Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 168.450 PLN - 241.250 PLN

 

Edge jest największym SUVem Forda w Europie i szczyci się ogromną ilością przestrzeni wewnętrznej, oferuje kombinację wyjątkowego wyglądu, dobrego wypoziomowania i przestronnego wnętrza. W podobnym przedziale cenowym ciężko znaleźć godnego rywala. Mimo, że wybór silników jest ograniczony w porównaniu do droższych modeli, jeśli szukasz samochodu z bogatą przestrzenią  która jest wyrafinowana i z wystarczającym wyposażeniem, aby poczuć się jak w produkcie premium, Edge staje się dość atrakcyjnym wyborem.

Wszystkie modele są wyposażone w napęd na cztery koła, a także możliwość sześciobiegowej ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Egde spisze się także jako dobry holownik dzięki maksymalnej zdolności holowania wynoszącej 2000 kg .

Do wyboru mamy  jedną parę 2,0-litrowych silników Diesla, o mocy 178 KM lub silniejszą wersję 207 konną  wspartą dwoma turbosprężarkami. My na testy otrzymaliśmy wersję z 207 konnym silnikiem i sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Egde dostojnie sprawował się w przechadzkach wokół miasta i podczas lotu na autostradach sprint 0-100km/h zajmuje mu 9,4 sekundy. Jedyny mankament jest taki że przy mocniejszym przyciśnięciu gazu silnik daje o sobie znać wchodząc na wysokie obroty. W moim odczuciu waga Forda robi swoje a silnik próbuje z nią walczyć.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest racjonalnie wyrafinowana, dzięki czemu można spokojnie płynąć po autostradach i przemieszczać się w zatłoczonym mieście. Automat trochę opornie zmienia biegi przy mocniejszym przyspieszaniu ale za to szybko reaguje na łopatki zamontowanie na kierownicy. Średnie spalanie oscylowało na poziomie 8,5 litra w mieście o około 7 litrów poza miastem na 100 kilometrów.

Standardowy układ kierowniczy jest dobrze ważony i zapewnia wiele informacji zwrotnych, jednak przy większych prędkościach na autostradzie czułem lekką niepewność - adaptacyjny układ wspomagania kierownicy trochę za bardzo kombinuje.

Zawieszenie wykonuje dobrą robotę absorbując duże wstrząsy bez zacięcia lub szorstkiego wbijania w nierówności.

Wnętrze Edge-a łączy wiele elementów konstrukcyjnych z najświeższym Galaxy, chociaż wiele miękkich materiałów z tworzywa sztucznego i błyszczące wykończenia pomagają poczuć zdecydowanie  wyższą jakoś wykończenia. System obsługi nie jest tak intuicyjny, jak w niektórych konkurentach, ale prosty układ przycisków na konsoli środkowej zapewnia inne funkcje pokładowe, takie jak sterowanie klimatyzacją czy podgrzewanie oraz chłodzenie foteli, bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

Aktywny system eliminacji hałasu w Edge, wspomagany przez szyby ze specjalnymi warstwami izolacyjnymi, zapobiega przedostawaniu się do kabiny hałasu i wibracji opony.

Nasz Ford Egde w wersji wyposażenia Titanium został wyposażony w rozpoznawanie znaków drogowych, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu oraz automatyczne reflektory i wycieraczki, panoramiczny dach, fotele przednie z doskonałym podparciem lędźwiowym, ogrzewanymi tylnymi siedzeniami . Ten pakiet jest dostępny tylko w połączeniu z systemem nawigacyjnym Sony .

We wnętrzu jest miejsca na pięć wysokich osób. Pasażerowie Forda są traktowani na wysokim poziomie zarówno przestrzeni nad głową jak i miejsca na nogi jest wystarczająco, nawet z opcjonalnym panoramicznym dachem. Pojemność bagażnika 602 litrów jest większa niż pojemność 495 litrów Volvo XC60 i 540 litrów w Audi Q5 . Płaska platforma ładunkowa łatwy załadunek i rozładunek ciężkich przedmiotów. Jeżeli złożymy fotele pojemność rośnie 1847 litrów - haki bagażowe zamontowane w celu zabezpieczenia ciężkich lub delikatnych przedmiotów.

Edge to największy SUV w obecnym europejskim asortymencie Forda dodatkowo z niepowtarzalną linią nadwozia w stylu amerykańskim, przestronnym, komfortowym wnętrzem bardzo praktycznym  bagażnikiem i elastycznym silnikiem diesla jest niecałe 5cm krótszy niż Range Rover Sport, a kosztuje nawet połowę mniej.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Ford Edge 2.0 TDCi 210 KM Powershift

SILNIK

diesel Twin-Turbo, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1997 ccm

MOC

210 KM przy 3750 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

450 Nm przy 2000 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, Powershift 6-biegowa

NAPĘD

4x4 (dołączany)

0-100 km/h (sek.)

9,4
Vmax

211 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

5,8 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

8,5

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

68 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4808/1928/1692

WAGA (kg)

1949 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

602 litry

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

255/45 R20

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

168 450 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

241 250 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej