Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 80 000 zł

Trochę historii - Suzuki Swift pierwszej generacji pojawił się na rynku w 1983 roku i pierwotnie krył się pod nazwą Suzuki SA-310, SA-413 oraz Cultus. Model ten przyjął się bardzo dobrze w Japonii i stąd decyzja o wprowadzeniu go także na pozostałe rynki. Od 1986 zmieniono nazwę na Swift (z ang. „szybki”).

Nie od dziś wiadomo, że Suzuki jest fanem małych samochodów. Konkurentem naszego Swifta jest Ford Fiesta, Skoda Fabia, ale nie możemy tu pominąć również Fiata 500 czy Mini. Oznacza to, że modny wygląd ma pierwszeństwo.
Jak sami producenci opisują Swifta ? jako kultowy model miejski, który łączy wyjątkowy styl z przyjemnością prowadzenia. Auto wpasowuje się w miejski szyk. Nowa generacja modelu zachwyca bryłą nadwozia, a silnik ma zapewnić oszczędne spalanie, przyjazne środowisku.

Switf Sport wygląda bardzo zdecydowanie, lekko zadziornie na pierwszy rzut oka wiodać, że ma pazury. Czy rzeczywiście jest taki sportowy jak go "piszą"? wszystko zależy od punktu siedzenia. Chcąc niedrogie auto o ciekawym wyglądzie z oczywistym niskim spalaniem, trochę rozbudowaną elektroniką to Swift pokaże Ci swoją sportową twarz. Nie możesz jednak liczyć na zawrotne osiągi bo gołym okiem widać, że to mieszczuch "cwaniak z warszawskiej Pragi"

Podoba nam się fakt, że Swift jest pięciodrzwiowy mimo swojego sportowego charakteru. Tylna klamka ukryta jest w słupku C, co przy innych autach się sprowadziło - na pewno będzie tak i w tym przypadku.

Sport różni się od zwykłego Swifta m.in. dwoma końcówkami wydechu, inaczej wyprofilowanymi zderzakami oraz 17-calowym felgami. I tu ponownie chcę skomentować, iż przy wersji sport te dwie rury wydechu są bardzo zaakcentowane - tak aby właściciel auta nie zapomniał o jego charakterze.

Bagażnik mamy tutaj całkiem spory bo aż 265 litrów pojemności, dzięki czemu staje się bardziej użytkowy.  Wysoki próg załadunkowy może trochę uprzykrzyć nam wyciąganie kolorowych torebeczek z zakupami ale drogie Panie od czego są mężczyźni…

Producenci skupili się na kierowcy, stawiając go na pierwszym miejscu a ja to bardzo doceniam. Sportowa kierownica w kształcie obróconej litery D, głębokie fotele obszyte czerwoną nicią, które dobrze trzymają kierowcę średnich rozmiarów  podczas wieczornych wariacji wracając do domu oraz konsola środkowa nachylona w stronę kierowcy. Wszystkie te elementy mają na celu zjednoczyć  auto z kierowcą i ponownie mu przypomnieć o sportowym charakterze... a tak na poważnie to oczywiście jest ładnie, ale te plastiki  nadal wyglądają tanio.  Dodatki w odcieniu koloru  nadwozia są polerowane, ale też łatwo się rysują - trzeba na nie uważać.  

Wyszyty czerwoną  nicią Sport na przednich fotelach od razu rzuca się w oczy. Fotele są głębokie i dobrze trzymają ciało na zakrętach ale dla osoby wysokiej już nie koniecznie - zalecam zakup Suzuki Swift Sport osobom niższym tudzież kobietom, które chcą poczuć ten sportowy styl.

O systemie multimedialnym pisaliśmy już w przypadku innych modeli Suzuki i tutaj nic się nie zmieniło - zapraszamy do przeczytania nasze poprzednie artykuły. Natomiast tak w skrócie mamy multimedialny dotykowy ekran podzielony na 4 części - prosty i przyjemny, chociaż można by oczekiwać czegoś więcej.

Turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,4 litra została przeniesiona z innych modeli Suzuki, mają niemal takie same parametry, czyli najwyższą moc 140 KM osiągniemy przy obrotach 5500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy mieści się w przedziale 2500-3500 obr./min. i wynosi wspomniane już 230 Nm.

Z powodu, że Swift waży 970kg wpakowane pod maskę 140KM robi robotę. Suzuki staje się zadziorny już od startu a pierwszą setkę osiągnie po lekko ponad 8 sekundach. Mocno wysunięta przednia oś sprawia, że bardzo dobrze czułam się podczas bardziej wymagających manewrów. Jego sprężystość i zwinność nagradzana jest uśmiechem za każdym razem kiedy redukuję bieg. Układ kierowniczy reaguje od razu na moje polecenia a przekaz informacji na wieniec jest jasny. Świetnie się bawiłam podczas jazdy Swiftem Sport.

Niestety nie ma nic za darmo. Kwestia spalania to w tym przypadku to bardzo istotna kwestia, skoro już wielokrotnie wspominałam, że auto ma być przede wszystkim ekonomiczne. W mieście spalanie mieści się w granicach 6,8- 7 l/100 km. Natomiast już w trasie w zależności od prędkości w granicach 5 - 7,2 l/100 km. 

I jeszcze na koniec ... cena, za naszego Swift musimy zapłacić niespełna 80 tysięcy . Pamiętajmy, że za te pieniądze dostajemy auto bogato wyposażone w zakresie bezpieczeństwa,  komfortu i sportowym charakterze. Konkurenci oferują swoją auta w podobnych cenach, natomiast to już nie będzie SUZUKI....

 

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Świat obiegła wiadomość o nowej Dacii Duster, która ma zaszczycić rynek motoryzacyjny już na początku 2018 roku. Tym czasem mieliśmy okazję zasiąść za kółkiem Dacii Duster, która swój facelifting przeszła w 2013 roku i do teraz cieszy się ogromnym jak na markę, powodzeniem.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej