Jeśli jest coś, co Lexus udoskonalił przez ostatnie 30 lat, to czysty luksus. Samochody Lexusa są niewiarygodnie komfortowe z powodu zadziwiającego wyrafinowania i fenomenalnej jakości wykonania. Model LS zawsze był ciekawą alternatywą dla uznanych (niemieckich) marek na rynku luksusowych limuzyn. LS500 pokazuje skrupulatną dbałość o szczegóły, zaspokaja potrzeby zarówno kierowców, jak i pasażerów i wypiera wszelkie wspomnienia z pojazdów Lexusa jako przebrane Toyoty.
SX4 S-Cross to propozycja od Suzuki, które ma wypełnić lukę coraz bardziej popularnej małej klasy SUV. SX4 jest nieco wyższy niż niektórzy konkurenci, posiada ponad przeciętnej wielkości bagażnik i naprawdę sympatycznie się prowadzi. S-Cross jest stosunkowo tanie na tle swoich rywali, a biorąc pod uwagę, co oferuje w standardowym wyposażeniu to naprawdę świetny stosunek jakości do ceny.
Fiat Tipo powrócił na rynek w 2015 roku, po 20-letniej przerwie. Został zaprojektowany, aby zastąpić znane już modele Linea i Bravoi jest oferowane jest w trzech stylach nadwozia - sedan, hatchback i kombi. Co ciekawe w wersji Sedan w podstawowej wersji to auto możemy dostać już od 44 tysięcy(!), czyli naprawdę tanio. Fiat jako marka ma być proste i ogólnodostępne, zatem jeżeli szukacie nowego auta bez żadnych zbędnych bajerów i nie wymagacie zbędnych wodotrysków to ten model stworzony jest właśnie dla Was. Natomiast jeśli chcecie nadal Tipo ale z pazurem to polecam wersję S-Design.
Sprytne miejskie auto, tak w skrócie można opisać naszego testowanego malucha. Wielokrotnie już podkreślaliśmy, że Skody mają w sobie to coś, że czujesz się jakbyś znał to auto od lat.
Isuzu D-Max - czym właściwie jest to auto i do czego ma nam służyć ? Z pewnością i nie zaprzeczalnie jest to pickup, ale do czego taki pickup może nam się przydać ? przecież takie auta kojarzymy głównie z filmów amerykańskich. Wg najnowszych sondaży sprzedaż pickupów w Polsce rośnie. W 2018 sprzedano ponad 3 tysiące a z roku na rok wzrost sprzedaży rośnie o 39 %. Warto pochwalić tutaj markę Isuzu, ponieważ w rankingu sprzedaży nasz D-Max zajął 3 miejsce i nie ma się co dziwić.
Japońska marka zyskała lojalnych fanów dzięki samochodowi miejskiemu Swift i swojemu rodzeństwu Ignis ale Baleno to trzecia oferta samochodów kompaktowych. Jest nieco większy od Swifta, ale wciąż na tyle mały, że można go uznać za samochód miejski.
DS doszedł do wniosku, że jego klienci tak naprawdę nie chcą tradycjonalnych samochodów, raczej wysmakowane z pewnymi nowatorskimi cechami, wykonane z odrobiną identyfikacji. I tu pojawia się od podstaw zaprojektowany pod skrzydłami marki, DS 7 Crossback, samochód niestereotypowy w szczegółach.
Suzuki Swift hmm to auto pamiętam już od dzieciństwa - tym autem jeździła moja ciocia z Holandii (którą oczywiście pozdrawiam :) ) , podczas gdy na polskich drogach królowały maluchy i fiaty 125p. Dla mnie- wtedy ? było to auto jak z bajki i ten kolor ? pamiętam jak dziś ... czerwony. Szkoda, że nie widzieliście mojej miny przy odbiorze naszego testowanego auta ... czeeeerwone Suzuki Swift i wiedziałam, że będzie to ciekawe doświadczenie.
Gama Alfa Romeo powoli się rozrasta, a stylowy i sympatyczny Stelvio podąża śladami znakomitej Giulii. Niestety Stelvio czeka ciężka droga na szczyt mając po drodze takich rywali jak Mercedes GLC, BMW X5, Jaguar F-Pace, a nawet Porsche Macan do pokonania.
Podczas gdy w ostatnich latach sprzedaż SUV-ów gwałtownie wzrosła, rynek tradycyjnych” kombiaków” odczuł lekki spadek formy. Tak więc na pierwszy rzut oka decyzja Kia, by zaoferować dwie wersje kombi z najnowszej rodziny Ceedów, wygląda na dość odważną. Mimo wszystko na pozór szaleństwo może okazać się świetnym ruchem marketingowym, ponieważ oba samochody dzielą większość swoich części, ale uderzają w zupełnie inna grupę odbiorców.
Toyota na europejskim rynku oferuje około połowy aut ze swojej gamy modeli z silnikami hybrydowymi. Jednym z nich jest Toyota Yaris z półtora litrowym silnikiem hybrydowym pod maską.
Marka Citroen to francuz z krwi i kości. Lubi się wyróżniać w świecie mody. Lubi zaskoczyć wyglądem i przede wszystkim nie wstydzi się być wyjątkowym. Ekstrawagancja to drugie ja Citroena. Po czym najlepiej to widać? Po modelu C4 Cactus, którym miałem okazję jeździć. Zapraszam dalej.
Oto nowa Festa ST-Line, która napina bicepsy! Osiemnasto-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich agresywne zderzaki i przetłoczenia, ale pod maską tylko mały, 1,0-litrowy Ecoboost. Czy powinnyśmy z marszu odwrócić się na pięcie i odejść? Zostańcie do końca testu a odpowiedź będzie jednogłośna.
„40 lat minęło, odeszło w cień, i nigdy już nie wróci, rób, co chcesz.” – śpiewał Andrzej Rosiewicz w swoim utworze. Tyle, że w przypadku Fiata minęło 60 lat i co najistotniejsze wcale nie odszedł w cień, wręcz przeciwnie. Włoski koncern idzie do przodu sięgając czasem do szuflady historii, żeby wskrzesić swoje piękne, małe arcydzieło.
Od połowy lat sześćdziesiątych Ford dumnie przedstawia nam coraz to nowszą, lepszą wersję Transita. Nie da się również ukryć, że Transit zalicza się do czołówki sprzedawanych pojazdów użytkowych w Polsce. Jednak wersje van nie do końca dzieliły los wersji dostawczych. Ford postanowił to zmienić, przedstawiam Wam zbudowanego na fundamentach Transita, Forda Tourneo Custom w najwyższej wersji wyposażenia Titanium.
Inżynierowie z Mitsubishi postawili sobie za cel żeby Eclipse Cross był odważniejszy, lepszy w obsłudze, lepiej działający i bardziej ekskluzywny niż jakikolwiek inny kompaktowy samochód tej marki. Czy tak jest? Zapraszam do testu.
Styl i smak to tylko w Europie? Jak się okazuje niekoniecznie. Koreańczycy pokazali, że mają wyczucie stylu prezentując chociażby Stingera. Ale nie jest to jedyne auto, które wpadło mi w oko w katalogu Kii. Już wcześniej zakochałem się w Optimie, a teraz jest jeszcze coś dla fanów Crossover’ów, czyli Kia Stonic.
Suzuki tym razem przygotowało nam do testów Swift’a, pomimo, iż w niedalekiej przeszłości już to auto było przez Krzyśka i Damiana testowane (TEST - Suzuki Swift) i mogłoby się wydawać, że nic więcej nie jestem w stanie opisać, to oczywiście zaskoczę Was (i jednak siebie) i już ostrzę sobie pazury.
Kiedy w 1999 roku Renault postanowiło uratować upadającą rumuńską markę nikt nie zakładał, że ten projekt odniesie jakikolwiek sukces. Tym czasem Dacia ma spore problemy bo ilość zamówień nowego Dustera znacząco przewyższa możliwości produkcyjne marki.
Dzisiaj zabieram Was na przejażdżkę w aucie z segmentu, który rozrasta się szybciej niż maluch 126p przyspiesza do setki. A czy jest to możliwe? A i owszem. Ten segment to samochody typu SUV. A bohater to Ford Kuga Vignale ze 180 konnym silnikiem diesla, automatyczną przekładnią PowerShift oraz napędem AWD. Jednym słowem na wypasie. Zapraszam.
Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.
Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.
Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.
Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.