Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 85 030 zł - 106 960 zł

Poziom wykończenia ST-Line z pewnością dodaje sportowy akcent na zewnątrz i wewnątrz.

Cechy zewnętrzne specyficzne dla ST-Line nadają EcoSport bardziej zdecydowany i  sportowy wygląd. Należą do nich większy spoiler, zderzaki i progi boczne w stylu ST-Line, przeprojektowana osłona chłodnicy, unikalne reflektory i 17-calowe felgi aluminiowe. W zestawie znajduje się również ulepszone zawieszenie sportowe.

I chociaż EcoSport wygląda ciekawie, proporcje są nadal trochę niewygodne dla oka. Nadal wygląda trochę za wysoko, trochę za wąsko i zbyt mocno ucięty z tyłu, ale nie można zaprzeczyć, że zmiany w stylizacji zewnętrznej bardzo poprawiły ogólny wygląd samochodu.

Przestrzeń wewnątrz to duży plus EcoSport. Czujesz, że siedzisz bardzo wysoko (zwłaszcza, jeśli jesteś pasażerem bez regulacji wysokości fotela), co pomaga w widoczności. Tak samo jest na tylnej kanapie, oferując rozsądną ilość miejsca.

Ford przeszczepił do EcoSport parę elementów wnętrza z nowej Fiesty i uważam to za świetne posunięcie. Zestaw zegarów, duży ekran dotykowy modnie umieszczony na desce rozdzielczej, nowe elementy sterowania powietrzem i dotykowa kierownica czyli wszystko co najlepsze zostało przełożone.
Rozmiar bagażnika EcoSport to 356 litrów a kształt pudełka oznacza, że możesz dobrze wykorzystać przestrzeń.

Silniki dostępne dla modelu ST-Line zaczynają się od 1.0-litrowego benzynowego silnika EcoBoost  o mocy 100 KM, 125 KM lub 140 KM. Silnik o mocy 125 KM można sparować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy pozostałe dwa są dostępne tylko z manualem. ST-Line jest również dostępny  z 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue TDCI z możliwością wyboru silnika o mocy 100 KM lub 125 KM i tylko manualną skrzynią biegów. 

Z uwagi na to, że EcoSport posiada na froncie znaczek Forda moje oczekiwania co do prowadzenia były dość wysokie i na szczęście dobrze radził sobie z utrzymaniem mojego zadowolenia.
Układ kierowniczy jest szybki i bezpośredni, z przyzwoitym wyczuciem a przyczepność na zakrętach imponująca. Pomimo sportowego zawieszenia nie jest na tyle sztywny żeby na dłuższe trasy brać ze sobą poduszki pod pośladki.
Hałas wiatru dochodzący do kabiny zza lusterek bocznych i uszczelek może trochę irytować

Ford EcoSport ST-Line wyposażony w silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0-lita i mocy 140 KM radzi sobie całkiem nieźle ale biorąc pod uwagę oczekiwania wynikające z oznakowania ST-Line, brak ostrości i drapieżności jest trochę rozczarowujący. Mógłby być bardziej dynamiczny. Od 0 do 100km/h  EcoSport osiąga w 10,8 sekundy.

Podczas testu, głównie jazdy po mieście, średnie spalanie mieściło się w granicy 8,2l/100km. Z powodu małej jednostki a dużej mocy trzeba być bardzo ostrożnym z pedałem gazu żeby zejść poniżej tego wyniku. 

Ford EcoSport to ciekawa propozycja na którą warto zwrócić uwagę, przede wszystkim modele ST-Line, które wyglądają znacznie atrakcyjniej dzięki sportowemu wyglądowi i wyczuciu na drodze. Elastyczna oferta wyboru silników daje więcej możliwości co jeszcze bardziej popycha nas do wyboru Forda.

 

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej