Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 62 300,00 zł - 77 150,00 zł

Citroen stara się robić rzeczy inaczej niż inni producenci, powracając do swojej dawnej specjalizacji oryginalnego myślenia sprawiając, że samochody są mocno rozpoznawalne jako ta właśnie marka.

Przykładem jest Citroen C3, który już z daleka rzuca się w oczy swym niepowtarzalnym wyglądem-bryła o urwistym nosie, odcięty kolor dachu czy odporne na uderzenia Airbump sprawiają, że auto wyraźnie odróżnia się od konkurencji. Mając na uwadze rozwiniętą technologicznie klientelę, C3 oferuje większość elementów sterujących na ekranie dotykowym oraz właściwą koordynację z urządzeniami mobilnymi.

Citroen C3 konkuruje w jednym z najgorętszych obszarów rynku samochodowego, którego asami bez wątpienia są Ford Fiesta, Opel Corsa i Volkswagen Polo.

Nowy C3 ma większy rozstaw osi (o 75 mm) niż poprzedni, mimo że opiera się zasadniczo na tej samej platformie PF1, ale jego zwisy są krótsze. Większe koła i czarne plastikowe nadkola nadają mu nieco SUV-owego wyglądu, mimo że nowy C3 jest nieco szerszy i niższy od swojego poprzednika.

Wygląd zewnętrzny C3 łączy wiele najnowszych cech konstrukcyjnych Citroena w całkiem funky wyglądający pakiet. Z przodu dominują ultra cienkie światła do jazdy dziennej LED i ogromna plakietka z podwójnym szewronem. Niżej zostały zamontowane większe reflektory i światła przeciwmgielne.

Jeżeli chcesz, żeby Twój C3 wyglądał całkiem zwyczajnie, wystarczy, że nie wybierzesz teksturowanych plastikowych okładzin ochronnych Citroen Airbump, które są dostępne jako wyposażenie dodatkowe w wersji Shine a w standardzie Airbump-y otrzymasz w najwyższej wersji wyposażenia Origins. Efekt „pływającego dachu” stworzony przez zaciemnione słupki C sprawia, że ogólnie Citroen C3 jest nowoczesny, stylowy i, co najważniejsze, różni się od konserwatywnego VW Polo, Skody Fabia i Hyundai i20.

Wystarczy odwiedzić stronę internetową producenta i kliknąć konfigurator, żeby przekonać się jak bogatą paletę personalizacji otrzymamy przy wyborze swojego Citroena C3. Nie można zaprzeczyć, że szeroka gama kolorów i opcji jest imponująca szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia. Możesz wybrać jeden z ośmiu kolorów w całym pojeździe lub połączyć dwa kolory wybierając z trzech a czasem nawet czterech kontrastowych dachów.

Możliwość wyboru kolorystyki wnętrza w porównaniu do koloru nadwozia jest lekko ograniczona, ale bardzo wyszukana co widać zresztą na zdjęciach naszego testowego modelu.

Fotele zaprojektowane tak, aby były dość miękkie i komfortowe, zamiast oferować wsparcie boczne podczas pokonywania zakrętów. Pozycja za kierownicą jest dość wysoka w stylu crossovera, co uważam za duży plus. Deska rozdzielcza jest bardzo prosta, zdominowana przez siedmiocalowy ekran dotykowy, który steruje wieloma funkcjami, w tym systemem informacyjno-rozrywkowym, ogrzewaniem i klimatyzacją. Pod ekranem dotykowym na desce rozdzielczej jest nieco dziwny „schowek”, a pod nim większy pojemnik, który może być przydatny do przechowywania telefonu, gdy jest podłączony do pobliskiego gniazda USB. Trochę rozczarowujące jest to, że C3 nie oferuje wielu wyróżniających się sztuczek w zakresie praktyczności takich jak przesuwane tylne siedzenie, które pozwoliłoby ustalić priorytet miejsca na nogi pasażera lub przestrzeni bagażnika, która wynosi 300 litrów.

Dwa oferowane silniki benzynowe mają trzy cylindry i są wystarczająco przyzwoite, chociaż proponuję trzymać się mocniejszej wersji oznaczonej PureTech 110. Turbodoładowana jednostka o mocy 108 KM, która charakteryzuje się dużą wydajnością w mieście i autostradzie. Do sześciobiegowej manualna skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić, ale Citroen C3 posiada w swojej ofercie również automatyczną skrzynię biegów. Dla każdego coś dobrego. Jeżeli chcesz szybko przemieszczać się po mieście, musisz liczyć się z większym spalaniem, mój wynik to 7,8 litra / 100km, ale wszędzie byłem na czas.

C3 stara się być doskonałym, wyszukanym towarzyszem, który dostarczy Cię z punktu A do B bez kłopotów i niespodziewanych atrakcji. Zawieszenie płynnie pochłania nierówności, chociaż część hałasu potrafi wprosić się do kabiny.

Są dwie rzeczy, które przekonają Cię, że C3 jest bardzo atrakcyjnym wyborem. Jednym z nich jest to, że naprawdę jest bardzo wygodne, a drugim jego silna osobowość mało zauważalna u rywali.

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej


Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej