Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 64 900 zł - 109 900 zł

 

W przeciwieństwie do swoich rywali, Suzuki Vitara nie wygląda jak napompowany rodzinny hatchback na palach. Zamiast tego wygląda bardziej jak pudełkowaty oldschoolowy samochód terenowy - szczególnie z boku.

Dużym atutem Suzuki Vitara jest wyjątkowa charakterystyka jazdy. Suzuki twierdzi, że celem Vitary było sprawienie, by jeździł jak Swift, i wcale ta fantazja mocno nie odbiega od rzeczywistości. Dodatkowa waga i wyższy środek ciężkości oznacza, że ​​nie zmienia on tak szybko kierunku jazdy, ale wciąż jest stabilny przy wyższych prędkościach. Lekko pochyla się w ciasnych zakrętach i ma dużą przyczepność, co daje pewność prowadzenia.

Do wyboru są dwa silniki benzynowe Boosterjet, oba z turbodoładowaniem: 1,0 litr o mocy 111KM i 1,4 litra o mocy 140 KM.

Jeśli wybierzesz silnik o pojemności 1,0 litra, otrzymasz pięciobiegową manualną skrzynię biegów, a jednostka o pojemności 1,4 litra spięta jest z sześciobiegową skrzynią biegów. Obie skrzynie są precyzyjne, a dzięki dobrze wyważonym pedałom sprzęgła umożliwiają szybką zmianę biegów i płynną jazdę. Oczywiście oba warianty oferowane są również z automatyczną sześciobiegową skrzynią.

Podwyższona pozycja za kierownicą i lekkie prowadzenie sprawiają, że doskonale nadaje się do jazdy po mieście, ale jeśli chcesz posmakować lekkiego off-roadu, system ALLGRIP z przyjemnością Cię zaspokoi. Wariant z napędem na cztery koła zaczyna się od wersji wyposażenia Premium. Nie rekompensuje to raczej tanio wykonanego wnętrza Vitary, ale przynajmniej pomaga wyróżnić się z tłumu droższych i ładniejszych SUV-ów.

Podczas gdy Vitara nie jest może „pluszowa” w środku, wnętrze przynajmniej wydaje się dość trwałe. Biorąc pod uwagę niską cenę Vitary, nieco niższe elementy wykończenia we wnętrzu raczej nie będą stanowić problemu dla wielu kupujących.

W Vitara bez problemu znalazłem odpowiednią pozycję za kierownicą; zarówno fotel kierowcy, jak i kierownicę można przesuwać w górę i w dół, a także do przodu i do tyłu. Sam fotel jest dość wygodny chociaż trzymanie boczne trochę kuleje. Jeżeli należysz to osób wysokich warto się zastanowić czy dach panoramiczny to dobry pomysł ponieważ obniżona podsufitka potrafi przeszkadzać.

Nawet gdy przednie fotele są zajęte przez wysokie osoby, na dwóch zewnętrznych tylnych siedzeniach jest dużo miejsca na nogi i przyzwoita ilość miejsca na głowę. Środkowe siedzenie jest lekko uniesione, więc jego pasażer ma większe problemy z wolną przestrzenią nad głową.

Vitara ma przyzwoity rozmiar bagażnika - 375 litrów, nie tak źle jak na standardy małych SUV-ów.

Przydatny schowek pod podłogą, idealny do przechowywania kosztowności lub przedmiotów sypkich, oraz dwie kieszenie do przechowywania (jedna z każdej strony).

Istnieje wiele ekskluzywnych crossoverów, ale Suzuki Vitara jest jednym z najbardziej przestronnych i ma świetny stosunek jakości do ceny. Jak na solidnego crossovera Vitara dobrze jeździ. Mając to jak w banku, na niektóre wady patrzymy z przymrużeniem oka.

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej


Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej