Śledź nas na:     

Marka:

  Kipiąca seksem, uwodzicielska, z pazurem. A może kokieteryjna i wiedząca czego chce? To nie jest kolejne ogłoszenie portalu dla poszukujących „wrażeń” lecz tak pokrótce można starać się opisać nową klasę A Mercedesa. Brak skromności, brak oporów i wyzywający styl. Trzecia generacja A-klasy wprawiła wszystkich w osłupienie. Sam długo nie mogłem wyjść z podziwu. Jednak doczekaliśmy się czegoś więcej. Seksownej i ponętnej odmiany nazwanej CLA.  

  Mamy ogromny dylemat, co wybrać. Silnik wysokoprężny czy benzynowy? Obydwa doładowane, ze zbliżoną mocą, różniące się jednak momentem obrotowym. Wygląd aut jak najbardziej przekonuje, a ich śnieżnobiałe karoserie na długo przykuwają wzrok uczestników dróg. Ale który z nich wybrać? Który okaże się lepszy? Damian z pewnością będzie nakłaniał do wyboru Focusa ST, z kolei Krzysiek będzie stawiał na i30 Turbo. Czy dojdą do kompromisu? Dowiecie się na końcu, zapraszamy.  

  Historia dziś opisywanego auta sięga lat 60. XX wieku. 17 kwietnia 1964 roku światło dzienne ujrzał pierwszy na świecie Ford Mustang. Miało to miejsce w Nowym Jorku i było wielkim wydarzeniem w świecie amerykańskiej motoryzacji. Może o tym świadczyć fakt transmitowania tego wydarzenia przez trzy stacje telewizyjne. Model z galopującym koniem na masce jest produkowany nieprzerwanie do dziś, a jego najnowsza, szósta generacja po raz pierwszy od początku produkcji trafiła oficjalnie do polskich salonów.  

  Samochody klasy B, czyli auta miejskie, w naszej części świata popularnością niemal dorównują najczęściej wybieranym przez klientów kompaktom. Od kilku ładnych lat w Polsce liderem tej klasy jest Škoda Fabia. Jednak konkurencja nie śpi i stara się dorównać, a nawet wyprzedzić Fabię w wyścigu do portfeli nabywców. Mocnym konkurentem bez wątpienia jest całkowicie na nowo zaprojektowana Mazda 2 oraz bardzo dobrze znana polskim klientom Toyota Yaris. I właśnie te trzy modele staną teraz do bezpośredniego pojedynku, który postaram się Państwu zrelacjonować.  

  Produkowany od 2009 roku w Japonii i Hiszpanii Nissan NV200 doczekał się swoich bliźniaczych wersji oraz elektrycznej odmiany. Co ciekawe, mimo że bardzo różni się rozmiarami w stosunku do aut z segmentu B, bazuje na płycie podłogowej pochodzącej z… Renault Clio. W 2010 roku Nissan NV200 otrzymał nagrodę Samochodu Dostawczego Roku. Słusznie? Postanowiłem sam to sprawdzić, powierzając mu swoje zadanie specjalne.  

  Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że uterenowione „kombiaki” łatwego życia nie mają. W klasie rodzinnych kompaktów do tej pory nie było zbyt dużego wyboru samochodów z napędem na obie osie, z licznymi dodatkami dającymi charakter SUV’a. Przez wiele lat do wyboru była między innymi Škoda Octavia w odmianie Scout. W tym roku pojawił się rodzimy konkurent w postaci VW Golfa Alltrack. I właśnie te dwa modele postanowiłem ze sobą zestawić i porównać. Jakie różnice pomiędzy nimi zaplanowali inżynierowie koncernu VW?  

  W bardzo ostatnimi czasy popularnym segmencie SUV pojawił się właśnie nowy gracz. Jest przestronny, komfortowy, a przede wszystkim najtańszy wśród bezpośrednich konkurentów. SsangYong Tivoli, bo o nim mowa, jest najmniejszym modelem tej południowokoreańskiej marki.  

  Głośne zapowiedzi Fiata, że na rynek wyjedzie odświeżona „pięćsetka”, wywołały u jej fanów odruch zniecierpliwienia. Zapowiadane 1800 zmian dawało do myślenia. Czy słusznie? Czy nowy Fiat 500 rzeczywiście aż tak się zmienił? Sprawdziliśmy to.  

  Jesienna aura daje w kość wszystkim, w telewizji nuda i ciągłe reklamy przypominające o chorobach i lekach, którymi możemy je ponoć zwalczać. Przygnębiające, zwłaszcza że dzień jest coraz krótszy. Jak zaradzić takim jesiennym „depresantom”? Wystarczy zasiąść za kierownicą jednego z dwóch dostępnych Fordów Mondeo. Wybierać muszę pomiędzy benzyną o pojemności 1.5 l, z liczbą 160 „kucy” pod maską, a 187-konną Hybrydą.  

  W dzisiejszym artykule chciałbym się skupić na samochodzie, który w tym roku został nagrodzony prestiżowym tytułem Car Of The Year 2015 (COTY). Oczywiście mam na myśli najnowszą generację Volkswagena Passata. W moim artykule przedstawię dwie odmiany nadwoziowe (sedan i kombi) i jednocześnie dwie odmiany silnikowe tego modelu. Zapraszam do lektury!  

  Mówi się, że duże auto to wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu, a także znacznych rozmiarów wnętrze. Jednak od aut z nadwoziem typu SUV oczekujemy także gotowości do działania, nie tylko na drogach utwardzonych, ale także na bezdrożach. Jednak czy dzisiejsze auta są w stanie spełnić wszystkie stawiane przed nimi oczekiwania? Przekonajmy się, oceniając możliwości dwóch przedstawicieli tej klasy, pochodzących z zupełnie innych stron świata. Stany Zjednoczone Ameryki północnej reprezentuje Jeep Cherokee, zawodnikiem w barwach Korei Południowej jest natomiast Hyundai Grand Santa Fe.  

  Za oknem pełna jesień, liści na drzewach już prawie nie ma. Kolory szarości powoli zalewają świat z każdej strony, bezlitośnie uświadamiając Cię, że upalne, ciepłe i pełne zadowolonych ludzi dni dawno się skończyły. Na kolejne przyjdzie Ci czekać prawie 300 dni! Z wielkim oporem wstajesz o 6 rano w poniedziałek, z przeświadczeniem, że budzik chyba pomylił pory dnia, bo przecież jest środek nocy. A kiedy już uderzy Cię rzeczywistość, ubierasz się i wychodzisz z domu z nadzieją, że ekspres do kawy w pracy w końcu został naprawiony. I tak przez 4 kolejne dni.  

  Kompaktowe „kombiaki” są jednymi z najbardziej pożądanych aut tej klasy. Przy stosunkowo niedużych kosztach zakupu oferują dużą przestrzeń pasażerską, a oszczędne silniki wysokoprężne umiarkowany apetyt na paliwo. Czy faktycznie tak jest w przypadku dwóch dziś prezentowanych aut? O tym przekonacie się czytając moje porównanie Forda Focusa i Hondy Civic.  

  Moda na samochody typu SUV na dobre zawitała do Polski. Już nie ma firmy, która w swojej ofercie nie miałaby tego typu auta. Dlatego nie ma co się dziwić, że coraz częściej przedstawiciele klasy SUV pojawiają się w różnych publikacjach motoryzacyjnych. Nie inaczej będzie dziś, bo przedstawię Państwu porównanie trzech kandydatów pochodzących z tej samej klasy, ale z zupełnie innych zakątków świata. Oto przed Państwem Honda CR-V, SsangYong Korando oraz Škoda Yeti.  

  Należąca od 1999 r. do grupy Renault Dacia, wychodzi naprzeciw klientom z mniej zasobnym portfelem oferując ciekawą i systematycznie rozszerzaną paletę modeli. Rumuńska marka w 2012 roku zaprezentowała Dokkera. Miejsce prezentacji było dość egzotyczne, gdyż pokazy odbyły się w Casablance. Ale nie ma się co dziwić, gdyż model ten produkowany jest w miejscowości Tanger w Maroku. W roku 2014 światło dzienne ujrzała uterenowiona odmiana Dokkera o nazwie Stepway. Czy rzeczywiście da się pojechać tym autem w teren?  

  Jakiś czas temu na łamach naszej strony pojawił się artykuł o Nissanie Juke NISMO RS. O aucie, które przez wiele osób uważane jest za pokraczne, a ich opinii nie zmieni nawet najbardziej sportowa wersja tego modelu. W moich oczach, Juke jest tym typem auta, które potrzebuje czasu, aby przekonać do siebie użytkownika. Tak też było ze mną. Nissan Juke bardzo mocno wyróżnia się z tłumu, a odkrycie jego zalet to tylko kwestia czasu. Wtedy nie zechcemy żadnego innego auta.  

  „Słyszysz ten ryk? A ten strzał? A teraz zobacz jak idzie… I bach, jest setka. Jaki czad!” – tak w dużym skrócie wyglądały moje podróże autem z bawarskim rodowodem. Zachwytom nie było końca, nie tylko z mojej strony, ale także ze strony pasażerów. BMW 435i Coupé nie jest autem nijakim, nie jest też „emką”, ale można powiedzieć, że jest w pełni satysfakcjonujące i daje ogromną frajdę z jazdy. A skoro 435i jest w stanie zadowolić kierowcę, to czy warto płacić dodatkowe 130 tys. zł za M4 Coupé?  

  Zażarta walka w segmencie B trwa na dobre. Co rusz na rynku pojawia się nowa odsłona dobrze znanego modelu. W tej bitwie udział bierze także Opel, który wypuścił swojego doświadczonego zawodnika w postaci odświeżonej Corsy. Producent z Rüsselsheim nie może pozwolić sobie nawet na chwilę oddechu, bo silna konkurencja czyha za jego plecami.  

  Bardzo często widujemy na ulicach samochody, które na tyle wpisały się w obraz miasta i naszych dróg, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Wystarczy jednak, że zwykłe modele zastąpimy ich usportowionymi wersjami i od razu na ulicach robi się poruszenie. Kierowcy zamiast na prowadzeniu swoich „szarych” aut, skupiają się na podziwianiu tych okazów. Piesi przestają zauważać piękne kobiety, przenosząc wzrok na piękne auta. W taki właśnie sposób ubarwiliśmy nasz dzisiejszy test. Klasyczne Mégane zostało zastąpione przez RS Trophy, a zamiast zwykłego Focusa wykorzystaliśmy model ST w kolorze Electric Orange. Które z aut robi większe „WOW” na ulicy?  

  Klasa aut kompaktowych jest w naszej części świata najpopularniejszym segmentem aut. Dlatego producenci obecni na rynku europejskim dążą do tego, aby mieć w tej kategorii odpowiedniego przedstawiciela. W dzisiejszym artykule przedstawimy dwa modele. Może nie najpopularniejsze wśród mocnej konkurencji, ale na pewno interesujące i zasługujące na uwagę potencjalnego nabywcy. Przekonajmy się, co do zaoferowania mają Nissan Pulsar i Škoda Rapid Spaceback.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej