Śledź nas na:     

Marka:

  Produkowany od 2009 roku w Japonii i Hiszpanii Nissan NV200 doczekał się swoich bliźniaczych wersji oraz elektrycznej odmiany. Co ciekawe, mimo że bardzo różni się rozmiarami w stosunku do aut z segmentu B, bazuje na płycie podłogowej pochodzącej z… Renault Clio. W 2010 roku Nissan NV200 otrzymał nagrodę Samochodu Dostawczego Roku. Słusznie? Postanowiłem sam to sprawdzić, powierzając mu swoje zadanie specjalne.  

  Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że uterenowione „kombiaki” łatwego życia nie mają. W klasie rodzinnych kompaktów do tej pory nie było zbyt dużego wyboru samochodów z napędem na obie osie, z licznymi dodatkami dającymi charakter SUV’a. Przez wiele lat do wyboru była między innymi Škoda Octavia w odmianie Scout. W tym roku pojawił się rodzimy konkurent w postaci VW Golfa Alltrack. I właśnie te dwa modele postanowiłem ze sobą zestawić i porównać. Jakie różnice pomiędzy nimi zaplanowali inżynierowie koncernu VW?  

  W bardzo ostatnimi czasy popularnym segmencie SUV pojawił się właśnie nowy gracz. Jest przestronny, komfortowy, a przede wszystkim najtańszy wśród bezpośrednich konkurentów. SsangYong Tivoli, bo o nim mowa, jest najmniejszym modelem tej południowokoreańskiej marki.  

  Głośne zapowiedzi Fiata, że na rynek wyjedzie odświeżona „pięćsetka”, wywołały u jej fanów odruch zniecierpliwienia. Zapowiadane 1800 zmian dawało do myślenia. Czy słusznie? Czy nowy Fiat 500 rzeczywiście aż tak się zmienił? Sprawdziliśmy to.  

  Jesienna aura daje w kość wszystkim, w telewizji nuda i ciągłe reklamy przypominające o chorobach i lekach, którymi możemy je ponoć zwalczać. Przygnębiające, zwłaszcza że dzień jest coraz krótszy. Jak zaradzić takim jesiennym „depresantom”? Wystarczy zasiąść za kierownicą jednego z dwóch dostępnych Fordów Mondeo. Wybierać muszę pomiędzy benzyną o pojemności 1.5 l, z liczbą 160 „kucy” pod maską, a 187-konną Hybrydą.  

  W dzisiejszym artykule chciałbym się skupić na samochodzie, który w tym roku został nagrodzony prestiżowym tytułem Car Of The Year 2015 (COTY). Oczywiście mam na myśli najnowszą generację Volkswagena Passata. W moim artykule przedstawię dwie odmiany nadwoziowe (sedan i kombi) i jednocześnie dwie odmiany silnikowe tego modelu. Zapraszam do lektury!  

  Mówi się, że duże auto to wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu, a także znacznych rozmiarów wnętrze. Jednak od aut z nadwoziem typu SUV oczekujemy także gotowości do działania, nie tylko na drogach utwardzonych, ale także na bezdrożach. Jednak czy dzisiejsze auta są w stanie spełnić wszystkie stawiane przed nimi oczekiwania? Przekonajmy się, oceniając możliwości dwóch przedstawicieli tej klasy, pochodzących z zupełnie innych stron świata. Stany Zjednoczone Ameryki północnej reprezentuje Jeep Cherokee, zawodnikiem w barwach Korei Południowej jest natomiast Hyundai Grand Santa Fe.  

  Za oknem pełna jesień, liści na drzewach już prawie nie ma. Kolory szarości powoli zalewają świat z każdej strony, bezlitośnie uświadamiając Cię, że upalne, ciepłe i pełne zadowolonych ludzi dni dawno się skończyły. Na kolejne przyjdzie Ci czekać prawie 300 dni! Z wielkim oporem wstajesz o 6 rano w poniedziałek, z przeświadczeniem, że budzik chyba pomylił pory dnia, bo przecież jest środek nocy. A kiedy już uderzy Cię rzeczywistość, ubierasz się i wychodzisz z domu z nadzieją, że ekspres do kawy w pracy w końcu został naprawiony. I tak przez 4 kolejne dni.  

  Kompaktowe „kombiaki” są jednymi z najbardziej pożądanych aut tej klasy. Przy stosunkowo niedużych kosztach zakupu oferują dużą przestrzeń pasażerską, a oszczędne silniki wysokoprężne umiarkowany apetyt na paliwo. Czy faktycznie tak jest w przypadku dwóch dziś prezentowanych aut? O tym przekonacie się czytając moje porównanie Forda Focusa i Hondy Civic.  

  Moda na samochody typu SUV na dobre zawitała do Polski. Już nie ma firmy, która w swojej ofercie nie miałaby tego typu auta. Dlatego nie ma co się dziwić, że coraz częściej przedstawiciele klasy SUV pojawiają się w różnych publikacjach motoryzacyjnych. Nie inaczej będzie dziś, bo przedstawię Państwu porównanie trzech kandydatów pochodzących z tej samej klasy, ale z zupełnie innych zakątków świata. Oto przed Państwem Honda CR-V, SsangYong Korando oraz Škoda Yeti.  

  Należąca od 1999 r. do grupy Renault Dacia, wychodzi naprzeciw klientom z mniej zasobnym portfelem oferując ciekawą i systematycznie rozszerzaną paletę modeli. Rumuńska marka w 2012 roku zaprezentowała Dokkera. Miejsce prezentacji było dość egzotyczne, gdyż pokazy odbyły się w Casablance. Ale nie ma się co dziwić, gdyż model ten produkowany jest w miejscowości Tanger w Maroku. W roku 2014 światło dzienne ujrzała uterenowiona odmiana Dokkera o nazwie Stepway. Czy rzeczywiście da się pojechać tym autem w teren?  

  Jakiś czas temu na łamach naszej strony pojawił się artykuł o Nissanie Juke NISMO RS. O aucie, które przez wiele osób uważane jest za pokraczne, a ich opinii nie zmieni nawet najbardziej sportowa wersja tego modelu. W moich oczach, Juke jest tym typem auta, które potrzebuje czasu, aby przekonać do siebie użytkownika. Tak też było ze mną. Nissan Juke bardzo mocno wyróżnia się z tłumu, a odkrycie jego zalet to tylko kwestia czasu. Wtedy nie zechcemy żadnego innego auta.  

  „Słyszysz ten ryk? A ten strzał? A teraz zobacz jak idzie… I bach, jest setka. Jaki czad!” – tak w dużym skrócie wyglądały moje podróże autem z bawarskim rodowodem. Zachwytom nie było końca, nie tylko z mojej strony, ale także ze strony pasażerów. BMW 435i Coupé nie jest autem nijakim, nie jest też „emką”, ale można powiedzieć, że jest w pełni satysfakcjonujące i daje ogromną frajdę z jazdy. A skoro 435i jest w stanie zadowolić kierowcę, to czy warto płacić dodatkowe 130 tys. zł za M4 Coupé?  

  Zażarta walka w segmencie B trwa na dobre. Co rusz na rynku pojawia się nowa odsłona dobrze znanego modelu. W tej bitwie udział bierze także Opel, który wypuścił swojego doświadczonego zawodnika w postaci odświeżonej Corsy. Producent z Rüsselsheim nie może pozwolić sobie nawet na chwilę oddechu, bo silna konkurencja czyha za jego plecami.  

  Bardzo często widujemy na ulicach samochody, które na tyle wpisały się w obraz miasta i naszych dróg, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Wystarczy jednak, że zwykłe modele zastąpimy ich usportowionymi wersjami i od razu na ulicach robi się poruszenie. Kierowcy zamiast na prowadzeniu swoich „szarych” aut, skupiają się na podziwianiu tych okazów. Piesi przestają zauważać piękne kobiety, przenosząc wzrok na piękne auta. W taki właśnie sposób ubarwiliśmy nasz dzisiejszy test. Klasyczne Mégane zostało zastąpione przez RS Trophy, a zamiast zwykłego Focusa wykorzystaliśmy model ST w kolorze Electric Orange. Które z aut robi większe „WOW” na ulicy?  

  Klasa aut kompaktowych jest w naszej części świata najpopularniejszym segmentem aut. Dlatego producenci obecni na rynku europejskim dążą do tego, aby mieć w tej kategorii odpowiedniego przedstawiciela. W dzisiejszym artykule przedstawimy dwa modele. Może nie najpopularniejsze wśród mocnej konkurencji, ale na pewno interesujące i zasługujące na uwagę potencjalnego nabywcy. Przekonajmy się, co do zaoferowania mają Nissan Pulsar i Škoda Rapid Spaceback.  

  Moda na samochody typu kombi z podwyższonym nadwoziem i licznymi plastikowymi dodatkami zaczęła się w 1997 roku, kiedy to na rynek wprowadzono niszowe Volvo V70 XC. Za ciosem Szwedów najszybciej poszło Audi, które dwa lata później wstawiło do salonów A6 Allroad. Sukces tych modeli rozwiązał przysłowiowy worek i obecnie wielu producentów oferuje takie uterenowione (przynajmniej optycznie) wersje swoich modeli. Dzisiaj porównamy następcę pioniera –Volvo XC70 – z innym modelem z rodziny VW, Skodą Superb II w odmianie Outdoor.  

  W 1994 roku na rynku zaprezentowana została pierwsza generacja Renault Laguny. Rok później zaproponowano także wersję Grandtour, czyli kombi. Mimo braku większych zmian walczyła dzielnie z konkurencją przez 7 lat. Dopiero bowiem w 2001 roku zadebiutowała druga generacja modelu, która płytę podłogową dzieliła z Nissanem Primera. Postanowiono rozszerzyć także listę wyposażenia. W roku 2008 roku powitaliśmy trzecią generację popularnego francuskiego auta, które zostało zupełnie zmienione. Kilka miesięcy po tej premierze Renault zaskoczyło rynek prezentując wyjątkową wersję nadwozia Laguny – Coupé. W 2013 roku auto doczekało się kolejnego odświeżenia, ratując tym samym nieco swoją pozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Pod koniec 2015 roku w salonach ma się pojawić Renault Talisman, następca Laguny, która po 20 latach wytrwałej służby odejdzie w końcu ze sceny.  

  Pojęcie rynku niszowego w ogólnym ujęciu motoryzacji przestaje powoli istnieć. Każdy znajdzie coś dla siebie, a prawie każda marka posiada przynajmniej jedno auto z danego segmentu. Dokładając do tego konfigurator z niemalże nieograniczonymi możliwościami, jesteśmy w stanie sprostać swoim wymaganiom. Jednak nadal rzadkością jest w naszym kraju spotkać na ulicy Pick-up’a. Według mnie jedyne prawdziwe auto, które niczego nie udaje i jest gotowe do ciężkiej pracy, również w trudnym terenie i trudnych warunkach. Takie możliwości daje kilku producentów, m.in. Toyota, VW, Dodge czy Mitsubishi. Jednak warto pamiętać o ciekawej propozycji płynącej z Azji, czyli o Isuzu D-MAX. Tym razem przyjrzymy się wersji DARK.  

  Każdy z nas ma inny styl na odskocznie od codziennej rzeczywistości. Jedni przesiadają się z aut osobowych na dwa kółka, zakładając skórzane kombinezony i lśniące kaski, zaś inni mają zupełnie inne odmienne sposoby na zrzucenie codziennego stresu. Moją odskocznią jest zasiadanie za kierownicą typowo roboczego auta. Idealnie takie warunki spełnia Mercedes Vito w wersji Furgon jakim ostatnio miałem przyjemność jeździć.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej