Śledź nas na:     

Marka:

  Wybierając się w podróż przeważnie musimy mocno się zastanowić, kogo chcemy zabrać ze sobą. Ograniczeni ilością miejsc zazwyczaj decydujemy się zabrać ze sobą przyjaciółkę żony i jej partnera, z którym nie zawsze dobrze się dogadujemy. Chcemy mieć spokojny i udany wyjazd z naszą partnerką, więc zabieramy jej koleżankę. A co z naszymi znajomymi? Jest na to rada!  

  Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.  

  Niesłabnąca popularność aut segmentu SUV i crossoverów powoduje, że producenci stale szukają nowych możliwości na zastąpienie tradycyjnie wyglądającego auta jego odpowiednikiem zaprojektowanym w tym najmodniejszym ostatnio stylu. Mazda, po sukcesie CX-5, postanowiła zaryzykować, pomniejszyć ten model do rozmiarów auta miejskiego. I w taki sposób powstał CX-3. Czy okaże się kolejnym strzałem w dziesiątkę, jak to miało miejsce z CX-5? Czas sam odpowie na te pytanie.  

  Škoda systematycznie kilkanaście lat temu do swojej oferty wprowadziła, na początku limitową serię, Fabii II sygnowaną logiem Monte Carlo. Było to z Z okazji 110. rocznicy obecności czeskiej Škody w sportach samochodowych, marka ta wprowadziła do swojej oferty Fabię II w limitowanej serii Monte Carlo. Zainteresowanie tak przygotowanym modelem było jednak na tyle duże, że czeski producent poszedł za ciosem i systematycznie rozszerza ofertę modeli odwołujących się do najbardziej znanego rajdu świata. Obecnie wybierać możemy spośród Citigo, Yeti, Fabii III i Rapida Spaceback. Temu ostatniemu modelowi mieliśmy okazję się dokładniej przyjrzeć. Oto garść naszych wrażeń.  

  To miało być moje pierwsze doświadczenie z Mini i nie ukrywam, że cieszyłem się tym bardziej, że miałem testować nietypową dla tego modelu 5-drzwiową wersję nadwozia. Cały czas zastanawiało mnie, co oprócz dodatkowej pary drzwi może oferować takie niepozorne autko.  

  Pierwsze Volvo XC90 zostało zaprezentowane w 2002 roku. Od tej pory, w praktycznie niezmienionej formie, produkowane było aż do połowy 2014 roku. Na całym świecie model ten znalazł w tym czasie ponad 636 tysięcy właścicieli. Dopiero po dwunastu latach producent zapowiedział całkowicie nową generację swojego flagowego SUV-a. Dokładnie 28 sierpnia 2014 roku szwedzko-chińska marka Volvo oficjalnie zaprezentowała nowe wcielenie XC90. Uderzenie było mocne – nikt się nie spodziewał, że „posypie się” aż tyle zamówień od klientów, którzy widzieli i wiedzieli o nowym modelu tylko tyle, ile zostało im przekazane podczas prezentacji. Postanowiliśmy więc na własnej skórze przekonać się, w czym tkwi fenomen tego modelu. I oto właśnie przed Państwem najnowsze Volvo XC90. Zapraszamy do lektury.  

  Moda na samochody SUV oraz crossovery nie przemija i nic nie zapowiada, aby w najbliższym czasie popularność tych aut zmalała. Każdy szanujący się producent stara się więc zaoferować klientom choć jeden model w tych segmentach. Nie inaczej jest z Suzuki, które od lat oferuje warianty swoich modeli z napędem na obie osie. Najbardziej terenowa z nich Vitara od ponad dziesięciu lat dostępna jest w salonach. Jej najnowsza odsłona, która porzuciła niestety dzielność poza asfaltem na rzecz mody, urody i zapewne również wyników sprzedaży, gościła ostatnio w naszej redakcji. Czy utrata terenowego charakteru była dobrym kierunkiem rozwoju tego modelu? Zapraszam do lektury.  

  Tak bardzo wyczekiwany moment wreszcie nastał. Na drogach pojawił się przedstawiciel francuskiego koncernu Renault, który może napsuć krwi konkurentom. Mowa o modelu Talisman, który bezpośrednio zastąpił dobrze znaną Lagunę. Czy nowe, wyraziste i eleganckie Renault stawi czoła Passatowi, Insigni czy też Mondeo? Zbyt wcześnie aby podać ostateczny werdykt, ale zaznaczam, że ma ogromne szanse na pokonanie rywali. Zapraszam do testu.  

  Hyundai i20 Coupé, samochód segmentu B zaprojektowany w Europie to 3-drzwiowy hatchback, który zapowiada się na mocnego konkurenta w swoim segmencie. Zastanawiające jest dość specyficzne rozszerzenie w nazwie modelu. Mam tu na myśli słowo, które może trochę namieszać - Coupé.  Dlaczego producent zdecydował się na taką „wariację”?  Mam nadzieję, że na to pytanie odpowiecie sobie sami po przeczytaniu tego artykułu.  

  Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że wolna przestrzeń na ulicach miast i miasteczek coraz bardziej się kurczy. Co ciekawe, większość mijających nas aut to w większości duże SUV’y, dostawczaki czy limuzyny. Coraz rzadziej zauważamy małe samochody, które w miejskiej dżungli czują się przecież najlepiej. Jedną z takich rzadkości jest Smart ForTwo. Czy odnajdzie się pośród większych aut w dużym mieście?  

  W 2007 roku Fiat postanowił wskrzesić, po kilkunastu latach nieobecności, kultowy model 500. Jak się okazało, ten produkowany w Tychach model był strzałem w dziesiątkę. Zdobył tak wielką popularność, że na całym świecie już ponad 1,5 miliona aut znalazło zadowolonych klientów. Jednak Fiat nie spoczął na laurach i od 9 lat systematycznie powiększa rodzinę modeli 500. Obecnie klient, oprócz standardowej „pięćsetki”, do wyboru ma 500C , 500L, 500L Trekking, czy najmłodszą nowość w postaci crossovera 500x. I właśnie ta ostatnia odmiana jest bohaterem dzisiejszego artykułu. Przed Państwem Fiat 500x w najbogatszej odmianie Cross Plus, z napędem na obie osie i wysokoprężnym silnikiem o mocy 140 KM. Zapraszam do lektury.  

  W 2015 roku Dacia obchodziła okrągłą rocznicę powrotu na rynek europejski.  Dokładnie 10 lat temu rumuński producent, we współpracy z marką Renault, przedstawił model Logan. Tani, ale porządnie wykonany i funkcjonalny, szybko okazał się wielkim sukcesem i otworzył producentowi furtkę do wprowadzenia kolejnych modeli. Chcąc uczcić ten sukces, Dacia przedstawiła jubileuszową serię limitowaną o nazwie Celebration. W serii tej znalazły się wszystkie aktualnie oferowane modele samochodów osobowych, w tym Dacia Sandero.  

  Czasami, żeby osiągnąć jeszcze lepszy efekt, nie musimy budować wszystkiego od podstaw. Wystarczą tylko drobne zmiany, które sprawią, że zamierzony cel jest na wyciągnięcie ręki. Tą drogą poszedł Hyundai, decydując się jedynie na skromny facelifting modelu ix20. Taki powiew świeżości przydał się minivanowi koreańskiego koncernu.  

  W sieci możemy znaleźć wiele artykułów czy publikacji na temat podobieństw hiszpańskiej marki Seat do jej niemieckiego konkurenta VW, z wiadomych już raczej nam wszystkim przyczyn. Postanowiłem więc z czystą premedytacją pominąć ten temat i przejść do testu naszego bohatera, Seata Leona Style, w agresywnym pakiecie aerodynamicznym. Nie dość, że prezentuje się zjawiskowo, to z silnikiem 2.0 TDI świetnie radzi sobie na drodze, nie obciążając przy tym zanadto portfela swojego właściciela.  

  Pewnego pięknego, jesiennego dnia wybrałem się do stolicy po odbiór kolejnego auta testowego. Moja ekscytacja była jednak znacznie większa, niż zwykle, ponieważ w moje ręce miał lada moment trafić jeden z najmocniejszych i najbardziej ekskluzywnych pojazdów, z jakimi miałem do czynienia. Po niezbędnych formalnościach i życzeniach udanych jazd, wreszcie w moich rękach wylądował kluczyk od Mercedesa AMG GT S. Czas zacząć kilkudniową przygodę z tym monstrum!  

  Bohaterem dzisiejszego artykułu jest następca świetnie jeżdżącego Lexusa IS F. Podobnie jak u poprzednika, piekielnie szybkiego sedana IS F, w modelu RC F producent dostarczył wiele emocji za pomocą 5-litrowego silnika zbudowanego w układzie V8 o mocy aż 477 KM. Jak to wszystko się sprawdza, postaram się Państwu opowiedzieć w moim artykule.  

  Kipiąca seksem, uwodzicielska, z pazurem. A może kokieteryjna i wiedząca czego chce? To nie jest kolejne ogłoszenie portalu dla poszukujących „wrażeń” lecz tak pokrótce można starać się opisać nową klasę A Mercedesa. Brak skromności, brak oporów i wyzywający styl. Trzecia generacja A-klasy wprawiła wszystkich w osłupienie. Sam długo nie mogłem wyjść z podziwu. Jednak doczekaliśmy się czegoś więcej. Seksownej i ponętnej odmiany nazwanej CLA.  

  Mamy ogromny dylemat, co wybrać. Silnik wysokoprężny czy benzynowy? Obydwa doładowane, ze zbliżoną mocą, różniące się jednak momentem obrotowym. Wygląd aut jak najbardziej przekonuje, a ich śnieżnobiałe karoserie na długo przykuwają wzrok uczestników dróg. Ale który z nich wybrać? Który okaże się lepszy? Damian z pewnością będzie nakłaniał do wyboru Focusa ST, z kolei Krzysiek będzie stawiał na i30 Turbo. Czy dojdą do kompromisu? Dowiecie się na końcu, zapraszamy.  

  Historia dziś opisywanego auta sięga lat 60. XX wieku. 17 kwietnia 1964 roku światło dzienne ujrzał pierwszy na świecie Ford Mustang. Miało to miejsce w Nowym Jorku i było wielkim wydarzeniem w świecie amerykańskiej motoryzacji. Może o tym świadczyć fakt transmitowania tego wydarzenia przez trzy stacje telewizyjne. Model z galopującym koniem na masce jest produkowany nieprzerwanie do dziś, a jego najnowsza, szósta generacja po raz pierwszy od początku produkcji trafiła oficjalnie do polskich salonów.  

  Samochody klasy B, czyli auta miejskie, w naszej części świata popularnością niemal dorównują najczęściej wybieranym przez klientów kompaktom. Od kilku ładnych lat w Polsce liderem tej klasy jest Škoda Fabia. Jednak konkurencja nie śpi i stara się dorównać, a nawet wyprzedzić Fabię w wyścigu do portfeli nabywców. Mocnym konkurentem bez wątpienia jest całkowicie na nowo zaprojektowana Mazda 2 oraz bardzo dobrze znana polskim klientom Toyota Yaris. I właśnie te trzy modele staną teraz do bezpośredniego pojedynku, który postaram się Państwu zrelacjonować.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej