Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 146.500 PLN - ok. 230.000 PLN

Czapki z głów dla zespołu projektowego w Centro Stile Alfa Romeo. Giulia może być najlepszym samochodem produkowanym przez włoskiego producenta od długiego czasu tego koncernu. Na przestrzeni lat marka zyskała reputację pięknych, ale niedopracowanych mechanicznie aut  - Giulia w nowej generacji jest świetna na drodze, dobrze zbudowana i wygląda nietuzinkowo.

Ale czy na zatłoczonym rynku obok uznanych konkurentów, takich jak BMW serii 3, Audi A4 i Jaguar XE, naprawdę można uzasadnić wybór Giulii? W topowym wyposażeniu Veloce na pewno.

Mocno wyeksponowany napis VELOCE na obu przednich błotnikach informuje nas że Giulia to panna która może dużo zaoferować.  Delikatnie przeprojektowane zderzaki, polerowana czerń na ramach okien, podwójnie zakończony  układ wydechowy, piękne 19 calowe felgi plus szereg systemów bezpieczeństwa daje Veloce delikatną przewagę na pozostałymi wersjami.  

Proste, ale ekskluzywne wnętrze nowej Giulii zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy. W Giulii to właśnie kierowca jest najważniejszy. Środkową konsolę oraz wyświetlacz zaprojektowano tak aby ułatwić prowadzenie samochodu. Nie jesteśmy fanami multimediów Alfy ze względu  na grafikę, która wygląda trochę na przestarzałą. Podobnie jest z jakością i wielkością obrazu z kamery wstecznej przypomina nam czasy z przed paru lat.  

Przednie fotele z automatyczną  regulacją w 3 płaszczyznach  są pokryte jasną przyjemną w dotyku skorą, a kierowca czuje się w nich jak w szytym na miarę, doskonale skrojonym garniturze albo skórzanym kombinezonie. Pasażerowie z przodu nie powinni narzekać na brak miejsca. Szeroki tunel środkowy nie wpływa negatywnie na ograniczenie przestrzeni w pierwszym rzędzie foteli. Z tyłu jest nieco gorzej. Wygodnie będzie dwojgu pasażerów o średnim wzroście. Miejsce dla trzeciego pasażera należy traktować awaryjnie – nie jest wygodnie, bo przez środek podłogi przebiega wysoki tunel skutecznie ograniczający przestrzeń na nogi.

Bagażnik Giulii ma pojemność 480 l. W tej klasie to średnia pojemność. Otwór ładunkowy nie jest duży, co może utrudniać pakowanie większych gabarytów.  Za dopłatą 440 zł możemy dokupić haczyki na torby z zakupami .

Wewnątrz auta nie można nie zauważyć przycisku  uruchamiającego zapłon, który Alfa dumnie eksponuje na zgrabnej skórzanej kierownicy dając nam poczucie siedzenia za kierownicą super sportowego auta. Egzekwo a nawet chyba bardziej niż przycisk rzucają się w oczy duże żeby nie powiedzieć wielkie metalowe łopatki do zmiany biegów. Podobne możemy znaleźć w sportowych autach typu Ferrari.  Mimo swojego sportowego wyglądu utrudniają dostęp do znajdujących się za nimi przełączników kierunkowskazów i wycieraczek.

Pokrętło DNA umożliwia przechodzenie między trzema trybami jazdy Zaawansowana efektywność, Neutralna i Dynamiczna (z trybem Race dla Quadrifoglio). Pozwalają one zmienić masę układu kierowniczego i reakcję przepustnicy, samochód czuje się najlepiej w trybach Neutralnym i Dynamicznym. Giulia w skrajnych trybach to dwa zupełnie inne auta. Tryb neutralny jest dla zwykłych kierowców którzy cenią sobie komfort i spokój.  Dla rządnych wrażeń… zdecydowanie literka D

W trybie dynamicznym Giulia jest sztywna, a precyzyjny układ kierowniczy pracuje nieco ciężej dając poczucie większej kontroli. Zawieszenie staje się  energiczne a kierowca nabiera zaufania do auta podczas większych prędkości. Do tego napęd na 4 koła oznaczony Q4, który głównie przekazuje moc na tylną oś czyli nadal czujemy, że moc drzemie z tyłu ale w przypadku poślizgu czy trudnych warunków na drodze, nawet do 50% mocy zostanie przekazane na oś przednią.

Do skrzyni można mieć zastrzeżenia ale tylko wtedy kiedy Giulia pracuje w innym trybie niż DYNAMIC. No jest trochę wolna i lekko ospała ale kiedy przełączymy tryb na odpowiedni dla tego auta czyli  D,  reakcja skrzyni jest natychmiastowa.

Sercem Giulii jest silnik wysokoprężny 2.2.litra JTD o mocy 210 koni mechanicznych.  Dość głośny ale dobrze wygłuszona kabina mocno tłumi nieprzyjemny trekot silnika. Powiem szczerze, że jest to bardzo rozsądna konfiguracja. Dostajemy stosunkowo sporo mocy a spalanie mieści się w granicach przyzwoitości. Po efekt gęsiej skórki na rękach warto sięgnąć rozważyć 280 konny silnik benzynowy.

No i spalanie… w mieście trochę nam wypije 7,5 litra/ 100 km i tak jak zawsze wspominamy nie jest to jazda żeby uzyskać jak najniższe spalanie tylko normalna, przepisowa jazda. Chociaż kusi, żeby sprawdzić czy rzeczywiście start do setki zajmuje ok. 7 sekund.

Osoby, które kierują się wyborem auta pod kątem bezpieczeństwa będą usatysfakcjonowani Giulią , ponieważ dostajemy najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Producenci chwalą się zdobyciem 5 gwiazdek w najnowszych testach zderzeniowych EuroNCAP, osiągając najlepszy wynik 98% za ochronę dorosłych pasażerów.

Dzięki najnowocześniejszym technologiom i materiałom nowy model Giulia gwarantuje optymalną kontrolę nad samochodem i jednocześnie zapewnia wysoki komfort. Tradycyjne zawieszenie unowocześniono, korzystając z opatentowanych rozwiązań.

W szybkim podsumowaniu naszej Giulii – na tej zgrabnej młodej włoszce warto zawiesić oko.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: TEST - Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2 JTD 210 KM

SILNIK

turbo diesel R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1997 ccm

MOC

210 KM przy 3750 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

470 Nm przy 1750 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 8-stopniowa

NAPĘD

4x4

0-100 km/h (sek.)

6,8
Vmax

235 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

5,8/4,0/4,7

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

7,5 (średnie z testu)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

58 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4639/1873/1426

WAGA (kg)

1524 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

480 l

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

225/40 R19

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

146 500 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

ok. 230 000 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej