Fiat Tipo powrócił na rynek w 2015 roku, po 20-letniej przerwie. Został zaprojektowany, aby zastąpić znane już modele Linea i Bravoi jest oferowane jest w trzech stylach nadwozia - sedan, hatchback i kombi. Co ciekawe w wersji Sedan w podstawowej wersji to auto możemy dostać już od 44 tysięcy(!), czyli naprawdę tanio. Fiat jako marka ma być proste i ogólnodostępne, zatem jeżeli szukacie nowego auta bez żadnych zbędnych bajerów i nie wymagacie zbędnych wodotrysków to ten model stworzony jest właśnie dla Was. Natomiast jeśli chcecie nadal Tipo ale z pazurem to polecam wersję S-Design.
Pod maską, najmocniejszy 120-konny silnik benzynowy 1.4 T-JET 16V. Auto z zewnątrz prezentuje się naprawdę nieźle – trzeba przyznać, Tipo zostało pięknie narysowane przez Włochów. Duży grill, na którym prezentuje się znaczek Fiata, ładna linia nadwozia i tłoczenia na masce, które mają dodać sportowej charyzmy.
Wnętrze pozostaje bardzo stonowane, wszystko jest przemyślane i dobrze wykonane. Materiały, których użyto są prawidłowe i nie ma się do czego przyczepić, po prostu adekwatne do swojej ceny. Przednie fotele nie budzą najmniejszych zastrzeżeń ( w naszej wersji fotele obite ekologiczną skórą) . Wielofunkcyjna kierownica z ładnie wkomponowanym logiem auta, do tego w środkowej części deski ładnie komponuje się 7 calowy dotykowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. W wyposażeniu znajdziemy też elektryczną regulację lędźwiowego podparcia foteli, czy też automatyczną klimatyzację i elektryczne szyby.
Tipo S-Desing gwarantuje sporo przestrzeni dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie a 440 litrowy bagażnik gwarantuje sporo powierzchni bagażowej- miejsca na bagaże na pewno starczy.
Tipo w wersji cywilnej nie jest samochodem, który przyciąga twoją uwagę. W wersji S-Desing posiada jednak cechy, które wyróżniają go wśród konkurencji , m.in. zakrzywione światła tylne, elementy wykonczne lakierem w stylu Piano Black (kratka, pokrywy lusterek i wlot powietrza), uroku dodają przyciemnione tylne szyby i klamki w kolorze nadwozia. To wszystko postawione na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich.
To teraz kilka słów o spalaniu i szaleństwach prędkościowych . Nasze Tipo rozbujamy do pierwszej setki w 9,6 sekundy, a zużycie paliwa jest adekwatne do parametrów silnika. Producenci podają, że 120 konny T-Jet spali 8 litrów/100km benzyny w ruchu miejskim, a 6 litrów/100km poza miastem. Nasze uzyskane średnie spalanie było na poziomie średnio 8,2 litra jeżdżąc głównie po mieście, przetestowaliśmy też auto na trasie i przy normalnej jeździe osiągnęliśmy 6,5 l, czyli niewiele więcej niż podaje producent.
Nasz testowany model możemy dostać za ok 79 000 złotych ale ceny zaczynają się już od 56 300 złoty i poszaleć możemy do 97 tysięcy. Warto przy tym aspekcie przypomnieć, że Fiat Tipo S-Desing oferuje bardzo bogate wyposażenie Podstawowa zawiera m.in. wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system multimedialny Uconnect z dotykowym, 7-calowym ekranem, zestawem głośnomówiącym Bluetooth i sterowaniem głosowym, kamerę cofania oraz nawigację.