Śledź nas na:     

Marka:

Odkąd Nissan Qashqai trafił do klientów w 2007 roku, praktycznie bez przerwy jest rynkowym przebojem. Lifting przeprowadzony w 2009 roku tylko ugruntował jego pozycję. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, auto to regularnie pojawia się w czołówce rocznych podsumowań sprzedaży. Przykład? W 2011 roku w naszym kraju sprzedano ponad 6300 sztuk tego nietaniego w końcu auta, co pozwoliło mu na uplasowanie się na 6. miejscu w klasyfikacji najchętniej kupowanych modeli osobowych. To wynik lepszy, niż chociażby znacznie tańszego Fiata Panda! Nieco nowsze dane - październik 2012 to rekordowe dla tego modelu 775 sztuk i 3. miejsce. Częściej, niż Qashqaia nabywcy wybierali w tym miesiącu tylko Toyotę Yaris i Skodę Octavię. Inne SUVy nie są w stanie nawet się zbliżyć do takich wyników.

Zarówno w Polsce, jak i na świecie, coraz bardziej rośnie popularność samochodów klasy SUV. Klasa ta charakteryzuje się uniwersalnością polegającą na podwyższonym nadwoziu i czasem napędzie na obie osie. Ta druga opcja jednak jest dość rzadko wykorzystywana w codziennym użytkowaniu tych aut, stąd producenci różnych marek coraz częściej oferują swoje SUV-y tylko z napędem na przednie koła. Zmniejsza to koszty eksploatacji i zakupu takiego auta. Bardzo dobrymi przykładami są dziś prezentowane dwa samochody, teoretycznie pochodzące z tej samej "stajni". Oto przed nami Skoda Yeti i Volkswagen Tiguan.

Bardziej ambitni producenci samochodów mają w swojej ofercie modele, które mają być ich opus magnum, przysłowiową "wisienką na torcie". Mają pokazywać pełen potencjał firmy, świecić blaskiem zastosowanych rozwiązań technicznych, zachwycać nowatorskim designem i powalać osiągami. Mają wreszcie swoim prestiżem i wzbudzanym zainteresowaniem mediów i pasjonatów motoryzacji napędzać zainteresowanie swoimi mniej "wypasionymi" i oczywiście tańszymi braćmi, obiecując nabywcom możliwość obcowania z kawałkiem tego absolutu za znacznie mniejsze pieniądze.

Kryzys paliwowy coraz bardziej sięga do naszych portfeli, co bardzo mocno zaczynają odzwierciedlać słupki sprzedaży aut i to nie tylko w Polsce. Skutkiem tego jest dużo większe zainteresowanie samochodami o mniejszej pojemności, które przy zachowaniu podobnych osiągów potrafią zużyć mniej paliwa. Producenci podążają za tym trendem, montując na przykład litrowe jednostki napędowe do aut kompaktowych. Aut miejskich te zabiegi też nie omijają, co pokazują prezentowane dziś auta. Oto lider segmentu aut miejskich, Fiat Panda III generacji z dwucylindrowym silnikiem benzynowym 0,9 l oraz nowy mieszczuch Skody o nazwie Citigo, wyposażony w benzynową, trzycylindrową jednostkę 1,0 l. Czy lider może czuć się zagrożony? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć pod koniec testu.

Na pewno każdy z nas pamięta jak kilka lat temu na rynek wchodziły "trojaczki z Koliny", czyli Peugeot 107, Citroen C1 oraz Toyota Aygo. Teraz Volkswagen, również postanowił zaryzykować i za niewielkie pieniądze zaoferował swoje trojaczki: Skodę Citigo, Volkswagena up! oraz Seata Mii. W dzisiejszym artykule trzydrzwiowe odmiany Citigo i up! Zapraszam do lektury.

  W dzisiejszym artykule porównuję typowo rodzinne minivany, i mimo że nie są bezpośrednią swoją konkurencją, zestawiłem je z powodu nowoczesnych benzynowych silników, które przeszły w ostatnim czasie downsizing. Na przeciw siebie stają oto Ford C-Max 1,6 EcoBoost 150 KM i Opel Zafira Tourer 1,4 Turbo 140 KM.

  Dzisiejsi bohaterowie artykułu stylistycznie są jak Królowa Anglii i Lady GaGa. Pierwsza to dostojna i niesamowicie konserwatywna osoba o zawsze przemyślanym ubiorze natomiast druga to zupełne przeciwieństwo, jedna wielka futurystyczna wizja nowoczesnego i kontrowersyjnego ubioru. I właśnie takie są samochody występujące w dzisiejszym artykule, czyli Volkswagen Golf i Honda Civic.

    W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować dwa auta klasy średniej z najbardziej uniwersalnym nadwoziem, jakim jest odmiana kombi. Naprzeciw siebie stają dobrze znany Ford Mondeo Kombi oraz ubiegłoroczna nowość w postaci Huyndai'a i40 Kombi.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej