Śledź nas na:     

Marka:

  Mamy ogromny dylemat, co wybrać. Silnik wysokoprężny czy benzynowy? Obydwa doładowane, ze zbliżoną mocą, różniące się jednak momentem obrotowym. Wygląd aut jak najbardziej przekonuje, a ich śnieżnobiałe karoserie na długo przykuwają wzrok uczestników dróg. Ale który z nich wybrać? Który okaże się lepszy? Damian z pewnością będzie nakłaniał do wyboru Focusa ST, z kolei Krzysiek będzie stawiał na i30 Turbo. Czy dojdą do kompromisu? Dowiecie się na końcu, zapraszamy.  

  Samochody klasy B, czyli auta miejskie, w naszej części świata popularnością niemal dorównują najczęściej wybieranym przez klientów kompaktom. Od kilku ładnych lat w Polsce liderem tej klasy jest Škoda Fabia. Jednak konkurencja nie śpi i stara się dorównać, a nawet wyprzedzić Fabię w wyścigu do portfeli nabywców. Mocnym konkurentem bez wątpienia jest całkowicie na nowo zaprojektowana Mazda 2 oraz bardzo dobrze znana polskim klientom Toyota Yaris. I właśnie te trzy modele staną teraz do bezpośredniego pojedynku, który postaram się Państwu zrelacjonować.  

  Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że uterenowione „kombiaki” łatwego życia nie mają. W klasie rodzinnych kompaktów do tej pory nie było zbyt dużego wyboru samochodów z napędem na obie osie, z licznymi dodatkami dającymi charakter SUV’a. Przez wiele lat do wyboru była między innymi Škoda Octavia w odmianie Scout. W tym roku pojawił się rodzimy konkurent w postaci VW Golfa Alltrack. I właśnie te dwa modele postanowiłem ze sobą zestawić i porównać. Jakie różnice pomiędzy nimi zaplanowali inżynierowie koncernu VW?  

  Mówi się, że duże auto to wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu, a także znacznych rozmiarów wnętrze. Jednak od aut z nadwoziem typu SUV oczekujemy także gotowości do działania, nie tylko na drogach utwardzonych, ale także na bezdrożach. Jednak czy dzisiejsze auta są w stanie spełnić wszystkie stawiane przed nimi oczekiwania? Przekonajmy się, oceniając możliwości dwóch przedstawicieli tej klasy, pochodzących z zupełnie innych stron świata. Stany Zjednoczone Ameryki północnej reprezentuje Jeep Cherokee, zawodnikiem w barwach Korei Południowej jest natomiast Hyundai Grand Santa Fe.  

  Kompaktowe „kombiaki” są jednymi z najbardziej pożądanych aut tej klasy. Przy stosunkowo niedużych kosztach zakupu oferują dużą przestrzeń pasażerską, a oszczędne silniki wysokoprężne umiarkowany apetyt na paliwo. Czy faktycznie tak jest w przypadku dwóch dziś prezentowanych aut? O tym przekonacie się czytając moje porównanie Forda Focusa i Hondy Civic.  

  Moda na samochody typu SUV na dobre zawitała do Polski. Już nie ma firmy, która w swojej ofercie nie miałaby tego typu auta. Dlatego nie ma co się dziwić, że coraz częściej przedstawiciele klasy SUV pojawiają się w różnych publikacjach motoryzacyjnych. Nie inaczej będzie dziś, bo przedstawię Państwu porównanie trzech kandydatów pochodzących z tej samej klasy, ale z zupełnie innych zakątków świata. Oto przed Państwem Honda CR-V, SsangYong Korando oraz Škoda Yeti.  

  Bardzo często widujemy na ulicach samochody, które na tyle wpisały się w obraz miasta i naszych dróg, że przestajemy na nie zwracać uwagę. Wystarczy jednak, że zwykłe modele zastąpimy ich usportowionymi wersjami i od razu na ulicach robi się poruszenie. Kierowcy zamiast na prowadzeniu swoich „szarych” aut, skupiają się na podziwianiu tych okazów. Piesi przestają zauważać piękne kobiety, przenosząc wzrok na piękne auta. W taki właśnie sposób ubarwiliśmy nasz dzisiejszy test. Klasyczne Mégane zostało zastąpione przez RS Trophy, a zamiast zwykłego Focusa wykorzystaliśmy model ST w kolorze Electric Orange. Które z aut robi większe „WOW” na ulicy?  

  Klasa aut kompaktowych jest w naszej części świata najpopularniejszym segmentem aut. Dlatego producenci obecni na rynku europejskim dążą do tego, aby mieć w tej kategorii odpowiedniego przedstawiciela. W dzisiejszym artykule przedstawimy dwa modele. Może nie najpopularniejsze wśród mocnej konkurencji, ale na pewno interesujące i zasługujące na uwagę potencjalnego nabywcy. Przekonajmy się, co do zaoferowania mają Nissan Pulsar i Škoda Rapid Spaceback.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej