W obecnie panującym trendzie na SUV-y markę Peugeot zdecydowanie można pochwalić za produkcję stylowego i sportowego modelu 508. Dzięki atrakcyjnej sylwetce i przyjemnej charakterystyce prowadzenia powinien zainteresować kierowców, którzy szukają trochę zabawy i nietuzinkowości.
Peugeot 508 przedstawia zupełnie inne poczucie stylu, co czyni go jednym z bardziej atrakcyjnych w swoim sektorze. Zapotrzebowanie na tego typu samochody spada na korzyść SUV-ów, ale Peugeot nadal ma do czynienia z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignia, Fordem Mondeo, więc 508 może narobić trochę zamieszania.
Peugeot 508 to przede wszystkim dynamiczna i sportowa stylistyka-modele GT Line podnoszą sportową atmosferę dzięki 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich, przednimi reflektorami LED, które wyglądają jak kły tygrysa szablo zębnego. Ten detal został tak dobrze odebrany przez konsumentów, że staje się powoli elementem określającym markę Peugeot.
Już na targach motoryzacyjnych, kiedy to pierwszy raz zobaczyłem 508 stwierdziłem, że wnętrze robi niesamowite wrażenie-emanuje sportowym, futurystycznym klimatem. Wykorzystując połączenie szlachetnego drewna, wysokiej jakości tworzyw sztucznych i miękkiej skórzanej tapicerki, wnętrze 508 wydaje się bardziej niż wystarczająco przyjemne w towarzystwie bardziej ekskluzywnych rywali.
Dopasowanie i wykończenie są ogólnie imponujące; deska rozdzielcza i otaczające ją obszary dobrze wykorzystują miękkie w dotyku materiały i przyciągające wzrok wstawki wykończeniowe, a najlepsze modele GT wyróżniają wysokiej jakości szyte skórzane powierzchnie. Jednak tańsze tworzywa sztuczne zastosowane na drzwiach nieco obniżają poziom.
508 wykorzystuje układ i-Cockpit, będący znakiem towarowym Peugeota-konwencjonalne analogowe tarcze zastąpiono w pełni konfigurowalnym wyświetlaczem cyfrowym o przekątnej 12,3 cala, który jest widziany nad-a nie przez-niezwykle małą kierownicą. Dla niektórych kierowców wygodna pozycja za kierownicą nadal będzie oznaczać, że górna część wieńca zasłania niektóre informacje na cyfrowej tablicy rozdzielczej.
Na pokładzie Peugeot 508 w wersji GT Line znajdziemy zamontowany centralnie 10-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, system mógłby być nieco szybszy w reagowaniu a jego menu bardziej intuicyjne. Dostępnych jest kilka „skrótów” w postaci klawiszy fizycznych, które nieco ułatwiają obsługę w ruchu, chociaż te „klawisze fortepianu”, jak je nazywa Peugeot, wystają z konsoli środkowej pod kątem 90 stopni, więc trudno jest zobaczyć ich etykiety podczas jazdy. Plusem jest nawigacja satelitarna, Apple CarPlay i Android Auto, a opcje obejmują bezprzewodowe ładowanie smartfona i oraz świetne audio marki Focal. Niestety 508 pomimo dużych rozmiarów, nie jest najbardziej pojemną maszyną w swojej klasie. Jest to szczególnie widoczne z tyłu, gdzie spadzisty dach zjada zwykle przestrzeń nad głową.
Na początku chciałem skrytykować fakt, że kto o zdrowych zmysłach montuje 1,5-litrowy silnik Diesla o mocy 129 KM do auta, po którym oczekuje się mocnych wrażeń. Pierwsze 100km/h osiągniemy po prawie 10 sekundach z drugiej strony są wśród nas kierowcy, który chcą mieć ciekawie narysowane auto przy niewielkich kosztach eksploatacji. Podstawowy 1,5-litrowy diesel o mocy 129 KM zdecydowanie nie da Wam frajdy z jazdy, ale za to podczas tankowania będziecie mieli najszerszy uśmiech na stacji benzynowej – 5,7 l/100km to średni wynik spalania podczas testu. 1,5-litrowy silnik wysokoprężny jest również jedynym silnikiem, który może być wyposażony w manualną skrzynię biegów: wszystkie pozostałe modele są wyposażone w automatyczny układ EAT 8 Peugeota, który można opcjonalnie dodać do silnika 1,5-litrowego, tak jak to miało miejsce w przypadku tego modelu testowego.
Automat działa dobrze, płynnie przełączając się między przełożeniami i podczas ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek zamontowanych na kierownicy. Same wiosła są jednak nieco małe-można je zgubić podczas entuzjastycznego pokonywania zakrętów.
Początkowo mała kierownica wydaje się nieco dziwna, ale sprawia, że układ kierowniczy jest bardzo czuły i daje 508 zwinny charakter w porównaniu z większością jego rywali. Model 508 jest oparty na tej samej platformie co SUV 3008 i biorąc pod uwagę jego imponującą jazdę, można oczekiwać, że tak samo będzie w przypadku modelu 508. W większości przypadków tak właśnie jest, ale nie jest tak biegły w chłonięciu nierówności na drodze, jak SUV. Peugeot ustawił zawieszenie 508 na nieco mocniejsze niż nastawiony na rodzinę SUV, w wyniku czego pewne niedoskonałości są przenoszone do kabiny, szczególnie w modelach wyposażonych w największe 19-calowe felgi aluminiowe. Z powodu ograniczonych możliwości w postaci 129 kucy, starałem się przemierzać kolejne kilometry w trybie komfort, co uważam za najbardziej rozsądny wybór, jakość jazdy jest przyjemna bez większych niespodzianek.
Od momentu, kiedy Peugeot przedstawił swoje nowe dzieło, bardzo chciałem złapać w swoje ręce 508-ke. Oprócz paru małych mankamentów wizualnych jest po prostu świetny to zdecydowanie mój gust. Zwykły rodzinny sedan, a jednak bardzo interesujący. Sam na pewno celowałbym w większą jednostkę napędową. Za model testowy musiałbym zapłacić 170 000 zł, chcąc uzbroić swoją 508-kę w mocniejszy silnik, czyli PureTech 180 KM, cena jeszcze delikatnie wzrasta do ponad 180 000 zł.