Śledź nas na:     

Marka:

  Sięgając do wątku historycznego wiemy, że z autami z gwiazdą na masce mierzyć się może niewielu. Mercedes jest początkiem prawie, że wszystkiego co związane jest z motoryzacją w ekskluzywnym wydaniu. To właśnie ta marka nadawała tempo rozwojowi motoryzacji, wprowadzała co i rusz nowe rozwiązania technologiczne i kreowała design. Jednak w obecnych czasach nie odbiegła na tyle aby pozostać niedoścignioną. W pogoń za bycie najlepszym w klasie „exclusive” wyruszyło Audi. Można wymieniać wiele modeli tej marki, które są zarówno szybkie jak Mercedes, piękne jak Mercedes i … drogie jak Mercedes. Ale jeżeli ktoś zapyta o Audi z najwyższej półki to odpowiedź brzmi krótko, A8. Postanowiliśmy przeprowadzić krótki pojedynek pomiędzy Mercedesem, a Audi, żeby sprawdzić, które z aut jest bardziej „EXCLUSIVE”.  

Toyota RAV4 jest autem, które przecierało szlaki wszystkim, dziś obecnym na rynku autom typu SUV. Nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jest takim Golfem wśród auta "prawie terenowych". Jak się okazało, wprowadzenie na rynek "ravki" okazało się wielkim sukcesem. Przez wiele lat była niepodważalnie najlepiej sprzedającym się SUV w Polsce. Obecnie na rynku dostępna jest już czwarta generacja tego japońskiego hitu. Dziś nie ma już tak łatwo, jak kiedyś, ponieważ każda licząca się marka ma w swojej ofercie auto tego typu. Nie inaczej jest u bezpośredniego japońskiego konkurenta Toyoty, jakim jest Mazda. W swojej ofercie posiada jeszcze dość świeże dziecko w postaci CX-5. I właśnie ten model będzie dzisiejszym konkurentem dla Toyoty RAV4.

  Klasa kompaktowa to najpopularniejsza klasa aut na całym świecie. Od lat prym w tej klasie wiedzie niemiecki przedstawiciel, a mianowicie Volkswagen Golf. Obecnie dostępna jest już 7. generacja tego modelu. Jednak konkurencja nie śpi i coraz bardziej stara się dorównać, a nawet czasem przewyższyć swoimi rozwiązaniami lidera segmentu. Dziś naprzeciwko Golfa VII postawiliśmy inne tegoroczne nowości - Toyotę Auris II oraz powracającego na polski rynek, nowego Seata Leona.

W pewnym wieku u niemal każdego człowieka przychodzi taki okres, kiedy zaczyna pragnąć powrotu do młodości. Osoba taka marzy nie tylko o powrocie do lat swojej świetności, ale również zastanawia się "a może zaszaleć przy następnym kupnie auta i pomyśleć o nietuzinkowym modelu, dającym niesamowitą frajdę z jazdy?". Idealnymi autami do tego typu zadania mogą się okazać piekielnie mocne i szybkie auta segmentu B, czyli krótko mówiąc hot-hatche. W dzisiejszym artykule prezentujemy dwóch przedstawicieli tego segmentu. Oto przed Państwem Ford Fiesta ST oraz Renault Clio RS.

  Moda na SUV (Sport Utility Vehicle) trwa nieprzerwalnie od kilku lat. Samochody tej klasy są bardzo praktyczne i uniwersalne, a dzięki sporym nadwoziom można nimi komfortowo i wygodnie przewieźć nawet komplet pasażerów z ich bagażami. Podwyższony prześwit i spotykany nierzadko napęd na obie osie pozwalają na bezstresowe użytkowanie takich aut nie tylko w mieście z wysokimi krawężnikami, ale również na odrobinę szaleństwa w chwili zjechania z utwardzonej drogi. I właśnie takimi pojazdami są dzisiejsi bohaterowie artykułu, czyli Ford Kuga i Hyundai ix35.

Koreańskie marki Hyundai i Kia od lat starają się zawojować rynek europejski. Po latach umiarkowanych sukcesów, dość niespodziewanie okazało się, że ich auta są jednak coraz bardziej popularne na Starym Kontynencie. Od nowa zaprojektowane modele należące do najbardziej popularnych segmentów nagle zaczęły mocno rozpychać się w statystykach sprzedaży, zestawieniach najładniejszych aut, a nawet - o zgrozo - w rankingach niezawodności. Przykładem są kompaktowi przedstawiciele Hyundai'a i Kii a mianowicie i30 i Cee'd. Zapraszam do rodzinnego porównania obu aut w wersjach kombi.

Volkswagen Golf to od kilkunastu lat synonim idealnego auta kompaktowego, którym zachwyca się dosłownie cały świat. Dowodem tego zachwytu jest zdobywanie przez ten model wielu nagród m.in. COTY 2013 czy ostatnio WCOTY 2013. Jednak konkurencja nie śpi i coraz częściej zaczyna atakować niedościgniony wzór. Nie inaczej jest z drugą generacją Hyundai’a i30, który w dzisiejszym artykule będzie bezpośrednim konkurentem najnowszego Golfa. Czy koreański Hyundai jest w stanie zagrozić mocnej pozycji Volkswagena w klasie aut kompaktowych? Zapraszam do lektury artykułu.

W dzisiejszym artykule naprzeciw siebie stają dwa auta kompaktowe z nowoczesnymi jednostkami benzynowymi. Pierwszy to Ford Focus, z nagrodzoną tytułem "Silnik roku 2012" jednostką o pojemności 1 litra i mocy 125KM. Jego konkurentem jest najnowsze Volvo V40 ze 150-konnym silnikiem 1,6. Zapraszam do lektury.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej