Śledź nas na:     

Marka:

W dzisiejszym teście przedstawię najmniejsze dziecko marki Hyundai, model Getz. Jednak tym razem w 2 osobowej odmianie o nazwie Van, mini auto dostawcze z małolitrażową jednostką benzynową o mocy 67KM. Dla dwóch osób Prezentowany dziś Getz to dwuosobowa odmiana z kratką za przednimi fotelami. Jak już wspomniałem o nich to czas im się przyjrzeć. Niestety do najwygodniejszych nie należą, owszem posiadają dobre wyprofilowanie, lecz są zbyt twarde i niektórym może to przeszkadzać.

Małe sedany w polskich realiach bywają często jedynymi autami w rodzinie. I dlatego każdy koncern stara się mieć tego typu auto w swojej ofercie. Nie inaczej jest w przypadku marki Hyundai, która posiada model Accent. I dlatego postanowiłem dziś pod lupę wziąć najnowsze wcielenie tego samochodu.

Tym razem po raz pierwszy w moje ręce trafił Koreańczyk! Jest nim najmniejszy model z rodziny Hyundai'a, a mianowicie Getz. Moja testówka została wyposażona w podstawową jednostkę benzynową o pojemności 1086ccm i mocy 67KM oraz w 5 drzwiowe nadwozie typu hatchback.

Komsmiczny wygląd przyciągający spojrzenia ludzi, kosmiczne, przestronne wnętrze a w dodatku oszczędny i dynamiczmy silnik pod maską. Taka właśnie jest prezentowana dziś Honda Civic. Czas zacząć przygodę z tym niezwykłym autem. Wzbudza zainteresowanie Od premiery ósmej generacji minęło już prawie dwa lata a nadal wersja hatchback wzbudza wielkie zainteresowanie. Spowodowane jest to bardzo ciekawą stylistyką nadwozia przypominającą bardziej auto koncepcyjne niż seryjny samochód. Cechami charakterystycznymi obecnego modelu są trójkątne końcówki układu wydechowego i światła przeciwmgielne oraz przypominające prom kosmiczny klamki przednich drzwi. Niestety kosmiczna stylistyka nadwozia pociąga za sobą również wady. Największą wadą jest słaba widoczność do tyłu przez tylną szybę. Niestety coś za coś.

W dzisiejszych czasach producenci samochodów próbują uzyskać jak najmniejszą emisję C02 do atmosfery. Nie inaczej jest w przypadku Hondy, która w swojej ofercie posiada hybrydową odmianę Civica. Ja jednak postanowiłem odpowiedzieć na pytanie co lepiej wybrać: zwykłą odmianę 1.8 iVTEC 140KM (bordową Civic) czy wersję hybrydową 1.3 o łącznej mocy 115KM (srebrną). Prawie bez różnic Wygląd zewnętrzny obu prezentowanych Civiców nie różni się zbytnio od siebie. Głównym a zarazem najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem są nietypowe, ale bardzo opływowe felgi w wersji Hybrid. Dodatkowo dochodzi pojedyncza końcówka układu wydechowego i na tym koniec różnic. Ogólnie Civic w wersji 4 drzwiowej jest typowym przedstawicielem trzy-bryłowych sedanów o bardzo opływowej i smukłej linii nadwozia.

Pod redakcyjnym oknem ponownie zawitała miejska Honda, czyli model City. Jednak tym razem w wersji wyposażeniowej o dumnie brzmiącej nazwie Sport. Zaciekawiło nas to. Czy mamy się spodziewać usportowionej wersji małego sedana Hondy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wizerunek jest bliższy małemu sedanowi spod znaku Hondy - sportowo nacechowanego sedana, czy też niewielkiej limuzyny idealnej dla młodej polskiej rodziny.

Gdy przez redakcyjne okno wyjrzeli moi znajomi z ich ust padło takie zdanie: ...Czyżby pod oknami naszej redakcji wylądowało UFO?... Ja po chwili odpowiedziałem ...Nie, to nie UFO tylko najnowsze wcielenie Hondy Civic. Właśnie z tym modelem miałem okazję obcować przez kilka dni, dodam ciekawskim, że były to niezapomniane chwile! Na początek hatchback Prezentowana ósma generacja Hondy Civic zadebiutowała w polskich salonach pod koniec ubiegłego roku jako 5 drzwiowy hatchback. Początkowo model ten dostępny był tylko z jedną benzynową jednostką napędową 1.8 i-VTEC o mocy 140KM. Później do gamy wprowadzono benzynowy silnik 1.4 i 83KM oraz wysokoprężną jednostkę 2.2 i-CDTI (140KM). Kilka miesięcy temu wprowadzono do salonu czterodrzwiowego sedana.

Sedany zbudowane na bazie aut klasy B, w naszym kraju mają bardzo liczną rzeszę zwolenników. Spowodowane jest to tym, że za rozsądną cenę można stać się posiadaczem przestronnego samochodu z dużym bagażnikiem. Dlatego tym razem postanowiłem przetestować Hondę City, która bez wątpienia należy do tego segmentu.

...Jak przejedziesz się samochodem z pod znaku Hondy nie będziesz chciał innego!... Takie zdanie kiedyś usłyszałem od właściciela tej marki. Do tej pory jednak nie wierzyłem, że to prawda. Aż pewnego wiosennego dnia w moje ręce trafiła Honda FR-V z silnikiem 2.2 iCTDI.

Miejskie samochody w naszym kraju są wykorzystywane nie tylko podczas jazd zatłoczonymi ulicami ale bardzo często jako jedyne auto w rodzinie. Dlatego też auta tej klasy z roku na rok stają się coraz bardziej praktycznymi pojazdami mogącymi służyć bez żadnego ...ale... jako samochód rodzinny. I taką na pewno jest Honda Jazz, którą chcę dziś Państwu zaprezentować. Testowana Jazz została wyposażona w benzynową jednostkę 1.4 oraz najbogatszą wersję wyposażeniową oznaczoną jako LS.

Samochody sportowo użytkowe czyli SUV (Sport Utility Vehicle) w ostatnich latach zdobywają coraz większą rzesze zwolenników na rynku światowym. Nie inaczej jest w naszym kraju gdzie pojazdy tego typu są coraz częściej widywane na drogach. Dlatego pomyślałem, że zaprezentuje Wam jeden z najlepiej sprzedających się w Polsce modeli tego segmentu czyli Hondę CR-V z silnikiem dieslowskim 2.2 i-CDTI.

Pod naszym redakcyjnym oknem zawitała dziś zieloniutka i bardzo sympatyczna z wyglądu Fiesta. Jest to pierwszy model firmy Ford jaki został nam zaproponowany do testów. Ford Fiesta pod maską oferuje nam niecałe 70KM pochodzących z małolitrażowego diesla o pojemności 1399ccm. Sympatyczne autko miejskie Mimo, że znamy ten model od kilku lat to cieszy się zainteresowaniem wśród fanów Forda. Przód to uśmiechająca się "mordka" z wyłupiastymi "oczkami". Linia boczna jest zwarta i nie budzi nadmiernego zachwytu wśród ludzi. Z tyłu jest podobnie i jedyna rzecz jaka przykuwa wzrok, to umieszczone w tylnych słupkach ogromne światła. Jednak wszystko połączone w jedną całość może się podobać.

Wspólnie z Michałem nie wierzymy w stereotypy motoryzacyjne. Niestety Fiat borykał się z nimi od wielu lat. Słowa typu "Nie kupię bo to Fiat" do dziś padają z bardzo wielu ust. Dlatego też, postanowiliśmy na przykładzie trzydrzwiowego Fiata Grande Punto z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 95KM udowodnić, że czasy się zmieniły i teraz Fiat produkuje auta, które zaprzeczają tym stwierdzeniom.

Fiat to jedna z najpopularniejszych marek na rynku polskim. Dlatego też tym razem postanowiłem przetestować ostatnie wcielenie modelu Punto z przedrostkiem w nazwie Grande i silnikiem 1.3 MultiJet. Małe Maseratti Najnowsze Grande Punto to najładniejszy stylistycznie model segmentu B. Mocno wyprofilowany przód z łezkowatymi światłami, niektórym przypomina samochody spod znaku Maseratti. Linia boczna to bardzo długa maska, trochę napompowany przedział pasażerski oraz ostro ścięty tył pozbawiony jakiejkolwiek fałdki czy klamki. Całość to zwarta bryła budząca zainteresowanie niemalże każdego przechodnia. Dodatkowym atutem testowanej wersji jest jaskrawo-pomarańczowy kolor nadwozia. No cóż Włosi potrafią budować piękne auta.

Marka Fiat Polakom jest bardzo bliska sercu. Bo któż nie miał z Nas do czynienia z ...Maluchem czy ...Dużym Fiatem.... Dlatego też po długich staraniach po raz pierwszy na łamach naszego serwisu zaprezentujemy samochód spod tej marki. A na początek będzie nim Fiat Albea, który dostępny jest tylko z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 i mocy 77KM. Teraźniejszy duży Fiat Fiat Albea jest typowym trzy bryłowym sedanem, który niczym specjalnym nie wyróżnia się z tłumu, mimo, że jest nowocześnie zaprojektowany. Trzeba jednak powiedzieć, że nie jest to wadą ponieważ auta tego segmentu przede wszystkim mają być przestronnymi i rodzinnymi samochodami. Tak jak w latach 80-tych był słynny Fiat 125p, który takie zadanie spełniał.

W dzisiejszym teście zastanowimy się co można kupić w polskim salonie za maksymalnie 40tys.zł (nie biorąc pod uwagę dodatkowego wyposażenia). Idziemy do salonu Dacii, ups przepraszam do salonu Renault i wybór pada na Logana w wersji sedan. Jednak mamy dylemat wybrać diesla czy benzynę.... Dlatego też, postanowiłem tym razem w nietypowym teście porównać najbogatsze odmiany Logana, ale na początek przedstawię bohaterów starcia. Niebieski (WE 7955H) to "Klekot" z silnikiem 1.5dCi 68KM zaś szary (WE 7956H) to "Żyleta" z 105 konnym 16 zaworowym benzynowym silnikiem 1.6.

W naszym serwisie Dacia Logan już raz była testowana, lecz wtedy do dyspozycji mieliśmy wersję z podstawowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4. Dziś zaś zaprezentujemy wersje z wysokoprężnym jednostką napędową 1.5 dCi o mocy 68KM. Jako, że wnętrze poprzedniego modelu od prezentowanego dziś Logana nie zmieniło się dlatego aby nie powtarzać tych samych zdań głównie skupię się na nowości pod maską.

W moich artykułach ostatnio przeważały samochody z wyższej półki cenowej. Postanowiłem to jednak zmienić i zaprezentować Wam model z przystępniejszą, dla większości osób ceną, która nie może przekroczyć 40tys.zł. Dodatkowym założeniem jest fakt, że musi to być auto w miarę rodzinne. Po krótkim przejrzeniu oferty naszego rynku wybór padł na Dacie Logan z podstawowym silnikiem 1.4 i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Laureate.

W dzisiejszym teście postanowiliśmy razem z Michałem podyskutować nad jakże popularnymi w ostatnich latach autami typu minivan. Jednak już od początku zadziorność "Terminatora" nie pozwalała mi przetestować wybranego auta. Dlatego też ja wybrałem benzynowego Citroena C4 Grand Picasso zaś mój szanowny kolega "ukochanego" ropniaka jaki znajdował się w Oplu Zafirze.

Dziś razem z Michałem postanowiłem wziąć na tapetę najlepiej sprzedający się model marki Citroen a jest nim Xsara Picasso z wysokoprężnym silnikiem HDI o pojemności 1.6 i mocy 110KM.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej