Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Kilkanaście miesięcy temu w naszej redakcji gościła już Toyota Yaris. Wtedy do naszej dyspozycji oddano odmianę z wysokoprężnym silnikiem 1,4 D-4D o mocy 90 KM (Test Toyoty Yaris 1,4 D-4D). Ostatnio w nasze ręce trafił Yaris 99 konną benzynową jednostką o pojemności 1,33.

Agresywna


Stylistycznie ostatnia generacja Toyoty Yaris, dzięki ostrzej poprowadzonych linii nadwozia, stała się bardziej agresywna. I przy okazji nieco mniej kobieca. Teraz nawet przedstawiciele płci męskiej oglądają się za Yariską z lekką zazdrością, że to nie oni siedzą za kierownicą.

Opis

Mimo niewielkich gabarytów dość przestronnie

Od naszego zimowego spotkania z najnowszą Toyotą Yaris jej wnętrze nic się nie zmieniło. I tak, niezależnie czy zasiądziemy z przodu czy z tyłu, japońskie auto zapewnia wystarczającą ilość miejsca nad głową i na nogi. Przednie fotele są nieźle wyprofilowane i zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania. Głównie dzięki obszernym siedziskom. Tylna kanapa oferuje przestrzeń dla dwóch dorosłych osób plus dziecko.

Bagażnik to 286 litrów przestrzeni do zagospodarowania w dowolny sposób. Atutem jest niski próg, który ułatwia zapakowanie cięższych walizek. Kolejnym atutem jest całkowicie płaska podłoga ułatwiająca ustawienie bagaży.

Spoglądając na deskę rozdzielczą, przede wszystkim zauważamy dotykowy, 6,1-calowy wyświetlacz, za pomocą którego obsługujemy większość funkcji multimedialnych samochodu, w tym również komputera pokładowego i kamery cofania.

Zegary składają się z trzech analogowych wyświetlaczy. Centralnie położony i największy jest prędkościomierz, zaś po bokach umiejscowiono obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Do ich czytelności i przejrzystości nie możemy mieć żadnych krytycznych uwag. Są wręcz idealne i umiejscowione w tradycyjnym miejscu, czyli przed kierowcą.

Ciekawymi dodatkami, które będą umilać podróżowanie z pasażerami, są panoramiczny dach oraz bardzo wydajna, dwustrefowa klimatyzacja.

Benzyniak

Jak już wspomniałem na samym początku, testowana Toyota Yaris wyposażona jest w benzynową 99-konną jednostkę napędową, która charakteryzuje się niezłą kulturą pracy. Silnik, mimo niewielkiej mocy, oferuje kierowcy dość przyzwoite osiągi.

Przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h ważącej nieco ponad tonę "yarisce" zajmuje 11,7 sekundy, a maksymalnie możemy rozpędzić auto do 175 km/h. Nieźle, jak na autko z założenia typowo miejskie.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Podobnie jak w odmianie dieslowskiej, skrzynia biegów charakteryzuje się krótkimi przełożeniami, które powodują konieczność częstszego sięgania do lewarka skrzyni biegów.

Zawieszenie zapewnia bardzo wysoki komfort podróżowania, który docenimy szczególnie podczas dalszych podróży po polskich drogach. Oprócz tego, kierowca ma zawsze poczucie bezpiecznego podróżowania autem. Yaris pewnie trzyma się drogi, poprawnie wybiera nierówności i nie wydaje przy tym niepokojących dźwięków.

Spalanie

Mimo iż mamy do czynienia z autem wyposażonym w benzynowy silnik, bez wahania mogę polecić tą jednostkę dla każdego. Sam nie byłbym wcale pewien, czy warto dopłacać kilkanaście tysięcy złotych aby zakupić odmianę wysokoprężną. Powód jest prosty. Umiarkowany apetyt na paliwo. W mieście Yaris spala 7,1 litrów benzyny bezołowiowej, natomiast w trasie zużycie potrafi spaść do 5,3 litrów. Dzięki temu średnie spalanie podczas całego testu wyniosło zaledwie 6,2 litra na każde 100 kilometrów. Bardzo dobry wynik.

Warta zastanowienia

Toyota Yaris III generacji naprawdę jest bardzo fajnym i uniwersalnym (mimo przynależności do klasy aut miejskich) autem. Bardzo bogato, tak jak moja testowa Yaris, wyposażona wersja Dynamic z benzynowym silnikiem pod maską to wydatek rzędu 66 tys złotych. W zamian dostajemy przestronne auto z wyposażeniem, które kiedyś w tym segmencie aut było niedostępne. Według mojego skromnego zdania warto zastanowić się nad zakupem najnowszej Toyoty Yaris.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1329 ccm benzynowy
Moc: 99 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 125 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,7 sek.
Vmaks: 175 km/h
Zużycie paliwa: 6,8/4,5/5,4 (7,1/5,3/6,2 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 42 litrów
Teoretyczny zasięg: 677 kilometrów
Wymiary: 3885/1695/1510 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1015 kg
Ładowność: 455 kg
Pojemność bagażnika: 286 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 123 g/km
Gwarancja mechaniczna: 3 lata lub 100 000 km
Opony: 175/65 R15

Wyposażenie: wersja Dynamic

Cena:
58 600 zł (wersja Dynamic z silnikiem 1,33) 66 000 zł (wersja testowana)

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

Galeria

Toyota Yaris 1,3 Dual VVT-I 99KM Dynamic

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej