Śledź nas na:     

Marka:

  Moda na samochody typu kombi z podwyższonym nadwoziem i licznymi plastikowymi dodatkami zaczęła się w 1997 roku, kiedy to na rynek wprowadzono niszowe Volvo V70 XC. Za ciosem Szwedów najszybciej poszło Audi, które dwa lata później wstawiło do salonów A6 Allroad. Sukces tych modeli rozwiązał przysłowiowy worek i obecnie wielu producentów oferuje takie uterenowione (przynajmniej optycznie) wersje swoich modeli. Dzisiaj porównamy następcę pioniera –Volvo XC70 – z innym modelem z rodziny VW, Skodą Superb II w odmianie Outdoor.  

  W dzisiejszym artykule chcę zaprezentować dwa auta, których łączna moc wynosi 580 KM. Pierwsze z nich to dobrze już znany naszym czytelnikom Seat Leon Cupra o mocy 280 KM. Jego dzisiejszym konkurentem jest mocniejszy o 20 koni mechanicznych Volkswagen Golf R.  

  Każda osoba, z którą rozmawiam, mówi mi, że testowanie aut i możliwość jazdy coraz to innymi modelami to świetna sprawa i idealny wabik na kobiety. O ile z pierwszym stwierdzeniem bez dwóch zdań mogę się zgodzić, o tyle co do drugiego mam pewne wątpliwości. Może i auta są w pewnym sensie wabikiem na kobiety, ale myślę, że tylko te za wyjątkową cenę końcową, oznaczającą rzecz jasna odpowiednio wysoką półkę. Bo chyba nie powiecie mi, że na Renault Master, Forda Transita czy Iveco Daily Furgon, któraś z Pań zwróci uwagę? Postanowiłem więc wczuć się w zupełnie inną rolę – właściciela aut użytkowych, ceniących metry sześcienne pojemności i tony ładowności, a nie romantyczne zaokrąglenia karoserii. Chciałem przekonać się na swojej skórze, jak bardzo te auta zbliżają się do aut osobowych pod względem komfortu podróżowania oraz na ile wygodne jest poruszanie się nimi po zatłoczonym mieście.  

  W dzisiejszym artykule mam okazję zestawić dwa bardzo mocne rodzinne kompakty. Łączna ich moc sięga 500 KM. Oba auta z napędem na przednie koła, z automatyczną skrzynią biegów i z dyskretną stylistyką nadwozia. O jakich autach mowa? O najnowszym Seacie Leonie Cupra oraz o Skodzie Octavii RS.  

  Nie słabnąca popularność crossoverów i SUV, jaką zapoczątkował Nissan Qashqai, spowodowała, że większość marek oferuje klientom choć jeden model należący do tego segmentu. Ich powodzenie na trudnym ostatnio rynku motoryzacyjnym spowodowało, że postanowiliśmy bezpośrednio porównać czterech jego przedstawicieli. Oto przed Państwem Honda CR-V, Jeep Compass, Nissan Qashqai oraz Skoda Yeti.  

  Segment B to bardzo wymagający kawałek rynku samochodowego. Wymagający, ponieważ prawie każda marka posiada auto spełniające stawiane wymagania i walczy do upadłego o każdego klienta. Ta walka toczy się od dekad i co jakiś czas na szczycie zasiada ktoś inny. Nasza redakcja postanowiła sprawdzić, jak radzą sobie dwie bardzo dobrze znane i cenione w Polsce marki i która z nich ma większą szanse na odniesienie lepszego wyniku na finiszu. Pod lupę trafiły więc auta z dwóch kontynentów. Pierwsze auto to znane z małej awaryjności Suzuki Swift. Drugie to z kolei Europejczyk pełną gębą – Renault Clio. Jak wypadną w porównaniu? Które nas zaskoczy pozytywnie, a które rozczaruje? Zapraszamy.  

  Bohaterami dzisiejszego artykułu są trzy samochody oferowane przez różne marki należące do niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen. Inne wspólne mianowniki to przynależność do klasy kompakt, nadwozie typu kombi oraz jednostka napędowa. O jakich autach mowa? Oto przed Państwem Seat Leon ST, Skoda Octavia Kombi oraz Volkswagen Golf VII Kombi.  

  Nie słabnąca popularność aut segmentu SUV, czyli „sportowo-uniwersalnych” pojazdów nie zawsze z napędem na obie osie, powoduje, że producenci nieustannie ulepszają swoje modele. W końcu sprzedają się one bardzo dobrze, ustępując popularnością jedynie kompaktom. Dziś w naszym artykule porównanie dwóch SUVów. Pierwszy z nich to japońska Honda CR-V (tym razem z napędem na przednie koła i nowoczesnym, małolitrażowym silnikiem wysokoprężnym) oraz koreański Hyundai ix35 po face liftingu, w najbogatszej odmianie Style i z napędem na obie osie.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej