Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Tym razem zaprezentuje Państwu jedyną "Panią" z trojaczków (Citroen C1, Peugeot 107) czyli Toyotę Aygo. Właśnie ten model oklejony w słoneczniki z jednolitrowym silnikiem benzynowym trafił w moje ręce. A więc jest okazja sprawdzić czym się różnią.

Opis



Życiorys
Toyota Aygo zadebiutowała na polskim rynku w połowie 2005 roku jako druga z całej trójki. Od początku dostępna jako 3 i 5 drzwiowy hatchback oraz w kilku wersjach wyposażeniowych. Pod maską możemy znaleźć jednostkę benzynową (1.0 68KM) lub nowoczesnego diesla Common Rail (1.4 54KM).

Wyróżniająca się z całej trójki
Patrząc na najmniejszą japonkę zauważamy, że jest najbardziej wyróżniającym się modelem z produkowanych trojaczków. Jedynie linia boczna przypomina pozostałe dwa modele (107 i C1). Chociaż nasz testowy egzemplarz został oklejony w słoneczniki(jest to jeden z kilkudziesięciu wzorów dostępnych u przedstawicieli marki Toyota), które wzbudzały mieszane uczucia wśród przechodniów. Jednym się podobało innym nie. Po prostu takie oklejenie to rzecz gustu.


Ocena stylistyki: 4+

Identycznie
Spoglądając do środka zastanawiamy się skąd znamy to wnętrze. Właśnie tutaj najbardziej widoczna jest współpraca z Citroenem i Peugeotem ponieważ poszczególne auta różnią się tylko małymi szczegółami.
Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i uporządkowana. Poszczególne przełączniki są łatwe w obsłudze i w zasięgu ręki kierowcy, zaś zegary czytelne i miłe dla oka.

Materiały wykorzystane do obszycia siedzeń są dobrej jakości i łatwe w utrzymaniu czystości. A jeśli już poruszyliśmy temat foteli to trzeba zaznaczyć, że zapewniały komfortowe podróżowanie wszystkim osobom. Dodatkowo przednie siedzenia zapewniały trzymanie boczne na ostrzej pokonywanych zakrętach.

Zwróćmy uwagę na plastyki, również nie budzą żadnych zastrzeżeń. Miłe w dotyku, dobrze spasowane i co najważniejsze nie trzeszczące podczas jazdy po dziurawych drogach.
Jak to zwykle bywa w moich testach na koniec opisu wnętrza pozostawiam kwestię bagażnika. Niestety tutaj praktycznie go nie ma! Spowodowane jest to bardzo małą przestrzenią wynoszącą tylko 130 litrów. A więc bagaże cztero osobowej rodziny nie zmieszczą się do naszej Aygo.

Ocena wnętrza: 4+

Jedno litrowa jednostka napędowa
Zaglądając pod maskę prezentowanego modelu zastajemy 3 cylindrową benzynową jednostkę napędową osiągającą 68KM i 93Nm.

Wspomniane parametry zapewniają rozpędzenie 855kg Aygo do pierwszej setki w 14.2 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 157km/h. Jak na małe miejskie autko jest wynikiem zadawalającym i zarazem wystarczającym.
Silnik spięty jest z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, pracującą bez zarzutów. Poszczególne przełożenia wchodzą bezproblemowo na swoje wytyczone miejsca. Jedynym małym mankamentem, który może nie przypaść wszystkim do gustu jest mała gałka od lewarka zmiany biegów. Zawieszenie Aygo jest zestrojone wręcz idealnie, i choć jest twarde ale komfortowe.
Teraz sprawdźmy koszty podróżowania. Na przejechanie 100km nasz testowy egzemplarz potrzebował średnio 5.2 litrów. Co trzeba uznać za bardzo dobry wynik.

Ocena silnika: 5

Najmniejsza Toyota
Podsumowując małą Toyotą Aygo trzeba przyznać, że jest to idealny samochód do miasta, chociaż jeśli przyjdzie nam wyjechać na majówkę również nie będzie z tym problemu. Możemy go polecić jako drugi lub trzeci pojazd w rodzinie.
Wynosząca ponad 40tys.zł cena testowanego modelu może nie jest małą, lecz za tą kwotę otrzymujemy dobrze wyposażone auto.


Ocena końcowa: 4+

Plusy
- Bogate wyposażenie
- Przestronne wnętrze
- W miarę dynamiczny i oszczędny silnik

Minusy
- Cena

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 998ccm (benzyna)
Liczba cylindrów/zaworów: 3/6
Moc: 68KM przy 6000obr./min
Moment obr.: 93Nm przy 3600obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 139/[brak danych] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 14.2sek.
Vmaks: 157km/h
Zużycie paliwa: 5.5/4.1/4.6 [5.8/4.6/5.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 35litrów
Wymiary: 3410/1615/1465 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 855kg
Ładowność: 390kg

Wyposażenie: wersja Luna A\\C ABS + EBD, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny boczne, radio RDS + CD + 2 głośniki, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja manualna, elektrycznie szyby przednie, centralny zamek w kluczyku, regulacja kierownicy w pionie, lakierowane zderzaki i lusterka zewnętrzne,
Dodatkowe wyposażenie
jasny błękit metalik (+1300 zł), naklejki na nadwoziu (+1500zł).

Cena: 33700zł [wersja podstawowa 3 drzwiowa] 43100zł. [wersja testowana]

AUTOR: MaxArtur (ał)

 (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)
Mini galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej