Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 



Po kilku tygodniach jazdy małymi samochodami przyszła pora na coś większego. Tym razem postanowiłem zboczyć z utwardzonych dróg i pojeździć po polnych, leśnych dróżkach. A bliższe obcowanie z przyrodą zapewniał mi SsangYong Rexton 270Xdi czyli topowy model koreańskiej marki.

Opis

Od 2004 roku
Firma SsangYong debiutowała na polskim rynku w 2004 roku i od tego czasu w ofercie dostępny jest model Rexton, który swój debiut światowy miał trzy lata wcześniej. Do dyspozycji mamy dwie jednostki napędowe. Benzynową o pojemności 3.2 i mocy 220KM oraz testowany diesel (Common Rail) 2.7 osiągający moc 165KM.

 

Luksusowo i komfortowo

We wnętrzu czeka na nas pięć bardzo wygodnych miejsc. Po prostu w Rextonie narzekanie na brak miejsca byłoby grzechem. Dobrze wyprofilowane fotele umożliwiają niezależnie od wzrostu każdemu z pasażerów komfortowe podróżowanie nawet na dłuższych trasach.
Dzięki dobrej jakości skórzanej tapicerce w flagowym modelu SsangYonga możemy się poczuć jak w prawdziwej limuzynie. Gorzej jednak jest z plastikami, które mimo dobrego spasowania, są po prostu słabej jakości.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Na środku zainstalowano 6.5 calowy kolorowy, dotykowy monitor służący nie tylko do wybierania stacji radiowych, ale i również mamy możliwość odtwarzania filmów na płytach CD, DVD oraz oglądania telewizji.

 

Dodatkowo auto wyposażono w wysokiej klasy głośniki, które zapewniały rewelacyjną jakość dźwięku. Pod spodem znajduję się wyświetlacz i panel sterowania od klimatyzacji. Wszystko jest proste w obsłudze i można się pokusić o stwierdzenie intuicyjne. Spoglądając na zegary można powiedzieć tylko dwa słowa: czytelne i przejrzyste.

Zajrzyjmy teraz do bagażnika jeśli można nazwać to zwykłym bagażnikiem. Bardziej pasowałoby określenie przestrzeni ładunkowej. Otóż do dyspozycji mamy prawie 1 metr sześcienny (935 litrów) do załadunku. Jednak jeśli jest to komuś za mało to w łatwy sposób powiększamy przestrzeń do 1930 litrów. A wtedy już można nazwać Rextona małym dostawczakiem.

 

Serce

Pod maską potężnego SUVa musi znajdować się również duża jednostka. I nie inaczej jest w Rextonie, mamy tu silnik o pojemności 2697ccm zbudowany w technologii Common Rail.

 

Z pojemności tej uzyskano 165KM oraz spory moment obrotowy wynoszący 340Nm. Przyśpieszenie od 0 do 100km/h ważącego prawie 2 tony kolosa wynosi 13.4sekund. co trzeba uznać za dobry wynik. Auto w naszym teście potrzebowało średnio 10 litrów na każde 100km


Miasto
Po obejrzeniu wnętrza czas ruszać w drogę. Mam przed sobą 200 kilometrową podróż, niby nie dużo ale zawsze coś. Na początek jazda po zatłoczonej stolicy. Od pierwszych metrów zaczynam doceniać automatyczną 5 stopniową skrzynię biegów. Automat w mieście to wielki plus. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia bardzo dobrą widoczność, lecz niestety duże gabaryty auta dawały o sobie znać szczególnie jak zaczęliśmy poszukiwać miejsca parkingowego. W mieście nie mamy zbytnio gdzie wypróbować parametrów silnika oprócz spalania (wynosiło 13 litrów). Dlatego też nie mogłem się doczekać kiedy wydostanę się z zatłoczonej stolicy.

Trasa
Po niespełna godzinie spędzenia w korkach udało się wydostać po za rogatki miasta. No i zacząłem sprawdzać elastyczność silnika, która okazała się bardzo dobra. Silnik dzięki 165KM żwawo reagował na wydawane polecenia gazem. Sądzę, że osiągniecie prędkości maksymalnej wynoszącej 170km/h nie sprawiłoby większego problemu! Ale na polskich drogach jest to niemożliwe. Do automatycznej skrzyni biegów nie miałem zastrzeżeń. Dobrze współpracuje z tą jednostką i nie powoduję większych opóźnień. Jeśli chodzi o spalanie to w trasie spadło ono do 8.6 litrów na 100km.

Teren
Gdy już dotarłem do domu postanowiłem nie tracić czasu i wypróbować auto w terenie. Miejsce to pobliski las oraz stara żwirownia. Włączam reduktor (4L) i ruszam w las. Samochód bezproblemowo pokonywał przeszkody aż do momentu wjazdu na żwirownię. Otóż mimo włączonego reduktora, nasz Rexton zakopał się! Musiałem poprosić o pomoc pewnego rolnika przejeżdżającego traktorem, dzięki któremu udało się wydostać SsangYonga z opresji.

 

Przyczyną tej przygody okazały się nasze opony, które nie nadają się w trudniejszym terenie. Ogólnie SsangYong Rexton dobrze spisuje się w terenie, zresztą parametry mówią same za siebie: maksymalny kąt wzniesienia (48%), maksymalny przechył boczny (44%) oraz głębokość brodzenia wynosząca 700mm. Trzeba tylko pamiętać o bardziej odpowiednim ogumieniu w teren i zabawa gwarantowana w 100%-ach.


W teren i pod operę
Flagowy okręt SsangYonga czyli prezentowany Rexton jest idealnym połączeniem luksusowej limuzyny, którą możemy podjechać z piękną Panią pod operę, ale i również do poznawania nieznanych terenów w wolnej chwili.
Za 176 tysięcy złotych otrzymuje w pełni wyposażone, bardzo przestronne i komfortowe auto o którym warto pomyśleć rozważając zakup tego typu samochodu.

Zalety
- Przestronne wnętrze
- Zestaw multimedialny
- Dobre wyposażenie
- Niezła dynamika

Wady
- Jakość plastików

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 2696ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 165KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 340Nm przy 2400obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa automatyczna
Napęd: 4x4
Pojemność bagażnika: 935/[1930] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 13.4sek.
Vmaks: 170km/h
Zużycie paliwa: 12.6/8.4/9.9 [13.0/8.6/10.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80 litrów
Wymiary: 4720/1870/1760 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1948kg
Ładowność: 602kg

Wyposażenie: wersja Elite ABS + EBD, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki, elektryczne sterowane szyby przód/tył, elektryczna regulacja foteli przednich (kierowcy fotel z pamięcią), czujnik deszczu, 16 calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, skórzana tapicerka, klimatyzacja automatyczna, otwierana szyba klapy bagażnika, podgrzewane przednie fotele, przyciemnione szyby tylne, regulowana kolumna kierownicy, stopnie boczne, wspomaganie kierownicy, tylny spoiler dachowy, zestaw multimedialny (DVD, MP3, ekran dotykowy 6.5"), zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane itp.
Dodatkowe wyposażenie srebrny Fine metalik (+3100zł)

Cena: 176000zł. [wersja testowana]

 AUTOR (Tekst): Artur Ł.
(Zdjęcia): Marcin Ł.

 

Galeria


Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej