja ELITE.

W środku jest bardzo dostojnie i elegancko. Ten elegancki powiew to sprawka elementów plastikowych, polakierowanych na wysoki połysk w  kolorze black piano. I bardzo nam się to podoba. Na środku deski mamy stację multimedialną z dotykowym ekranem, Bluetooth, USB , screen mirroring czyli projekcja smartfona, Apple Car Play i Android Auto oraz system o nazwie OnStar.

Co to OnStar? Już daję przykłady. Przy odpaleniu poduszki powietrznej OnStar automatycznie informuje służby o wypadku. Jednak to nie wszystko. Mamy Informacje diagnostyczne (m.in. stan oleju, ciśnienie opon - pełna lista). Wszystko to jest dostępne przez aplikację na smartfon. OnStar pomaga zlokalizować samochód po zgłoszeniu jego kradzieży na policję. Zdalne otwieranie/zamykanie pojazdu przez smartfon.

Nawet niedoskonałych rozmiarów kierowca znajdzie w Astrze właściwe ustawienie za kierownicą. Fotel sygnowany literami AGR a to już wyższa szkoła jazdy. Podgrzewanie, wentylowanie, regulacja w ośmiu kierunkach, regulowanie długości siedziska, możliwość zapamiętania 3 pozycji fotela. Czy to mało? Dodatkowo fotel AGR został zaprojektowany tak, że szlachetne pośladki czy kręgosłup podziękują za tak wygodne miejsce.

Pedały i wieniec z przyciskami funkcyjnymi są dobrze rozmieszczone, a wszystkie główne elementy sterujące znajdują się tam, gdzie byśmy się ich spodziewali. Widoczność za kierownicą jest ogólnie bardzo dobra. Tak jak w lusterkach bocznych czy wstecznym

Osoby które usiądą z tyłu Astry SportsTourer będą miały masę miejsca - więcej miejsca nad głową, nawet niż w Skoda Octavia, choć z mniejszą ilością miejsca na nogi. Nawet dorośli będą mogli się spokojnie rozciągać.

Oczywiście, aby Astra Sports Tourer sprawdziła się jako kombi musi zaoferować wystarczająco duży bagażnik. 550 litrów przestrzeni powinno być wystarczające dla większości rodzin biorąc pod uwagę, że jest wygodnie ukształtowany z niską i płaską krawędzią ładunkową. Składane tylne siedzenia zwalniają imponujące 1630 litrów przestrzeni, ale mimo wszystko pozostaje w tyle za liderami tej klasy.

Zrobiłem mały research i proszę. Peugeot 308 SW ma 660 litrów, Honda Civic Tourer ma 624, a Skoda Octavia ma 610 litrów.. a więc 550 litrów to trochę….tyci?!

Podczas prowadzenia układ kierowniczy pracuje lekko i płynnie, Astra nie wymaga od nas energicznych ruchów. Przyczepność na zakrętach jest zadowalająca a zwrotność zaje…a.

Zawieszenie miękkie i mało agresywne. Do tej pory wspominam miejskie wycieczki Astrą Sports Tourer. Biorąc pod uwagę, że wersja testowa została wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. Mając pod nogą moc 150 koni mechanicznych możesz sobie pozwolić na trochę „finezji”. Ale tak na poważnie. To jest idealna jednostka do miasta i w trasę. Pierwsza setka już po 9.4 sekundy.

Jeszcze małe info odnośnie spalania? Miasto ok 7 litrów a poza miastem ok 5 litrów. Prędkość maksymalna to 210 km /h, czyli całkiem nieźle.

Astra przeszła długą drogę, a model Sports Tourer nigdy nie był lepszy i bardziej wszechstronny. Jest komfortowy, wygodny w prowadzeniu i ma dużo miejsca dla odbiorców, którzy prowadzą aktywny tryb życia i lubią rodzinne przygody.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo AT Elite

SILNIK

benzyna, turbo, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1399 ccm

MOC

150 KM przy 5000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

245 Nm przy 2000 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 6-biegowa

NAPĘD

oś przednia

0-100 km/h (sek.)

9,4
Vmax

210 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

7,3/4,5/5,6

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

7,4 (średnie z testu)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

48 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4702/1809/1510

WAGA (kg)

1435 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

550/1630 l

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

225/40 R18

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

65 300 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

121 490 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej