Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Nie słabnąca popularność aut segmentu SUV, czyli „sportowo-uniwersalnych” pojazdów nie zawsze z napędem na obie osie, powoduje, że producenci nieustannie ulepszają swoje modele. W końcu sprzedają się one bardzo dobrze, ustępując popularnością jedynie kompaktom. Dziś w naszym artykule porównanie dwóch SUVów. Pierwszy z nich to japońska Honda CR-V (tym razem z napędem na przednie koła i nowoczesnym, małolitrażowym silnikiem wysokoprężnym) oraz koreański Hyundai ix35 po face liftingu, w najbogatszej odmianie Style i z napędem na obie osie.

 

Opis


Typowe SUV

Stylistycznie oba samochody to typowi reprezentanci swojego segmentu, charakteryzujące się podwyższonym nadwoziem typu hatchback.
Najnowsza Honda CR-V z tyłu prezentuje LED'owe światła umieszczone w kloszach o kształcie przypominającym bumerang. Przód to przede wszystkim diodowy pas świateł do jazdy dziennej i dość mocno spłaszczona atrapa silnika.

A jak jest u Hyundai’a po zmianach? Testowany egzemplarz jest samochodem, który na pewno przyciąga uwagę bardzo ciekawym, niebieskim odcieniem lakieru. Dodatkowym atutem są wyraziste i mocno zaakcentowane kształty przednich lamp, wyposażonych w nadające lekkiej agresji diodowe światła do jazdy dziennej. Dynamiczne wrażenie potęguje również atrapa silnika. Tył to dość mocno ścięta tylna klapa ozdobiona światłami o nowym wzorze przypominającym półkole.        

Przestronnie i komfortowo

Zaglądając do środka aut zauważamy przestrzeń, która w obu przypadkach na pewno pomieści komplet dorosłych osób. Z przodu do dyspozycji mamy bardzo wygodne, obszerne i nieźle wyprofilowane fotele, które na pewno będą umilać nam każdą podróż.

Tył to również podobna ilość miejsca i przestrzeni, jednakże Honda CR-V posiada atut w postaci całkowicie płaskiej podłogi. Dzięki temu z tyłu może wygodnie rozsiąść się trójka pasażerów i nawet ten siedzący pośrodku nie będzie miał problemów ze znalezieniem miejsca na nogi. Mimo tej przewagi Hondy, Hyundai również jest w stanie wygodnie pomieścić z tyłu trójkę dorosłych pasażerów, lecz ten siedzący na środku będzie musiał dzielić przestrzeń na nogi ze swoimi kompanami podróży.

Przyjrzyjmy się teraz dokładnie deskom rozdzielczym. Zacznijmy od Hyundai’a.
Wszystko jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze, a w dodatku symetrycznie ułożone. Zegary są umieszczone w podwójnych tubach, które rozdziela niewielki wyświetlacz komputera pokładowego. Konsola środkowa po zmianach składa się obecnie z bardzo niewielkiego, kolorowego i dotykowego wyświetlacza obsługującego radio. Niżej znajduje się kolejny wyświetlacz pokazujący parametry dwustrefowej, automatycznej klimatyzacji.

 

Przyszła pora na Hondę. Zegary to centralnie umieszczony, duży prędkościomierz, połączony ze znacznie mniejszym, okrągłym wyświetlaczem komputera pokładowego. Na samej górze konsoli środkowej umiejscowiono wyświetlacz zintegrowanego radia. Niżej usytuowano centrum dowodzenia radiem i automatyczną klimatyzacją. Najniżej znajduje się niewielkich rozmiarów lewarek skrzyni biegów, który znalazł idealne miejsce na konsoli środkowej.

W kwestii bagażników jest w zasadzie remis, ponieważ do zagospodarowania w obu autach mamy aż  590-litrowe bagażniki. Ich atutami są całkowicie płaskie podłogi. Jednak nie obyło się bez wad, jaką z pewnością są wysoko umieszczone progi załadunkowe, co może sprawić trudności w pakowaniu większych walizek.

Dwa diesle


Jak przystało na typowe SUV’y, pod maską obu dziś prezentowanych aut zamontowano jednostki wysokoprężne. Różnią się one jednak pojemnością skokową. Honda poddała się ekologom i zmniejszyła pojemność silnika do 1,6 l, osiągając moc120 KM. Hyundai pozostał wierny dwóm litrom, oferując dzięki temu o 16 KM więcej, niż konkurent. Obie jednostki zbudowane są w technologii Common Rail i są bardzo dobrze wygłuszone. Do naszych uszu dobiega tylko bardzo lekki klekot z pod masek.

 

Skrzynie biegów są zupełnie odmienne. Otóż w CR-V zastosowano bardzo dobrze zestopniowaną, krótką, manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Natomiast ix35 wyposażony jest w automatyczną przekładnie, również o 6 biegach. Biegi zmieniane są bardzo płynnie, bez zbędnych szarpnięć i opóźnień. W takim automacie można się zakochać.

 

A jak wygląda sprawa z osiągami obu SUV’ów? Okazuje się, że mniejsza liczba koni nie musi oznaczać gorszych osiągów. I właśnie takim przykładem jest Honda CR-V, która do pierwszej setki przyśpiesza w 11,2 sekundy i jest w tej konkurencji szybsza od mocniejszego konkurenta o niecałą sekundę. Natomiast prędkości maksymalne w obu samochodach są identyczne i wynoszą 182 km/h.

 

Bardzo dobrą elastyczność zapewniają obu autom spore momenty obrotowe, wynoszące odpowiednio 300 (CR-V) i 320 (ix35) Nm.

 

Układ kierowniczy Hondy jest precyzyjny, co pomaga w lepszym wyczuciu auta. Polecenia wykonywane są bez zastanowienia.

 

Zawieszenie Hondy CR-V zapewnia komfortowe podróżowanie, mimo raczej twardych nastawień, dzięki którym dają poczucie bezpieczeństwa i pewnego prowadzenia auta niezależnie od warunków.

 

Układ kierowniczy Hyndai’a jest bardzo dobrze zestrojony i trudno znaleźć jakieś wady.

 

Zawieszenie zaś jest stosunkowo miękkie, co zapewnia bardzo dobry komfort podróżowania. Jednak takie ustawienia zawieszenia powodują minimalnie wychylanie się nadwozia podczas szybszej jazdy po zakrętach.

Podsumowując – jest to trudny wybór

Zarówno Honda CR-V jak i Hyundai ix35 są bardzo ciekawymi propozycjami dla osób ceniących sobie sporych rozmiarów auta o wygodnych i komfortowych warunkach do podróżowania w ekonomiczny sposób. Pamiętajmy, że CR-V potrafi średnio zużywać zaledwie 5,7 litra oleju napędowego a ix35 7 litrów (większy silnik i napęd 4x4 robią swoje)! Są to bardzo dobre wyniki zważywszy na wielkości aut. Co bym wybrał dla siebie? Szczerze – nie wiem ponieważ oba auta mnie urzekły, choć każde czymś innym. Honda swoim nowoczesnym, małolitrażowym silnikiem, natomiast Hyundai swoim bardzo bogatym wyposażeniem za dobrze skalkulowaną cenę. Dlatego wybór pozostawiam Państwu.

 

Dane techniczne


Dane techniczne: Honda CR-V
Silnik: 4 cylindrowy, wysokoprężny (turbo)
Pojemność silnika: 1597 ccm
Moc: 120 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 300 Nm przy2000 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,2 s
Vmaks: 182 km/h
Zużycie paliwa: 4,8/4,3/4,5 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 5,7 (l/100km) (cykl mieszany)
Pojemność baku: 58 litrów
Teoretyczny zasięg: 1100 kilometrów
Wymiary: 4570/2096/1685 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1541 kg
Ładowność: b.d. kg
Pojemność bagażnika: 589/(1669) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2: 119 g/km
Opony: 225/60R18
Wersja wyposażeniowa: Lifestyle
Cena wersji podstawowej: 111 400 PLN
Cena wersji testowanej: 128 600 PLN

Dane techniczne: Hyundai ix35
Silnik:4-cylindrowy, wysokoprężny (turbo)
Pojemność silnika: 1995 ccm
Moc: 136 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 320 Nm przy 1800-2500 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 12,1 s
Vmaks: 182 km/h
Zużycie paliwa: 8,6/5,8/6,8 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 7,0 (l/100km) (cykl mieszany)
Pojemność baku: 58 litrów
Teoretyczny zasięg: 900 kilometrów
Wymiary: 4410/1820/1670 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1601 kg
Ładowność: 539 kg
Pojemność bagażnika: 591/(1436) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2: 179 g/km
Opony: 225/55R18
Wersja wyposażeniowa: Style
Cena wersji podstawowej: 124 900 PLN
Cena wersji testowanej: 135 600 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Honda CR-V

 

 Hyundai ix35

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej