Jeszcze do niedawna motoryzacyjny rynek był zalewany nowymi modelami SUV-ów oferowanych przez kolejnych producentów. Obecnie sytuacja nieco się zmienia a na samochodowym modowym topie znajdują się coraz bardziej popularne crossovery.
Gdyby jeszcze kilka lat temu ktoś głośno powiedział, że będzie można zamówić Volkswagena Passata z silnikiem małolitrażowym, zostałby publicznie wyśmiany i uznany za osobę nieznającą się na rzeczy. Jednak czasy się zmieniają i coraz większe koszty utrzymywania aut z większymi jednostkami napędowymi oraz coraz bardziej restrykcyjne normy spalin spowodowały, że pod maską Passata wylądowała benzynowa jednostka 1,4 TSI o mocy aż 160 KM. Czy ten silnik jest wstanie zapewnić dobre osiągi dużej i ciężkiej limuzynie klasy średniej? Odpowiedź znajdziesz, Czytelniku, w moim artykule.
W dzisiejszym artykule chciałbym Państwu przedstawić trochę niedoceniony i lekko już zapomniany model najbardziej popularnej marki w Polsce, czyli Skody. Mam na myśli przesympatyczne i nietuzinkowe auto, jakim jest Roomster. Zapraszam do lektury
Dwie magiczne litery oraz jedna cyfra w oznaczeniu modelu. Wolnossące, męskie i grzmiące V8 pod maską. Legendarny napęd quattro połączony z automatyczną skrzynią biegów S-Tronic. Wszystkie te, wyżej wymienione cechy posiada Audi RS5, które od niedawna występuje również w wersji z miękkim składanym dachem. -- Dla fanów niemieckiej technologii spod znaku czterech pierścieni oznaczenie RS jest tym samym czym znaczek M na tylnej klapie dla właścicieli BMW czy logo AMG widniejące na zaciskach hamulcowych mocarnych Mercedesów. Linia RS wyróżnia najbardziej hardcore`owe, najmocniejsze i najszybsze modele Audi. RS to absolutny szczyt szczytów i pokaz możliwości inżynierów z Inglostadt.
Moda na SUV (Sport Utility Vehicle) trwa nieprzerwalnie od kilku lat. Samochody tej klasy są bardzo praktyczne i uniwersalne, a dzięki sporym nadwoziom można nimi komfortowo i wygodnie przewieźć nawet komplet pasażerów z ich bagażami. Podwyższony prześwit i spotykany nierzadko napęd na obie osie pozwalają na bezstresowe użytkowanie takich aut nie tylko w mieście z wysokimi krawężnikami, ale również na odrobinę szaleństwa w chwili zjechania z utwardzonej drogi. I właśnie takimi pojazdami są dzisiejsi bohaterowie artykułu, czyli Ford Kuga i Hyundai ix35.
Będąc biznesmenem i mając odpowiednio dużo pieniędzy na koncie, zaczynasz się zastanawiać w co można zainwestować? Kilka domów już jest, co roku wakacje w egzotycznych miejscach. Pora pomyśleć o reprezentacyjnej i na pewno bardzo drogiej limuzynie, aby bez wstydu można było się pokazać wśród innych nowobogackich. Większość takich osób jeździ niemieckimi limuzynami ze znaczkiem Audi, BMW lub Mercedesa. Ty chcesz się wyróżniać, więc te marki nie wchodzą raczej w grę. Może więc coś japońskiego? Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Lexus LS 460. Czy sprawdzi się jako alternatywa dla europejskich limuzyn wyższej klasy? Zapraszam do lektury.
Premiera Skody Octavia III generacji była najbardziej wyczekiwanym debiutem motoryzacyjnym na rynku polskim i światowym. Powodem jest fakt, że poprzednia Octavia w Polsce, ale również w wielu innych europejskich krajach była najchętniej kupowanym autem. Tak duża popularność na pewno do czegoś zobowiązuje. Czy tym wszystkim wymaganiom podoła najnowsze wcielenie tego popularnego auta? Na pytanie postaram się odpowiedzieć w moim artykule.
Niedawno Artur miał przyjemność testować na łamach portalu autotesty.com.pl Kię Picanto. Niewielkie, miejskie autko ujęło go przede wszystkim wrażeniami z jazdy i przyjemnością, z jaką prowadziło się to auto. Bohater dzisiejszego testu jest blisko spokrewniony z Kią, dzieli z nią wiele podzespołów, chociaż stara się zachować odrębność stylistyczną. Czy Hyundai i10, bo to auto mam właśnie na myśli, pozostawi po sobie równie dobre wspomnienia? Zapraszam do testu.
Wiadomo od kilkunastu lat, że prym w produkcji samochodów w pełni hybrydowych wiedzie japońska Toyota. Jednak moda na ekologię powoduje, że coraz więcej producentów próbuje swoich sił w tej dziedzinie. Nie inaczej jest z Peugeotem. Francuski producent nie poszedł na łatwiznę i zamiast łączyć silnik elektryczny z benzynowym, postanowił spróbować to samo z jednostką wysokoprężną. Jak to wyszło? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym artykule.
Samochody z podwyższonym nadwoziem to coraz częstsi goście w polskich salonach. Już niemalże każda marka posiada w swojej ofercie takie auto. Nie inaczej jest z Volvo, które - owszem - słynie z aut tego typu jak np. XC70 Cross Country, ale nigdy nie miało swojego przedstawiciela w klasie aut kompaktowych. Projektanci koncernu jednak czujnie obserwują rynek i wyraźnie reagują na jego potrzeby, bo na bazie charakterystycznego, ale ładnego V40,stworzyli właśnie miejskiego crossovera, czyli model V40 Cross Country. O tym, czym się wyróżnia tą odmiana, opowiem w dalszej części artykułu. A więc zapraszam do lektury.
Skoda Yeti w jest obecna w polskich salonach już od ponad 5 lat. Mimo upływu tak długiego czasu ciągle wzbudza zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. W tym roku czeska marka zaprezentuje lekko tylko zmodyfikowanego następcę, a my tymczasem na pożegnanie obecnej wersji prezentujemy Państwu jej najbardziej ekskluzywną odmianę Laurin&Klement.
Nigdy nie spodziewałem się, że auto klasy mini i niebędące żadnym sportowym "wozidełkiem" może przynieść tyle radości i uśmiechu na twarzy, co prezentowana dziś Kia Picanto. Pewnie myślicie sobie, co ten chłop opowiada? Jak autko miejskie może wzbudzać tyle emocji, co prawdziwe rasowe auto sportowe? Spróbuję to Wam w niniejszym artykule wyjaśnić, ale zacznijmy od początku.
Zanim skupię się dziś na bohaterze mojego artykułu, czyli Fiata 500L na początku chciałbym się do czegoś przyznać. Jestem wielkim fanem zwykłej, "standardowej" wersji, która jest po prostu piękna, te kształty, stylistyka. Istny ideał w tym segmencie aut, dlatego też z wielka niecierpliwością czekałem na jazdy testowe powiększoną 500-tką z przyrostkiem "L". A więc zapraszam na artykuł!
Moda w Europie na samochody "miasto-odporne" jest coraz większa i dlatego każdy producent europejski stara się sprostać wymaganiom klientów posiadając w swojej ofercie przedstawiciela tego segmentu. Bardzo dobrym przykładem może być niedawno wprowadzony na polski rynek Opel Mokka, który po niespełna roku sprzedaje się jak przysłowiowe "ciepłe bułeczki" zmuszając General Motor do uruchomienia dodatkowej produkcji w hiszpański zakładach Opla
Japońska marka Honda od dawna stara się zdobyć specyficzny rynek motoryzacyjny, jakim jest Europa. Dlaczego specyficzny? Ponieważ Europejczycy preferują auta wyposażone w jednostki wysokoprężne. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, iż ceny aut produkowanych w Japonii są podbijane przez opłaty celne i akcyzowe. To wszystko sprawia, że auta te są mniej atrakcyjne cenowo od swoich europejskich rywali. Przykładem może być Honda Civic poprzedniej generacji , w której przez pewien okres stosowano silnik diesla 2,2 i-CDTI o mocy 140 KM. Mimo bardzo dobrych osiągów i kultury pracy, przez cenę zakupu nie odniósł wielkiego sukcesu. Teraz, po kilku miesiącach od premiery nowej generacji Civica, wprowadzono całkowicie nowy, oszczędny i spełniający wszystkie normy ekologów silnik wysokoprężny 1,6 i-DTEC o mocy 120 KM. Zapraszam do lektury.
Koreańskie marki Hyundai i Kia od lat starają się zawojować rynek europejski. Po latach umiarkowanych sukcesów, dość niespodziewanie okazało się, że ich auta są jednak coraz bardziej popularne na Starym Kontynencie. Od nowa zaprojektowane modele należące do najbardziej popularnych segmentów nagle zaczęły mocno rozpychać się w statystykach sprzedaży, zestawieniach najładniejszych aut, a nawet - o zgrozo - w rankingach niezawodności. Przykładem są kompaktowi przedstawiciele Hyundai'a i Kii a mianowicie i30 i Cee'd. Zapraszam do rodzinnego porównania obu aut w wersjach kombi.
Ostatnio producenci szukają każdej luki, aby wypełnić niszowe segmenty aut. Klient, przychodząc do salonu, ma mieć taki wybór, żeby na pewno wyszedł z niego mając w ręku kluczyki do swojego nowego auta. Ostatnio przyszła moda na samochody "pseudo-terenowe", które tylko swoim wyglądem minimalnie nawiązują do SUV. Najczęściej są to zmodyfikowane mechanicznie i stylistycznie samochody najpopularniejszych modeli danego producenta. W przypadku prezentowanego dziś Volkswagena zabieg ten przeprowadzono na popularnym Polo, który w dzisiejszym artykule występuje w odmianie nieco "uterenowionej", o nazwie Cross.
Lexus to luksusowa marka należąca do japońskiego koncernu Toyota Motor Company. Od początku istnienia (1989r.) jest synonimem luksusu, wygody, prestiżu, mocy, ale również bardzo dużej pracy włożonej w ochronę środowiska. Właśnie Lexus po raz pierwszy w historii zastosował w swoim SUV napęd hybrydowy. Jednak na tym nie poprzestał i w chwili obecnej każdy model tej marki może być wyposażony w taki rodzaj napędu. Przykładem tego są dziś prezentowane auta: GS 450h oraz RX 450h.
Suzuki SX4 dostępne jest na rynku bez większych zmian od 2006 roku. Czyli bardzo długo, jak na obecnie panujące w motoryzacji standardy. Ale projekt był przez producenta dobrze przemyślany. Od głośnych nazwisk projektantów, przez - krótki niestety - udział w rajdach samochodowych na najwyższym szczeblu (w sezonie 2008 Toni Gardemeister oraz Per-Gunnar Andresson zaliczyli kilka startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach świata samochodem Suzuki SX4 WRC), po rzecz najbardziej banalną, ale jednocześnie chyba najistotniejszą, czyli dopracowaną w szczegółach konstrukcję auta.
Samochody marki Volvo od lat są uznawane za przemyślane, praktyczne i przede wszystkim bardzo bezpieczne pojazdy. Szaleństwo i nieszablonowość są ostatnimi określeniami jakie pasują do tych grzecznych aut. Czy testowany przeze mnie model XC60 okaże się idealnym przykładem powyższego stwierdzenia czy może wręcz przeciwnie, pokaże rogatą duszę? Już od wielu lat Volvo dba o swój indywidualny charakter. Dla tych, dla których auta wielkiej niemieckiej trójcy czyli Audi, BMW i Mercedes wydają się zbyt oczywiste szwedzka marka staje się idealną alternatywą. Jak się okazuję osób, które doceniły zalety samochodów ze skandowani jest cała masa o czym świadczy chociażby fakt, że model XC60 jest najchętniej kupowanym SUV-em w klasie premium.
Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.
Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.
Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.
Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.