DS doszedł do wniosku, że jego klienci tak naprawdę nie chcą tradycjonalnych samochodów, raczej wysmakowane z pewnymi nowatorskimi cechami, wykonane z odrobiną identyfikacji. I tu pojawia się od podstaw zaprojektowany pod skrzydłami marki, DS 7 Crossback, samochód niestereotypowy w szczegółach.
Zaprojektowany z myślą o bardziej stylowym stylu niż jakikolwiek istniejący SUV i wyposażony w większą luksusowość niż większość, DS 7 Crossback zdecydowanie wyróżnia się na tle swoich rywali.
Na pierwszy rzut oka odnosisz wrażenie, że projektanci starają się odrobinę za mocno, aby wizja luksusu DS stała się charakterystyczna. Jeśli podoba Ci się gadżeciarski luksus, to będziesz zadowolony z wyjątkowego stylu jaki promuje marka DS. Jeśli zaś jesteś entuzjastą klasyki, to prawdopodobnie będzie tego trochę za dużo dla Ciebie.
Charakterystyczna chromowana osłona chłodnicy i wiele elementów w kształcie rombu odzwierciedlają nową etykietę marki DS. Reflektory adaptacyjne LED są standardem we wszystkich modelach, ale kamera noktowizyjna jest opcją jak i pełny zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Wewnątrz, dopasowanie i wykończenie na wysokim poziomie i znowu wygląd jest bardzo wyrafinowany. Ponownie, istnieje mnóstwo diamentów i trójkątów na przełącznikach i uchwytach a także ozdobne obszycia. Wykończenie wnętrza samochodu może być tapicerowane skórą nappa lub alcantary w zależności od wyboru klienta. Możemy również ustawić oświetlenie wnętrza, które zmienia się odpowiednio do warunków pogodowych. Fotele są bardzo wygodne, wyposażone w funkcje masażu dostępne w wyższych wersjach wyposażenia – to coś, czego nie spodziewałbym się w tym przedziale cenowym. Po naciśnięciu przycisku zapłonu pojawia się wyszukany i może trochę za mocno wystylizowany zegar analogowy.
Centralny 12’’ ekran dotykowy HD pozwala zarządzać wszystkimi funkcjami samochodu. Wspomaga go zestaw czułych na dotyk przycisków i chromowany przełącznik. Umożliwiają one bezpośredni dostęp do funkcji zarządzania komfortem, multimediami i usługami online. Niestety rozdzielczość kamery cofania jest zaskakująco niska jak na tą klasę samochodu.
Zegary zastąpiono cyfrowym ekranem o dobrej rozdzielczości, kierowca decyduje o wyborze wyświetlanych informacji za pośrednictwem menu dostępnego bezpośrednio z kierownicy.
DS 7 Crossback posiada do wyboru jeden z sześciu trybów pracy ekranu, w tym funkcji DS CONNECTED PILOT i DS NIGHT VISION. Dostęp do funkcji DS Connect umożliwia korzystanie z szerokiej palety usług w zakresie bezpieczeństwa (SOS i Assistance), obsługi serwisowej (zdalne planowanie wizyty w serwisie), nawigacji online oraz korzystanie z aplikacji dzięki funkcji Mirror Screen** (protokoły Android Auto, Apple CarPlay™ oraz MirrorLink® dla Android). Podczas jazdy nocą system DS NIGHT VISION wykryje w czasie rzeczywistym pieszych i zwierzęta na drodze i w pobliżu.
W obronie DS7 Crossback oferuje lepszą przestrzeń dla pasażerów drugiego rzędu niż wielu przeciwników. Tylne siedzenia mogą zajmować trzy osoby, ale samochód jest wygodniejszy dla dwóch pasażerów zwłaszcza, że daje to dostęp do dużego składanego środkowego podłokietnika oraz możliwość regulowania oparcia. Jest dużo miejsca na kolana i jak w większości SUV-ów, przestrzeń nad głową nie jest problemem a przestrzeń bagażowa to przydatne 555 litrów.
Pod maską kryje się turbodoładowany 2,0-litrowy wysokoprężny silnik BlueHDi 180 z momentem obrotowym 400 Nm przy 2000 obr / min i 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. DS7 jest dość dobrze wyciszony i dynamiczny na niskich i średnich obrotach, stając się głośniejszy powyżej 3500 obr./min.
Bardzo sprawnie radzi sobie, nawet w trybie komfortowym, dobra przyczepność i precyzja prowadzenia. I tutaj duży plus zasługuje DS Active Scan Suspension który działa naprawdę dynamicznie. Jest to wysiłek ukoronowany przez segmentowy pierwszy aktywny układ zawieszenia (standardowy na wyższych poziomach wykończenia i opcjonalnie w innym miejscu), który łączy przednią kamerę z adaptacyjnymi amortyzatorami, aby idealnie dopasować zawieszenie samochodu do nawierzchni drogi, którą ma zamiar pokryć.
Funkcje pakietu bezpieczeństwa obejmują system noktowizyjny, który po zmroku wyświetla ekran podczerwieni na ekranie deski rozdzielczej. Jest bardzo przydatny na słabo oświetlonych drogach, podkreślając ludzi, rowerzystów i zwierzęta. Reflektory System DS ACTIVE LED VISION, po raz pierwszy zaprezentowany w koncepcyjnym modelu DS E-TENSE, jest jednocześnie efektowny i skuteczny. Składa się z głównego projektora LED oraz trzech modułów rotacyjnych. Te ostatnie pochylają się i obracają w zależności od kierunku skrętu kół, prędkości samochodu i warunków pogodowych, by zapewnić optymalną widoczność w DS7 Crossback. Spodobały nam się także reflektory z logo DS, które oświetlają chodnik przy drzwiach.
Inżynierowie Marki DS stworzyli wyjątkową technologię, która podnosi poziom bezpieczeństwa dzięki nieustannej kontroli poziomu koncentracji kierowcy. Gdy system DS DRIVER ATTENTION MONITORING** wykryje oznaki rozkojarzenia lub zmęczenia, automatycznie włączy sygnał dźwiękowy i wyświetli odpowiedni komunikat na ekranie centralnym. Zarówno podczas jazdy w dzień, jak i w nocy.
Krótko mówiąc - to samochód który ma wiele niezwykłych technologicznych i materialnych wabików, wyrafinowane wyposażenie i bardzo ciekawą charakterystykę jazdy. DS 7 Crossback to wysokiej klasy, dobrze skręcony samochód z kilkoma piskami lub grzechotkami wewnątrz, głównie na wyboistych drogach. Jest inny, ale z pewnością nie mniej wygodny niż jego główny niemiecki rywal, Audi Q5.