...Marka BMW od zawsze budzi wielkie dreszcze wśród fanów motoryzacji... Czy podobnie jest z modelem X3? Kilka tygodni temu dzięki uprzejmości kolegi miałem okazje to sprawdzić ponieważ w moje ręce zostały oddane kluczyki do BMW X3 2.0d.
Opis
Od razu wiadomo......że mamy do czynienia z modelem bawarskiej firmy. Szczególnie gdy spojrzymy z przodu wtedy rzuca się w oczy chromowany grill przypominający niby ...nerki.... To charakterystyczny znak BMW, który zapewnia 100% pewność obcowania z tą marką. Stylistyka X3 nie tylko budzi respekt wśród innych kierowców ale podziw, bo ma coś w sobie co przyciąga wzrok przechodniów.
Ocena stylistyki: 5
Luksus...
...bo jakby mogło być inaczej przecież to jest BMW. Zaglądamy do środka i co tam widzimy? Oczywiście wszechobecny komfort i luksus. Wszystkie miejsca pokryte są bardzo dobrej jakości beżową skórą, za którą jednak musimy sporo dopłacić. Ale naprawdę warto. Dobrze spasowane plastyki również nie budzą zastrzeżeń. Przednie fotele jak i tylna kanapa zapewnia nam wygodne i bardzo komfortowe warunki podróżowania.
Spoglądając na deskę rozdzielczą również nie pomylimy się, że siedzimy w samochodzie z Bawarii.
Zegary są czytelne, przejrzyste i typowo dla BMW podświetlone. Środkowa część początkowo może wydawać się bardzo trudna do ogarnięcia. Spowodowane jest to sporą ilością przycisków obsługujących poszczególne urządzenia. Lecz po kilku chwilach obsługa nie sprawia już żadnych problemów.
Zajrzyjmy teraz do "kufra" a jest o czym wspomnieć! Otóż do testowanej X3 bez problemu zapakujemy wszystkie bagaże na wakacyjne wojaże dzięki 480l przestrzeni bagażowej.
Ocena wnętrza: 4+
Diesel rządzi
Jakby ktoś powiedział mi 10 lat temu, że silniki dieslowskie będą dorównywać osiągami benzynowym jednostkom to po prostu ironicznie uśmiechnąłbym się. Ale przemysł motoryzacyjny zrobił wielkie postępy. I właśnie takiego nowoczesnego turbo diesla zastaliśmy pod maską X3.
Z dwulitrowej jednostki Common Rail producent osiągnął niebagatelne 150KM oraz 330Nm, które zapewniają niesamowite wrażenia z jazdy. Mimo, że mamy do czynienia z autem klasy SAV (Sports Activity Vehicle) to sprint do pierwszej setki zajmuje około 10 sekund zaś nasza wskazówka zatrzyma się dopiero w granicach 200km/h. Do tego dochodzi niewiarygodna elastyczność(dzięki sporemu momentowi) i mała terenówka BMW zamienia się w prawie sportową rakietę.
Zawieszenie tak jest zbudowane, że zapewnia nam pewne prowadzenie auta przy większych prędkościach jak również w lekkim terenie dzięki napędowi na cztery koła.
Pomyślicie sobie pewnie, że takie auto zadowala się dużą ilością paliwa. I tu kolejne rozczarowanie dla fanów benzyniaków. Mimo, że jazdy testowe były dynamiczne (zero oszczędzania pedału gazu) to nasza testowa "bejca" zaspokoiła się średnio na 100km tylko 8 litrami ropy.
Ocena silnika: 5
Liczy się prestiż
Wróćmy do początkowego zdania ...Marka BMW od zawsze budzi dreszcze wśród fanów motoryzacji... trzeba się z tym zgodzić, choć nie ma znaczenia czy jest to sportowa Z4 czy prawie terenowa X5. Po prostu ważny jest prestiż, który bez żadnego ale testowana X3 zapewnia. Niestety trzeba otwarcie powiedzieć, że nie każdego będzie stać na to cacko ponieważ prezentowana X3 kosztuje prawie 190tys.zł. Luksus i cena...
Ocena końcowa: 5-
Plusy
- Dynamiczny silnik
- Przestronne wnętrze
- Prestiż
Minusy
- Cena
- Drogie dodatkowe wyposażenie
Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1995ccm (Common Rail turbo diesel)
Liczba cylindrów/zaworów: 4/16
Moc: 150KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 330Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: 4x4
Pojemność bagażnika: 480/[1560]l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 10.2 sek.
Vmaks: 198km/h
Zużycie paliwa: 9.6/5.9/7.2 [11.0/6.5/8.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 67 litrów
Wymiary: 4565/1853/1674 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1815kg
Ładowność: 500 kg
Wyposażenie:
ABS, ADB-X (układ automatycznej blokady centralnego mechanizmu różnicowego), CBC (układ zapobiegający zarzucaniu tyłu pojazdu podczas hamowania na zakrętach), DBC (układ wspomagający siłę hamowania), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności), HDC (układ kontrolujący zjazd ze stromych wzniesień), xDrive (napęd na 4 koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego), poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki powietrzne chroniące głowę z przodu i z tyłu, centralny zamek, elektryczne szyby przód/tył, filtr cząsteczek stałych (DPF), funkcja "Follow Me Home" itp
Dodatki:
Panoramiczny dach, skórzana tapicerka, światła biksenonowe.
Wartość dodatków: około 27tys.zł
Cena:
162000zł [wersja standardowa] około 190000zł. [wersja testowana]
AUTOR (Tekst + zdjęcia): MaxArtur (ał)
Już niedługo kolejny samochód
Czekam na Wasze opinie
Pozdrawiam
(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)
Serdeczne podziękowania dla kolegi za udostępnienie samochodu do testu