Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 134 900 zł - 211 300 zł

Koreańska marka SsangYong jest coraz lepiej rozpoznawalna na polskim rynku, a najbardziej zaawansowany i luksusowy model tej firmy to Rexton.  

Producenci SUVów prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej przestronnych, luksusowych wnętrzach, dbają o nasze bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Jednakże zapominają o bardzo ważnej kwestii, a mianowicie o fakcie, że SUVy z założenia powinny być terenowe. Oczywiście naszym Rextonem nie poszalejecie na wyboistym podłożu, ale z pewnością świetnie sprawdzi się dla początkujących amatorów tego typu jazdy.

Warto wspomnieć iż poprzednia generacja Rextona szczyciła się niską awaryjnością, ale nie przekonała do siebie europejskich konsumentów. Nowa generacja jest zupełnie inna i śmiało można powiedzieć, że dotrzymuje kroku konkurencji.

Patrząc na wymiary koreańskiego SUVa, który mierzy 4,85 metra długości, niecałe 2 metry szerokości (bez lusterek) oraz ponad 1,8 metra wysokości, możemy stwierdzić, że wśród konkurencji jest jednym z największych w swojej klasie. Oprócz znacznych wymiarów auta, warto zwrócić uwagę na 20” felgi aluminiowe potęgujące gabaryty naszego SUVa. Inżynierowie projektując maskę Rextona inspirowali się skrzydłami ptaka, surowe zaś linie z przodu podkreślają klasykę aut terenowych, dynamiczne linie boczne uwidaczniają jego charakterystyczny desing.  Śmiały wygląd dodatkowo podkreślony został o chromowane i polerowane dodatki.  Całość sylwetki jest bardzo spójna i zdecydowanie może się podobać.

Wnętrze naszego Rextona świetnie tworzy całość z karoserią pod względem wymiarów. Przede wszystkim zwracamy uwagę na centralny wyświetlacz 9,2”cechujący się dobrą jakością i reakcją na dotyk, a menu systemu nie powoduje problemów w codziennym użytkowaniu. Minusem na pewno jest brak możliwości zmiany języka na polski.  Rexton został wyposażony w  dwukolorową, pikowaną tapicerkę Nappa, co mocno podkręca klimat luksusu panujący w środku. Przestrzeni dla kierowcy i pasażerów jest na tyle dużo, że każdy bez względu na zajęte miejsce będzie podróżował komfortowo. Widoczność za kierownicą jest bardzo dobra. Przednie fotele regulowane są  elektrycznie. Dodatkowo fotele posiadają trzystopniowe podgrzewanie siedzeń z przodu i z tyłu, niestety wentylacje foteli uświadczymy tylko w przednim rzędzie. W oczy rzuca nam się również duży i pojemny podłokietnik znajdujący się na środku  adekwatny do rozmiarów auta. Warto również wspomnieć, iż przy otwarciu drzwi przywita nas muzyczka powitalna… ciekawy element wyposażenia.

Rexton oferowany jest jako model 5 lub 7-osobowy. Przy modelu 5-cio osobowym otrzymujemy spory bagażnik, bo aż 1051 litrów pojemności. Ma regularne kształty i praktyczne kieszenie w nadkolach, gdzie również skrywa się zestaw naprawczy. Tylna klapa otwierana jest elektrycznie (również ruchem stopy).

Pod maską prezentowanego SsangYonga znajduje się wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 litra generujący 181 KM (przy 4000 obr./min.) i 420 Nm (przy 1600 obr./min.). Z jednostką współpracuje 7-biegowa automatyczna przekładnia. W tej konfiguracji Rexton osiąga pierwszą setkę w 11,4 sekundy i rozpędza się do 185 km/h. Biorąc pod uwagę masę własną wynoszącą aż 2105 kg, nie sposób narzekać na te wyniki. Zużycie paliwa mogłoby jednak być nieco niższe, nam udało się uzyskać średnią na poziomie 11,1 litra/100km.

Rexton może rozłożyć swoją moc na tylną lub obie osie (w zależności od wybranego ustawienia) Takie rozwiązanie pozwala bardzo sprawnie pokonywać różnego rodzaju przeszkody drodze. Miękko zestrojone zawieszenie dobrze izoluje pasażerów od „krzywizn” napotkanych na nawierzchni. Mimo swoich gabarytów, nawet podczas jazdy z typowymi dla autostrad prędkościami rzędu 120-140 km/h we wnętrzu wciąż pozostaje cicho.

Koreański SUV prowadzi się bardzo nietypowo. Ze względu na specyficzną budowę i miękkie zawieszenia nie jest zwolennikiem szybkiego pokonywania zakrętów.  Jak już wspomnieliśmy nie jest demonem prędkości, dlatego trzeba pamiętać, że nie jest to auto sportowe, ma nam służyć do komfortowej jazdy i podróżowania. Jest za to bardzo dobrze wyciszony. Zawieszenie nieźle sobie radzi z nierównościami, nawet tymi poprzecznymi. W naszej opinii do ostrej jazdy Rexton wyraźnie się nie nadaje, ale podczas spokojniejszych podróży sprawdza się bardzo dobrze.

SsangYong projektując nowego Rextona wykonał kawał dobrej roboty i każdemu zainteresowanemu zakupem SUV-a, polecam przyjrzeć się temu modelowi bliżej. Można się mocno zdziwić tym, jaki poziom dopracowania i komfortu oferuje teraz ta koreańska marka.

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Świat obiegła wiadomość o nowej Dacii Duster, która ma zaszczycić rynek motoryzacyjny już na początku 2018 roku. Tym czasem mieliśmy okazję zasiąść za kółkiem Dacii Duster, która swój facelifting przeszła w 2013 roku i do teraz cieszy się ogromnym jak na markę, powodzeniem.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej