Śledź nas na:     

Marka:

  Rzadko spotykane auto na ulicy nazwiemy okazem. Zazwyczaj takie miano zyskują samochody, które są albo bardzo stare, ale za to utrzymane w nieziemsko dobrym stanie, albo samochody bardzo nowe, budzące podziw i pozostawiające za sobą bardzo nisko opuszczone szczęki u przechodniów i kierowców. Takiego przydomku nie otrzyma raczej samochód, który nie pozostanie w naszej pamięci na długo. No chyba, że robimy konkurs na wybitnie brzydkie auto. Ale to też tylko na chwilę. Z pewnością okazem nie jest SsangYong, który od początku budził kontrowersje swoim wyglądem. Identycznie jest teraz. Jaki model? Zapraszam dalej.  

  Napęd na obie osie, najczęściej w postaci elektronicznie sterowanego rozkładu mocy na wszystkie koła. Coraz częściej takie rozwiązanie trafia nie tylko do jakże popularnych SUVów, ale również do aut typowo rodzinnych (takich, jak niedawno testowany przez Damiana Seat Alhambra) czy nawet kompaktowych „kombiaków”. Dziś chciałbym Państwu zaprezentować brata bliźniaka Seata Alhambry, czyli Volkswagena Sharana. Przyjrzymy się wersji napędzanej wysokoprężnym silnikiem 2,0 TDI o mocy 140 koni mechanicznych i wyposażonej właśnie w napęd na obie osie. Zapraszam do lektury.  

  Oglądając kiedyś filmy typu science fiction i patrząc na latające po mieście pojazdy lub jeżdżące po ulicach wielkich wyimaginowanych aglomeracji samochody w pełni elektryczne uważałem, że to rzecz nie do osiągnięcia. A jednak. Coś co wydawało się nieosiągalne udało się dogonić. W ten oto sposób na naszych zwykłych drogach gościmy auto, którego nie słychać, które jeździ jak marzenie, a przy tym pozostaje w zgodzie z przyrodą. Zapraszam do relacji ze spotkania III-stopnia z BMW i3.  

  Najnowszy IS jest coraz częściej spotykanym sedanem Premium na naszych drogach. W sumie nie ma co się dziwić - jego wygląd jest więcej, niż ciekawy. Pokaźnych rozmiarów atrapa silnika, która otoczona jest niewielkimi, bi-ksenonowymi reflektorami, pod którymi usytuowano diodowy pas świateł do jazdy dziennej w kształcie strzały. Natomiast z tyłu znajdziemy ciekawie zaprojektowane lampy, zwężające się ku klapie bagażnika oraz dwie owalne końcówki układu wydechowego. To wszystko powoduje, że obok tego auta na pewno nie przejdziesz obojętnie. Zapraszam do artykułu o IS-ie z ostatnim z niewielu prawdziwych silników benzynowych w układzie V6.  

  Audi S3 Sportback można zaliczyć jako Hot Hatcha, który z powodzeniem może konkurować z najgroźniejszymi swoimi rywalami – Mercedesem A 45 AMG czy BMW 135i. Jednak koncern ze Stuttgartu nie śpi i jakiś czas temu wypuścił na rynek sportową odmianę swojego najmniejszego sedana czyli CLA 45 AMG. To spowodowało, że Audi postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i podkręcić A3 Limousine.    

  Każdy z nas chce być zdobywcą – czegoś, kogoś. Jeżeli już nie udaje się osiągnąć takiego przydomku, to chcemy posiadać coś, co będziemy mogli nazwać zdobywcą lub chociaż zdobyczą. Moją kilkudniową zdobyczą miało być auto, które nie zdobędzie najwyższych szczytów górskich, ani nie pokona ze spokojem ciężkich off-road’ów. Za to może być zdobywcą niejednego człowieka, który sprawi, że francuski produkt znajdzie się na samym szczycie góry pożądania. O czym mowa? O już w sumie dobrze znanym Renault Captur, crossoverze, który świetnie spisuje się w miejskiej dżungli.  

  Upalne dni, temperatury powyżej 30 stopni Celsjusza – innymi słowy sezon wakacyjny trwa w pełni. Praktycznie każdy z nas w taką pogodę ma ochotę wylegiwać się na plaży i ochładzać się w przyjemniej wodzie jeziora, morza czy oceanu. Jednak nie wszyscy mogą doświadczyć tego luksusu. Jest jednak alternatywa, czyli możliwość jazdy kabrioletem w takim okresie. Opuszczamy dach, pogłaśniamy radio, ewentualnie od czasu do czasu włączamy klimatyzację i jedziemy, ciesząc się każdym kolejnym kilometrem. Powstaje pytanie jakie auto wybrać. Na rynku dostępnych jest wiele modeli aut oferujących wersję z hard-topami oraz soft-topami. Wszystko zależy od preferencji przyszłego użytkownika. Do testów przypadł nam jednak zupełnie nowy i niedawno pokazany model z miękkim dachem. Mowa o Audi A3 Cabriolet. Właśnie to auto jest uzupełnieniem gamy Audi A3.  

  W pierwszych zdaniach pozwolę sobie na małe wytłumaczenie. Mianowicie, po raz pierwszy zasiadłem za kółkiem tak dużego auta, którego zadaniem nie są terenowe „voyage”, zabawa w Monster Truck lub wyścigi z innymi użytkownikami drogi. Głównym przeznaczeniem tego samochodu jest praca. Jak stwierdził producent, to auto jest Pierwsze do pracy. Na pewno się już domyślacie, że chodzi tutaj przede wszystkim o ogromnego, pakownego i ogólnie udanego niemieckiego Mercedesa-Benz Sprinter Furgon. Przez tydzień czasu miałem okazję sprawdzić jak się nim jeździ w zatłoczonym mieście, jak spisuje się w długiej trasie i jak bardzo jest pakowny kiedy jedziemy na wyjazd ze swoją ukochaną.  

  Przez cały czas uważałem, że kupowanie Audi z serii S to tak jakby kupić Porsche Boxstera. Jest to niby Porsche ale daleko mu do 911-tki. To jednak zmieniło, kiedy podczas imprezy zorganizowanej przez Audi, miałem możliwość przetestować usportowioną wersję Audi A3, gdzie miejsce A zajęło S.  

  Historia prezentowanych dzisiaj aut rozpoczęła się w 2005 roku, kiedy projektanci z niemieckiej marki Volkswagen dostali zielone światło na budowę całkowicie nowego auta. Tym razem nie miała to być kolejna limuzyna, ani auto miejskie, a pełnowartościowy pickup. Za projekt odpowiedzialny został sam Walter de Silva. Dwa lata później światło dzienne ujrzał pierwszy projekt o nazwie Pickup Concept. A w 2009 roku Volkswagen rozpoczął produkcje pierwszego w Europie pickupa o nazwie Amarok. I właśnie dwie wersje tego modelu są bohaterami dzisiejszego artykułu. Przed Państwem Volkswagen Amarok w najbogatszej odmianie Highline oraz limitowej Canyon.  

  Początek wakacji, pierwsza połowa lipca, spokój charakterystyczny dla Krainy Wielkich Jezior oraz najnowsze BMW 435i w wersji Cabrio. Czego więcej potrzeba do szczęścia? Słonecznej pogody.Jak to często w życiu bywa pozory potrafią bardzo mocno zmylić, a coś, co zapowiada się nad wyraz atrakcyjnie potrafi momentalnie spalić na panewce. Nie zamierzam jednak zanudzać Was kapryśną niczym przekwitająca kobieta pogodą. Pogodą, która zdecydowanie bardziej przypominała wczesną wiosnę niż początek wakacji. Wobec takiego, nie do końca przewidzianego obrotu spraw na pierwszy wakacyjny plan wysunęło się BMW 435i Cabrio.  

  Kolejny tydzień, kolejne dni podobne do tych z poprzedniego tygodnia i kolejne kluczki do kolejnego auta. Co to będzie? Niektórzy mogą powiedzieć, że nic specjalnego, dla innych to obiekt drwin, a dla jeszcze następnych to przedmiot westchnień. O czym mowa i jak jest ze mną? Poświęćcie jakieś 10 minut, może mniej, zależy jak kto szybko czyta i zapoznajcie się…no właśnie, ze Skodą Fabia. Znacie ją? Tylko Wam się tak wydaje.  

  Kiedy wkraczamy w odpowiedni przedział wiekowy, tzw. okres dojrzałości, a może raczej dorosłości. Wtedy właśnie w prawie każdym gronie pojawiają się żarty odnośnie „męskości” faceta i jak to on się nie stara, żeby ją sobie przedłużyć. Te kawały przeważnie padają z ust kobiet, które w ten sposób odgryzają się za dowcipy typu „kobieta za kółkiem”. Z przykrością jednak muszę stwierdzić, że w ty kawałach o facetach i przedłużaniu coś jest. Jeżdżąc sportowymi, szybkimi brykami czujemy się niedoścignieni, przesiadając się do dużych i równie szybkich bryk czujemy się dodatkowo silni. Jak królowie i zdobywcy, jakby cały świat leżał u naszych stóp. Podobnie czułem się w Jeep’ie Grand Cherokee Overland Summit, który z całą pewnością należy do grupy dużych, silnych i szybkich.  

  Czeska marka Skoda nie zwalnia tempa i cały czas stara się zapełniać luki między segmentami aut. Przykładem jest prezentowana dziś kolejna odmiana modelu Rapid. Po liftbacku przyszła pora na bardziej młodzieżową odmianę zwaną Spaceback. Jest to typowy, pięciodrzwiowy hatchback. W naszym teście sprawdzimy, jak sprawuje się limitowana odmiana Style Plus, z benzynowym silnikiem 1,4 TSI 122KM i automatyczną skrzynią biegów DSG. Zapraszam do lektury.  

  Wielu producentów oferuje wybrane modele w kilku odmianach różniących się od siebie poziomem „usportowienia”. I tak przykładowo w salonie Forda możemy kupić Focusa w wersji zwykłej, usportowionej ST i sportowej RS, Hondy mogą występować ze znaczkami Type-S i Type-R, a hiszpański Seat oferuje modele FR i Cupra. Zazwyczaj owo usportowienie nie ogranicza się do wściekłego koloru lakieru, paru kalkomanii, limitowanych felg i udających aluminium nakładek na różne elementy auta, ale obejmuje konkretne modyfikacje jednostki napędowej, zawieszenia i układu hamulcowego. Nadal ciężko by było uznać tak „stuningowane” auta za prawdziwie sportowe, ale trzeba przyznać, że wprowadzone zmiany są zdecydowanie odczuwalne w prowadzeniu auta i osiągach.

  Wiem, że nie powinienem zaczynać od pytania lecz od faktów. Jednak fakty są zbyt suche. Dlatego też postanowiłem zadać Wam i sobie jedno pytanie na sam początek. Czy wierzyliście kiedyś, że jeżeli o czymś przez długi długi czas będziecie marzyć to wasze marzenie w końcu się spełni? Jeśli nie to polecam, bo moje właśnie się spełniło. Może co prawda nie każde ale jedno na pewno. Jest nim posadzenie swoich szanownych 4-liter za kółkiem BMW. Nie byle jakiej „beemki” bo jest to wersja z najmocniejszym silnikiem w cywilnej wersji, który to osiąga moc 306 KM, a wsłuchiwanie się w ryk tego potwora jest równie przyjemne jak trzymanie pięknej kobiety za … udo.  

  Nie słabnąca popularność aut segmentu SUV, czyli „sportowo-uniwersalnych” pojazdów nie zawsze z napędem na obie osie, powoduje, że producenci nieustannie ulepszają swoje modele. W końcu sprzedają się one bardzo dobrze, ustępując popularnością jedynie kompaktom. Dziś w naszym artykule porównanie dwóch SUVów. Pierwszy z nich to japońska Honda CR-V (tym razem z napędem na przednie koła i nowoczesnym, małolitrażowym silnikiem wysokoprężnym) oraz koreański Hyundai ix35 po face liftingu, w najbogatszej odmianie Style i z napędem na obie osie.  

  Jakie jest najmniejsze i najtańsze auto na rynku? Podpowiem, że mieści się ono w gronie samochodów, które były, a może i są zapomniane, ale z wielkim rozpędem mogą zalać rynek motoryzacyjny. Jeżeli już znacie odpowiedź to dobrze, jeżeli myślicie, że to Fiat 500 – to się mylicie. Mowa tutaj o najmniejszym z rodu Forda czyli tzw. „KACZCE”. Posiadaczem KA możemy stać się za małe pieniądze, czyli za 26.900 zł. To „groszowa” sprawa, zwłaszcza, że w grę wchodzi nowe auto.  

  Sięgając do wątku historycznego wiemy, że z autami z gwiazdą na masce mierzyć się może niewielu. Mercedes jest początkiem prawie, że wszystkiego co związane jest z motoryzacją w ekskluzywnym wydaniu. To właśnie ta marka nadawała tempo rozwojowi motoryzacji, wprowadzała co i rusz nowe rozwiązania technologiczne i kreowała design. Jednak w obecnych czasach nie odbiegła na tyle aby pozostać niedoścignioną. W pogoń za bycie najlepszym w klasie „exclusive” wyruszyło Audi. Można wymieniać wiele modeli tej marki, które są zarówno szybkie jak Mercedes, piękne jak Mercedes i … drogie jak Mercedes. Ale jeżeli ktoś zapyta o Audi z najwyższej półki to odpowiedź brzmi krótko, A8. Postanowiliśmy przeprowadzić krótki pojedynek pomiędzy Mercedesem, a Audi, żeby sprawdzić, które z aut jest bardziej „EXCLUSIVE”.  

  Radość z jazdy. Tak właśnie brzmi hasło reklamowe producenta aut z Bawarii. Prawdziwość tego chwytliwego sloganu postanowiłem sprawdzić na własnej skórze zasiadając za kierownicą jednej z nowości spod znaku błękitnego śmigła – BMW M235i.   Na początek kilka słów wyjaśnienia. Seria 2 jest zupełnie nowym tworem w całej gamie modelowej BMW. Tworem głównie marketingowym, ponieważ „dwójka” jest tak naprawdę odmianą coupe popularnej serii 1. Podobnie jak najnowsza ”czwórka” jest bardziej sportową pochodną serii 3.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej