Ford posiada solidną ofertę SUV-ów w Europe z gamą małych samochodów, takich jak EcoSport, kompaktowy Kuga i duży EDGE, a także hybrydowy plug-in Explorer.
Natomiast nadal są klienci, którzy poszukują kombi o charakterystyce outdoor. Właśnie do nich Ford kieruje modele o nazwie Active
Obecnie istnieją trzy takie pojazdy – Ka Active, Fiesta Active i Focus Active, które łączą podwyższone podwozie oraz nadwozie chronione solidnymi elementami z tworzywa sztucznego.
Są to samochody konwencjonalne inspirowane SUV-em terenowym w stylu Scout, Alltrack lub Cross Country. Wypróbowaliśmy najnowszy i największy z nich-Ford Focus Estate Active, z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue (110 kW) w połączeniu z opcjonalną ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
Wersja Active opiera się na charakterystycznych cechach, które sprawiają, że samochód jest wyjątkowy i sprawia ciekawe wrażenie dla oka.
Głównymi wyróżnikami tej wersji jest o 30 mm większy prześwit zawieszenia, niepomalowane w kolorze nadwozia części z tworzywa sztucznego uzupełnione srebrnymi elementami na dole korpusu oraz charakterystyczna kratka w osłonie chłodnicy, która nam się bardzo podoba.
Fotele są umieszczone stosunkowo nisko, co oddaje sportowy charakter tego auta, nieźle też trzymają pozycje kierowcy nawet na ostrych zakrętach. Również plusem jest ilość ogólna miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, cztery dorosłe osoby bez problemu w komfortowych warunkach spędzą dłuższą podróż. 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego przyciąga wzrok dzięki podwyższonej pozycji i szczegółowej rozdzielczości.
Tylne siedzenia mają przyzwoitą przestrzeń dzięki rozłożonemu rozstawowi osi do 2,700 mm. Nawet z bagażem nie jest źle. Ford podaje 608 litrów objętości podstawowej dla kombi, ale po złożeniu tylnej kanapy to aż 1653l.
Co skrzyni biegów nie można mieć większych uwag, jest w miarę płynna, czasem lekko szarpnie, natomiast reaguje dynamicznie i jak na warunki rodzinnego kombi świetnie się sprawdzi przy okazji nie rujnując domowego budżetu na paliwo. Przywołując tę kwestię, możecie liczyć na spalenie ponad 5 litrów w trasie oraz ok. 8,5 litrów w mieście. Są to naprawdę dobre wyniki biorąc pod uwagę, że będziecie mogli się dynamicznie poruszać a „Janusze” oszczędnej jazdy mogą w tym czasie przyzwyczajać się do tyłu nadwozia Waszego Focusa Active. Dynamika, jeśli już o niej wspomnieliśmy to wynik 9 sekund do 100 km/h jest akceptowalny, szczególnie że ten samochód ma służyć innym celom niż zaspokajanie ego poprzez szybkie ruszanie spod Świateł.
Testowana przez nas wersja w kolorze Orange Fury prezentowała się świetnie z czarnymi plastikami i aluminiowymi elementami. Auto zwraca na siebie uwagę i dlatego warto dopłacić, aby mieć właśnie ten egzemplarz.
Jeśli już jesteśmy przy cenach, najtańsza wersja to wydatek ok. 90 000 zł full opcja to ok. 150 000 zł, specjalnie podajemy min kontra max.,jeśli jesteście bardzo ciekawi szczegóły są w konfiguratorze na stronie forda. Nasza referencja to konfiguracja na poziomie 125-130 000 zł wtedy Wasze auto może nie będzie posiadało wszystkich gadżetów, ale macie to wszystko, co w Ford Focus Active jest najważniejsze silnik, zawieszenie oraz linia nadwozia. Focus Active oferuje w standardzie tempomat, nawigację oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Podsumowując Ford Focus Active jest ważnym elementem w ofercie marki, jest to model, który ma wnieść powiew świeżości w całej linii. Ford dołożył wszelkich starań, aby przekonać klientów, którzy mają dylemat między kombi a suv-em.
Focus jest symbolem Forda i niezależnie od wersji producent zawsze dbał, aby ten model ugruntował sobie pozycje na rynku. Reasumując to udane auto o fajnej stylistyce skierowane do młodej aktywnej rodziny.