Samochody amerykańskie w naszym kraju nie są zbyt popularne. Inaczej jest w przypadku samochodu reprezentującego klasę van. Otóż Chrysler Voyager, bo o nim jest mowa, na polskich drogach jest dosyć często widywany i dlatego postanowiłem zaprezentować go Państwu. W moje ręce trafiła wersja przedłużana (Grand Voyager) z systemem chowanych foteli w podłogę nazwany Stow’n Go. Pod maską znajdował się 150 konny silnik dieslowski o pojemności 2.8.
Za oceanem firma Chevrolet to synonim potężnych silników i sportowych osiągów a przede wszystkim Corvetty. A jak jest w Europie? Firma należąca do General Motors próbuje podbić rynek europejski w danej klasie stosunkowo tanimi samochodami. Przykładem może być prezentowana przez nas Epica, która spełniać ma rolę reprezentacyjnej limuzyny.
Małe sedany w naszym kraju przeżywają prawdziwy rozkwit. Dowodem na to są liczne premiery w tym segmencie. Dlatego tym razem pod naszą redakcją zaparkował pomarańczowy Chevrolet Aveo Sedan. Do dyspozycji została udostępniona nam wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1399ccm i mocy 94KM.
Po kilku miesiącach starań, pewnego dnia dostałem informację, na którą czekałem z niecierpliwością. Nareszcie mogłem się udać do Warszawy po odbiór lśniącego, srebrnego Cadillaca BLS w wersji Elegance z wysokoprężną jednostką 1.9 TiD i mocy 150KM.
Wcale nie jest łatwo otrzymać do testu samochód bawarskiego koncernu. Jednak po długich staraniach kilka tygodni temu udało mi się. Dzięki uprzejmości mojego znajomego miałem okazję cały dzień obcować z "piątką" wyposażoną w najmniejszą dostępną jednostkę wysokoprężną czyli w dwu litrowego turbo diesla.
W Europie zachodniej samochody klasy A służą jako drugie a nawet trzecie auto w rodzinie. W Polsce jest zupełnie inaczej bo często bywa, że są to samochody służące jako rodzinne pojazdy, które muszą spełniać dwa najważniejsze warunki: oszczędny silnik pod maską oraz w miarę przestronne wnętrze. A czy tak jest w przypadku prezentowanej dziś Kia Picanto - mam nadzieje, że mój test odpowie na to pytanie.
Za oknami piękna pogoda a więc czas spakować bagaże i wyruszyć w nieznane tereny. W odkryciu tych terenów pomoże nam znany na całym świecie Jeep Grand Cherokee wyposażony w wysokoprężną 3-litrową jednostkę napędową o mocy 218KM.
Ponieważ tej zimy mamy bardziej jesienną pogodę pomyślałem, dlaczego by nie przetestować kabrioletu. Po chwili wykonałem jeden telefon i już wiedziałem, że pod lupę wezmę topową wersję Opla Astry TwinTop. Dodatkowym atutem tej Astry będzie piekielnie mocny turbodoładowany 2-litrowy silnik
Mając rodzinę, przy zakupie nowego auta przeważnie kierujemy się jego funkcjonalnością i praktycznością. Wtedy na drugi plan schodzi przyjemność z jazdy oraz emocje. Jednak osoby chcące połączyć przyjemne z pożytecznym nie mają powodu do zmartwień. Otóż firma Opel w swojej ofercie posiada taki samochód a jest nim 240 konna Zafira sygnowana napisem OPC (Opel Performance Centre).
Tym razem pod redakcyjnym oknem zawitała 5 drzwiowa, czarna Astra wyposażona w pakiet stylistyczny OPC Line oraz benzynową jednostkę o pojemności 1.8 i mocy 140KM.
Po nietypowym przedstawicielu klasy średniej, jakim był bez wątpienia był Seat Toledo, pod oknami naszej redakcji zaparkował kolejny samochód tego segmentu. Był nim Opel Vectra 1.9 CDTI 150KM w usportowionej wersji GTS.
Piątek godzina 12 po upalnym lipcu przyszło sierpniowe załamanie pogody a ja strugach deszczu docieram po kolejne auto z napędem 4x4. Tym razem w moje ręce oddano dwu miesięczny egzemplarz Jeepa Cherokee w wersji Limited z dieslowskim silnikiem 2.8CRD o mocy 163KM.
Po kilku tygodniach jazdy małymi samochodami przyszła pora na coś większego. Tym razem postanowiłem zboczyć z utwardzonych dróg i pojeździć po polnych, leśnych dróżkach. A bliższe obcowanie z przyrodą zapewniał mi SsangYong Rexton 270Xdi czyli topowy model koreańskiej marki.
Samochody typowo miejskie w naszych realiach zarobkowych często bywają jedynym środkiem lokomocji dla kilkuosobowej rodziny. Dlatego też auta małe muszę być tanie i w miarę możliwości przestronne. Dziś przekonamy się czy takim pojazdem jest Chevrolet Spark, który został mi udostępniony do testu.
Jako, że w moich testach ostatnio przeważały auta z segmentu minivan postanowiłem to zmienić i w ostatnim czasie w moje ręce trafił pickup Musso Sports. Jak się okazało później, wzbudzający bardzo duże zainteresowanie wśród przechodniów. Często też pytano...
Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.
Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.
Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.
Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.