W obecnych czasach i trendach panujących w branży motoryzacyjnej można użyć stwierdzenia, że „kto nie ryzykuje, ten nie żyje”. Producenci posuwają się do coraz to odważniejszych projektów wyprzedzając konkurencję po to by zaraz zostać przez nią pokonanym kolejnym ryzykownym projektem. Jednak BMW jest na ten moment na topie jeżeli chodzi o umiejętność łączenia sporego nadwozia typu SUV z jednoczesnym nawiązaniem do modeli coupe.
Każdy z nas widząc Mercedesa klasy C chciałby być jego posiadaczem. Z różnych powodów. Jedni widzą w nim wieloletnie doświadczenie marki i niezawodność. Inni oznakę luksusu i wysoki komfort. Przed pojawieniem się klasy A ten właśnie model był najbardziej pożądany. Będąc jego właścicielem przekazywałeś wiadomość całemu światu, że masz aspiracje do tego, by dążyć do założonego celu. Dziś opisywana wersja Hybrid powoduje dodatkowo, że nikt nie powie na Ciebie złego słowa, bo szanujesz ekologię.
Jazda miejska już od dawna zdominowana jest przez małe auta, które z łatwością będziemy mogli zaparkować na zatłoczonych ulicach. W ten krajobraz bardzo dobrze wpisuje się produkt japońskiej marki – Toyota Aygo, która światło dzienne po raz pierwszy ujrzała w 2005 roku podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie. Trzy lata później Toyota zdecydowała się na pierwszy face lifting, a W 2012 auto zostało zmodernizowane po raz kolejny. W końcu nadszedł rok 2014, znów targi w Genewie i prezentacja Aygo II generacji. Efekt?
W 2015 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie japońska marka Toyota zaprezentowała całemu światu kolejne wcielenie swojego ekologicznego bestsellera, czyli model Prius czwartej generacji. Auto dostępne obecnie jest tylko w odmianie hybrydowej, ale lada chwila do oferty ma dołączyć również wersja plug-in. I właśnie ten model chciałbym dzisiaj Państwu zaprezentować w moim artykule.
Zastanawialiście się kiedyś, jak byście sobie poradzili za kółkiem najbardziej sportowego Focusa na torze ustawionym pod Ken’a Block’a? Czy tak jak on pokonywalibyście każdy zakręt, każdą beczkę czy slalom? Lot autem byłby wam niestraszny? No właśnie, to jest jazda na poziomie hard, a do takiego stylu jazdy niezbędny jest odpowiedni samochód. Ideałem wydaje się być Ford Focus RS oraz, jak pokazują filmy zamieszczone w Internecie, olbrzymie umiejętności, a nie tylko bujną wyobraźnię.
Już słyszę i widzę ten cały hejt i teksty takie, jak „jeden litr to ma karton mleka”, czy „trzy cylindry są dobre do kosiarki a nie auta”. Kilka tygodni temu w naszych rękach znalazła się Škoda Octavia. Jednak nie była to kolejna odmiana z wysokoprężnym silnikiem, a z całkowicie nowym w ofercie Škody, małolitrażowym silnikiem benzynowym o pojemności właśnie tylko jednego litra!
Volkswagen systematycznie poszerza swoją ofertę modeli wyposażonych w napęd na obie osie i połączonych z offroadową stylistyką nadwozia. Po wcześniej testowanym przez nas Golfie Variant Alltrack przyszła pora na młodszego, ale większego brata, jakim jest Passat Variant, również z przydomkiem Alltrack.
Najmniejsza z propozycji czeskiego producenta aut ponownie trafiła w nasze ręce. Škoda Citigo, dziś w odmianie Monte Carlo, które wyglądem wyróżnia się spośród innych aut tej marki.
Zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda 11 mld dolarów? To 110 ton banknotów 100-dolarowych, które ułożone jeden na drugim utworzyłyby „stosik” o wysokości 11 km. Za taką kasę można kupić np. 28 najnowszych Airbusów A380. Albo niemal 3500 egzemplarzy najnowszego Bugatti Chiron (przy takim zamówieniu nabywca dostałby pewnie jeszcze gratis pociąg do przewiezienia zakupu do… hmm… garażu…?). Albo 440000 Fiatów 500 w porządnym „wypasie”. Albo, no nie wiem, odkupić od Forda szwedzkiego producenta aut – Volvo. Sześć razy.
Moja pierwsza przygoda z marką Abarth miała miejsce około 6 lat temu. Wtedy w moje ręce trafiła 135-konna „pięćsetka”, która niejedną osobę potrafiła miło zaskoczyć. Po tylu latach moja wielka miłość ponownie trafiła w moje stęsknione dłonie. Jednak lata mijały i oprócz lekko zmodyfikowanego wyglądu sporo zmieniło się pod maską. Importer udostępnił do testu wersję limitowaną sygnowaną nazwą „595 Turismo” ze 165-konnym silnikiem.
Zgrabny, elegancki, kompaktowy SUV zyskał wielkie uznanie wśród odbiorców. Dlaczego? Stwierdziłem, że przyjrzę mu się bliżej i przedstawię w paru słowach, w czym tkwi ten fenomen.
Czy będąc szczęśliwym mężem i ojcem umiarkowanie okazałej gromadki dzieci musimy rezygnować z sportowych doznań podczas jazdy samochodem? Okazuje się, że nie! Na pewno zaraz posypią się słowa „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Otóż nie zawsze to zdanie ma racje bytu. Jest kilka modeli dostępnych w salonach, które potrafią połączyć trzy w jednym: wystarczający komfort podróżowania, przestronność wnętrza i bagażnika oraz nieziemskie osiągi pochodzące z bulgocącej widlastej ósemki. Nie wierzycie nadal? Oto przed Państwem auto spełniające wszystkie wyżej wymienione wymagania: Lexus GS F.
Rynek aut premium stawia wysoko poprzeczkę przed konkurencją, ale także przed sobą. W tym dostojnym i wymagającym gronie znajduje się od wielu lat Infiniti. Marka, która na polskim rynku nie jest jeszcze tak dobrze rozpoznawana. Podczas sesji fotograficznej przechodnie bardzo często zatrzymywali się pytając, co to za auto i myląc ją z… Mazdą. Zastanawiałem się, z czego wynikała ta pomyłka. Do głowy przychodzi mi jedynie podobne logo, bo linia nadwozia nawet w najmniejszym szczególe nie przypomina designu Mazdy.
Na rynku motoryzacyjnym aż roi się od dużych, przestronnych aut, które ze spokojem pomieszczą liczną rodzinę. Często dodatkowe miejsca nie są tylko imitacją pełnowymiarowych foteli, bo komfort podróżowania w nich nie odbiega od pozostałych siedzisk. Jednym z koncernów, który oferuje tego pokroju auto jest Opel. Zafira Tourer wydaje się być bezkompromisowa względem klienta oraz względem konkurencji. Czy i czym rzuca na kolana? Jakie wrażenie pozostawia? Przekonacie się czytając dalej.
Każde z aut Citroena w jakiś sposób mnie zaskakiwało. Jak nie ponadczasowym wyglądem, to kosmicznym wnętrzem, albo wprowadzaną technologią. Facelifting C4-ki nie wniósł zbyt wiele do wizualnej kreacji auta. Tutaj Francuzi postawili na coś innego. Coś, co bardziej podpasuje raczej dojrzałej klienteli. Przestronność, stonowany wygląd i zastosowanie samych najistotniejszych wynalazków technologicznych. Poza tym oszczędność. Co wy na to?
Dobrze nam znana Honda Civic, która od 40 lat cieszy się niesamowitą popularnością wśród fanów motoryzacji, przechodzi kolejny zabieg odmładzający. Mając wieloletnie doświadczenie w tworzeniu samochodów kompaktowych, Honda przedstawia IX generację tego modelu, który zaskakuje osiągami i ciekawą stylistyką.
Jeśli można mówić o marce kompletnej, która oferuje pełny wachlarz wyboru aut, to przykładem takie marki może być bez wątpienia Opel. Koncernowi jednak wciąż jest mało i ostatnio wzbogaca ofertę w segmentach, w których posiada już przedstawiciela. Dążenie do doskonałości? Może, w każdym model Karl to drugi po Adamie przedstawiciel segmentu A.
Po otrzymaniu wiadomości, że dostanę w swoje ręce potężne cabrio, nie oczekiwałem już na nic innego. Luksusowe, mocne i zwracające na siebie uwagę, a przy tym horrendalnie drogie. Do szczęści brakowało tylko pięknej, słonecznej pogody, która umożliwiłaby złożenie dachu. Doczekałem dnia, w którym odebrałem auto i ruszyłem na wycieczkę. Pogoda nie była wymarzona, ale pozwoliła od czasu do czasu cieszyć się wiatrem we włosach.
W ubiegłym roku marka Škoda zaprezentowała całkowicie odnowiony flagowy model, jakim jest Superb. Początkowo do salonów trafiła limuzyna, a kilka miesięcy później dołączyła odmiana kombi. Postanowiliśmy w naszym artykule zestawić obie wersje nadwoziowe, ale z różnymi poziomami wyposażenia oraz jednostkami napędowymi. Po jednej stronie stanął więc Superb-limuzyna, z benzynowym 1,4 TSI 150 KM, zaś po drugiej odmiana kombi z wysokoprężnym silnikiem 2,0 TDI 190 KM i napędem na obie osie.
Mało kto wie, że koreańska marka KIA, która w ostatnich latach zdobywa na nowo europejski rynek motoryzacyjny, w swojej ofercie posiada mocnego, przednionapędowego hot-hatcha. Jest nim model Pro Cee'd GT, czyli trzydrzwiowa odmiana popularnego Cee'da. Zapraszam do lektury.
Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.
Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.
Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.
Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.