Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Kilka miesięcy temu w naszym serwisie zaprezentowaliśmy podstawową odmianę Seata Leona z silnikiem 1.6 MPI 102KM. Teraz przyszła pora na dużo droższą wersję Stylance, z wysokoprężnym 2-litrowym silnikiem o mocy 140KM i automatyczną skrzynią DSG.

Opis

Uwodzicielski wygląd
Seat Leon jest jednym z najładniejszych aut na obecnym rynku motoryzacyjnym. Dzięki przepięknej linii bocznej, jest po prostu uwodzicielski i przyciągający wzrok płci pięknej i nie tylko.... Dodatkowy atut testowanego Leona to 18 calowe alufelgi oraz czarny kolor nadwozia.




Wygodnie i komfortowo
Wnętrze Seata jest przestronne i komfortowe a wygodę i komfort zapewniają dobrze wyprofilowane przednie fotele oraz tylna kanapa. Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo i każdy powinien znaleźć najlepszą dla siebie pozycję za kierownicą. Z tyłu także go nie zabraknie, lecz trochę gorzej jest z miejscem nad głowami związanym z opadającą linią dachu.



Materiały i plastiki które wykorzystano w testowym Leonie są bardzo dobrej jakości i nie budzą zastrzeżeń. Podobnie jest ze skórzaną tapicerką którą pokryto siedziska. Jest bardzo dobrej jakości i miła w dotyku.
Spoglądając na deskę mamy wrażenie, że skądś już ją znamy. Nie pomylimy się, ponieważ jest praktycznie identyczna jak w innych Seatach. Zegary są czytelne i przejrzyste a białość rozświetla nocą ich cyferblaty.



Konsola środkowa jest uporządkowana i łatwa w obsłudze, gdyby jednak nie system audio z nawigacją, który początkowo jest bardzo trudny w obsłudze i na pewno nie można powiedzieć o intuicyjności. Po prostu potrzeba trochę czasu aby zaprzyjaźnić się z tym systemem.



Pora zajrzeć do bagażnika. Owszem nie jest mistrzem pojemności a do zagospodarowania mamy 341 litrów, ale dzięki równej podłodze jest ustawny.



TDI i rewelacyjna skrzynia biegów DSG
Pod maską przepięknego czarnego Leona, znajduje się bardzo dobrze znana turbodoładowana, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1964ccm.



Zbudowana jest w technologii pompowtryskiwaczy i niestety jest to słyszalne. Szczególnie podczas porannego odpalania auta, kiedy sąsiadów może obudzić klekot prawdziwego diesla. Z tej pojemności producent uzyskał moc 140KM i 320Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1750-2500obr./min. Co to oznacza w praktyce? Ważący 1355kg "Leon Zawodowiec" pierwszą setkę uzyskuje po około 9 sekundach. Na tym nie koniec przyśpieszania, ponieważ dalej ochoczo auto rwie do przodu, aż do momentu uzyskania wartości 205km/h.
Silnik spięto z 6 biegową automatyczną skrzynią biegów DSG. Nie jest to, taki zwykły automat, ponieważ skonstruowano go z dwóch sprzęgieł.



Zapytacie po co są dwa sprzęgła? Otóż, podczas szybszej jazdy gdy załączony jest jeden z biegów niższych to wyższy bieg czeka już w gotowości na zmianę. W chwili kiedy komputer uzna za dobry moment do zmiany, następuje ona szybko i niezauważalnie dla kierowcy oraz pasażerów Leona. Dzięki takiej skrzyni wysoki moment obrotowy przekazywany jest równomiernie w szerokim zakresie obrotów silnika (1750-2500).
Przejdźmy do kolejnej zalety testowanego Leona. A jest nim zawieszenie, zapewniające komfort a zarazem super doznania podczas szybszej jazdy. Jest tak perfekcyjnie zestrojone, że aż ciągnie nas do pokonywania dużej ilości zakrętów. Leon trzyma się drogi, niczym pociąg jadący po szynach. Wielkie brawa dla Seata za tak dobre zestrojenie zawieszenia.
Przyszła pora wspomnieć kilka zdań o spalaniu. Podczas mojego testu Leon średnio potrzebował 6.2 litra na każde 100km. W mieście spalanie wzrastało do 8 litrów zaś w trasie spadało do 5.5 litra. Wyniki jak na auto o zacięciu sportowym i przy mojej ciężkiej stopie trzeba uznać za bardzo dobre.

Prawie idealny
Seat Leon 2.0 TDI 140KM ze skrzynią DSG jest idealną propozycją dla młodych, dynamicznych osób potrzebujących samochodu z zacięciem sportowym. A bez wątpienia testowany dziś Leon do takich należy. Niestety w pełni wyposażony "Leoś" kosztuje około 130tys.zł. A to, jak na auto klasy kompakt jest bardzo dużo. No cóż, nie ma co się martwić pozostają przecież tańsze wersje Leona.

Plusy
+ Skrzynia DSG
+ Przestronne wnętrze
+ Stylistyka nadwozia
+ Fotele
+ Zestrojenie zawieszenia

Minusy
- Cena
- Głośna praca silnika, gdy jest zimny
- Ciężka w obsłudze nawigacja oraz radio.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1964ccm (turbo diesel)
Moc: 140KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 320Nm przy 1750-2500obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna DSG
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.3 sek.
Vmaks: 205 km/h
Zużycie paliwa: 7.3/4.9/5.8 [8.0/5.5/6.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 55 litrów
Wymiary: 4315/1768/1458 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1355kg
Ładowność: 570kg
Pojemność bagażnika: 341/[b.d] l [po rozłożeniu siedzeń]
Ilość drzwi/Ilość miejsca: 5/5
Wyposażenie: wersja STYLANCE
Czas trwania testu: 3 dni

Cena: 89.089zł. [wersja Stylance] 129.889zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej