Śledź nas na:     

Marka:

Zaledwie miesiąc temu w naszej redakcji gościł Mercedes-Benz Vito ze 163-konnym dieslem i stałym napędem na cztery koła (Test Mercedes Vito Kombi). W czasie krótkiego testu ujął nas przede wszystkim możliwościami transportowymi i wygodą podróżowania, ale także zaskakująco dobrym zawieszeniem. Tym razem dostaliśmy możliwość zapoznania się z bardziej luksusową odmianą popularnego vana tej marki - modelem Viano.

Mitsubishi Outlander jest obecny na polskim rynku już od 2003 roku. Szybko zdobył znaczący udział rynkowy w klasie SUV, zarówno w Europie, jak i w Polsce. Okazał się świetną alternatywą dla kombi średniej i wyższej klasy. Koncern regularnie unowocześniał auto, zarówno pod względem designu, jak i rozwiązań technicznych. Pojawiały się nowe silniki, coraz bogatsze wyposażenie, stylistyka podążała za zmieniającą się modą i trendami wyznaczonymi przez inne modele marki (np. przód w stylu "Jet-Fighter" który podbił świat za sprawą Lancera Evo X).

Skoda Superb Kombi już kilka razy gościła na łamach naszej strony w różnych specyfikacjach. Pewnie niektórzy powiedzą, że już temat dotyczący tego modelu został wyczerpany. I tutaj się taka osoba myli, ponieważ Skoda postanowiła umożliwić dokupienie do słabszych wersji silnikowych napędu na obie osie, który do tej pory dostępny był tylko w topowej odmianie 3,6 V6 (test tutaj). Oj, jaka szkoda, że nie jest teraz bardzo śnieżna zima...

Niewiele już pozostało aut, które można uznać za samochody dla twardzieli. W Stanach Zjednoczonych takimi pojazdami są wszelakiej maści pickupy. W Polsce moda na tego typu auta przyszła wraz ze zmianą przepisów dotyczących pełnego odliczania podatku VAT. W ofercie do wyboru mamy Nissana Navarę, Forda Ranger, VW Amaroka czy bohaterkę dzisiejszego artykułu - Toyotę Hilux.

Czasem zdarza się, że ludzie są jakby niewidzialni. Inni nie zauważają ich na ulicy i wpychają się przed nich w kolejce do kasy. Po chwili są bezgranicznie zdumieni, że jeszcze przed chwilą pusta przestrzeń nagle zwraca im uwagę. W restauracjach kelnerzy podejrzanie często zapominają o zamówionych przez nich daniach, a lekarze w przychodniach na ich widok krzyczą "następny proszę". Wbrew pozorom tacy ludzie są w społeczeństwie niezbędni - idealni do pracy w wywiadzie, w zawodzie detektywa, jako ghost-shopperzy czy obsługa klienta w drogich hotelach. Wszędzie tam, gdzie nie rzucanie się w oczy ma swoją wartość, pozwala lepiej i skuteczniej pracować.

Na ślubnym kobiercu teoretycznie staje się tylko raz w życiu, ale z samochodami jest zupełnie inaczej. Pamiętacie jak kilka tygodni temu zachwycałem się małą Włoszką, czyli Lancią Ypsilon? Jednak minęło kilkanaście dni i owszem, moja "miłość" pozostała wśród włoskiej motoryzacji, ale nowym obiektem westchnień jest piękna Alfa Romeo Giuletta, zwana przez niektórych "Julcią". Zapraszam do lektury artykułu o tej wyjątkowej Włoszce.

  Kilkanaście miesięcy temu w naszej redakcji gościła już Toyota Yaris. Wtedy do naszej dyspozycji oddano odmianę z wysokoprężnym silnikiem 1,4 D-4D o mocy 90 KM (Test Toyoty Yaris 1,4 D-4D). Ostatnio w nasze ręce trafił Yaris 99 konną benzynową jednostką o pojemności 1,33.

Tym razem do naszej redakcji trafił pojazd, jak to się mówi, z zupełnie innej beczki. Ponad dwie tony żywej wagi, 163-konny diesel, stały napęd na cztery koła i dość miejsca, żeby w komfortowych warunkach przewieźć jednocześnie dwie rodziny "2+2". Zapraszamy na krótki test samochodu Mercedes-Benz Vito 116 CDI 4x4 w wersji kombi.

  Dziś zaprezentuje Państwu nawigację firmy Garmin a dokładnie mówiąc model Nuvi 2495 LMT. 

  W dzisiejszym artykule porównuję typowo rodzinne minivany, i mimo że nie są bezpośrednią swoją konkurencją, zestawiłem je z powodu nowoczesnych benzynowych silników, które przeszły w ostatnim czasie downsizing. Na przeciw siebie stają oto Ford C-Max 1,6 EcoBoost 150 KM i Opel Zafira Tourer 1,4 Turbo 140 KM.

Samochody marki BMW od dawna budziły w Polakach emocje. W czasach poprzedniego ustroju politycznego były, wraz z Mercedesami, symbolem niedostępnego dla większości z nas Zachodu. Ktoś, kto pojawił się sprowadzonym samochodem jednej z tych marek, mógł czuć się wyjątkowo wśród Fiatów, Polonezów i Ład. Na pewno budził zainteresowanie, a przeważnie także podziw i zazdrość. Gdy ustrój się zmienił i zachodni rynek motoryzacyjny praktycznie z dnia na dzień stanął dla nas otworem, markę upodobali sobie przedstawiciele kilku niekoniecznie legalnych profesji. Powstał wtedy, całkiem niestety uzasadniony, stereotyp "czarnego BMW", wypełnionego po brzegi dobrze zbudowanymi młodzieńcami.

Kilkanaście lat temu wyposażenie w automatyczną klimatyzację, czy skórzaną tapicerkę, było zarezerwowane dla samochodów z najwyższych półek cenowych. Jednak czasy się zmieniają, a motoryzacja również nie stoi w miejscu i w tego typu gadżety można już doposażyć nawet miejskie auta. Przykładem jest pochodząca z polskiej fabryki w Tychach nowa Lancia Ypsilon.

  Dzisiejsi bohaterowie artykułu stylistycznie są jak Królowa Anglii i Lady GaGa. Pierwsza to dostojna i niesamowicie konserwatywna osoba o zawsze przemyślanym ubiorze natomiast druga to zupełne przeciwieństwo, jedna wielka futurystyczna wizja nowoczesnego i kontrowersyjnego ubioru. I właśnie takie są samochody występujące w dzisiejszym artykule, czyli Volkswagen Golf i Honda Civic.

Od roku 1988 Opel zdobył za pomocą modelu Vectra dość mocną pozycję w motoryzacyjnej klasie średniej. Kolejne generacje tego samochodu miały opinię solidnych, trwałych, funkcjonalnych, chociaż może trochę zbyt nudnych i nie wyróżniających się spośród tłumu innych aut. Szybsze bicie serca budziły wprawdzie specjalne modele opracowywane przez fabrycznego tunera marki, firmę Irmscher, ale to raczej ze względu na nieprzeciętne właściwości jezdne, niż porywający wygląd. No i wymagały słonej dopłaty do seryjnych egzemplarzy, co znacząco obniżało atrakcyjność takiego rozwiązania.

Peugeot to jedna z nielicznych marek, która w swojej ofercie posiada przedstawiciela niemal w każdej klasie aut. Począwszy od elektrycznego iOn, przez pełną gamę aut popularnych, kończąc na sportowym RCZ. I właśnie w ostatnim czasie Peugeot RCZ był gościem w naszej redakcji.

  Załóżmy, że jesteśmy przywiązani do jednej marki i jest nią czeska Skoda. Potrzebujemy rodzinnego auta, najlepiej kombi o dużym bagażniku. Dodatkowym wymogiem jest auto maksymalnie klasy kompaktowej. Wtedy wybór pada na Fabię Kombi i Octavię Kombi. Jednak żeby nie było tak prosto, do pojedynku wybraliśmy Octavię Kombi Tour, czyli model sprzed faceliftingu.

Crossovery to auta łączące cechy kilku segmentów. Są coraz częstszym widokiem na naszych ulicach. Protoplastą tego segmentu jest bijący wszelkie rekordy sprzedaży Nissan Qashqai. Jednak inne marki nie śpią i co chwila wypuszczają do swoich salonów konkurencyjne modele. Nie inaczej zrobiła marka Mitsubishi, uzupełniając swoją ofertę o model ASX, który jest bohaterem dzisiejszego artykułu.

    W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować dwa auta klasy średniej z najbardziej uniwersalnym nadwoziem, jakim jest odmiana kombi. Naprzeciw siebie stają dobrze znany Ford Mondeo Kombi oraz ubiegłoroczna nowość w postaci Huyndai'a i40 Kombi.

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover o dość kontrowersyjnej stylistyce przedniej części nadwozia. Pierwsze skojarzenia osób, którym pokazywałem to auto, były bardzo ciekawe: maszynka do golenia, mikrofon, maska Hannibala Lectera z "Milczenia owiec" - to tylko niektóre z nich. Zaraz potem padały określenia "ale w sumie ładny", jak również "eee, brzydki".

    Minęły dwa lata od chwili, gdy jeździliśmy najmocniejszą odmianą Citroena C3, która wyposażona była w benzynowy silnik 1,6 o mocy 120 KM. Dziś przyszła pora na coś spokojniejszego i współgrającego z naturą ekologa, czyli mikrohybrydę C3 e-HDI.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej