Śledź nas na:     

Marka:

  Volkswagen systematycznie poszerza swoją ofertę modeli wyposażonych w napęd na obie osie i połączonych z offroadową stylistyką nadwozia. Po wcześniej testowanym przez nas Golfie Variant Alltrack przyszła pora na młodszego, ale większego brata, jakim jest Passat Variant, również z przydomkiem Alltrack.  

  W dzisiejszym artykule chciałbym się skupić na samochodzie, który w tym roku został nagrodzony prestiżowym tytułem Car Of The Year 2015 (COTY). Oczywiście mam na myśli najnowszą generację Volkswagena Passata. W moim artykule przedstawię dwie odmiany nadwoziowe (sedan i kombi) i jednocześnie dwie odmiany silnikowe tego modelu. Zapraszam do lektury!  

  Słyszysz Volkswagen, myślisz – Golf. Słyszysz Volkswagen, od razu myślisz – na pewno TDI. A co powiecie na nietuzinkowe i kultowe auto, produkowane z przerwą od 1972 roku? Zapraszam do artykułu o bardzo ciekawym, usportowionym modelu, który niestety nie jest doceniany przez kupujących w naszym kraju. Przyjrzyjmy się Volkswagenowi Scirocco z mocną, turbodoładowaną, benzynową jednostką pod maską.  

  Kolejny długi weekend za nami, a ja postanowiłem jeszcze przed wakacjami zaprezentować Państwu idealne auto do letnich wojaży. Pozwala ono na przeżycie niezapomnianej, rodzinnej przygody z nutką wolności i niezależności. Dzisiaj przyjrzymy się Volkswagenowi T5 w bardzo ciekawej specyfikacji o nazwie California. California to nic innego, jak dobrze znany „osobowy dostawczak”, zmodyfikowany w taki sposób, aby nie tylko zapewnić maksymalny komfort dla podróżujących, ale również w razie potrzeby umożliwić nocleg nawet szóstce pasażerów! Taki mini-kemping na kołach, o czym postaram się opowiedzieć w moim artykule.  

  W naszej redakcji kiedyś już gościł jedyny przedstawiciel marki Volkswagen w klasie sport-coupé czyli model CC. Wtedy była to odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 170 KM (test tutaj). Niedawno w moje ręce trafiła odmiana o bardziej sportowych aspiracjach, wyrażonych nie tylko wyglądem (pakiet stylistyczny R-Line), ale również mocniejszym, benzynowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM.  

  O najbardziej popularnym kompakcie na świecie, czyli Volkswagenie Golfie, napisano już wiele. Jednak tym razem chciałbym Państwu przedstawić odpowiednik benzynowego GTI w wydaniu wysokoprężnym, z oznaczeniem GTD. Czy auto z silnikiem diesla można nazwać pełnoprawnym hot-hatchem? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w moim artykule.  

  Historia tego modelu rozpoczęła się dokładnie 10 lat temu, kiedy to do salonów wprowadzono nowy model auta rodzinnego, zbudowanego na płycie podłogowej kompaktowego Golfa V, a zaprojektowanego przez słynnego projektanta Waltera de’Silva. Wtedy nosił on nazwę Golf z przyrostkiem Plus. Był to model o podwyższonym nadwoziu, uzupełniający ofertę dostępnych już Tourana i Sharana. W ubiegłym roku zaprezentowano całkowicie nowy model, zastępujący Golfa Plus, o nazwie Sportsvan. I właśnie ten najnowszy minivan trafił w moje ręce. Zapraszam do lektury.  

  Historia Volkswagena Beetle, czyli bardziej swojsko – Garbusa, sięga roku 1938, kiedy światło dzienne ujrzał projekt samochodu wykonany przez Ferdinanda Porsche . Ze zrozumiałych przyczyn do wielkoskalowej produkcji model ten wszedł dopiero w 1945 roku, ale za to był produkowany aż do… 2003 roku! W międzyczasie, w 1997 roku, do salonów trafił model o nazwie New Beetle, mocno nawiązujący do pierwowzoru, ale o nowoczesnej stylistyce i technologii. Model ten został zastąpiony w 2011 całkowicie nowym wcieleniem kultowego modelu o nazwie The Beetle. I właśnie najnowszy model Garbusa, który w ubiegłym roku przeszedł jeszcze delikatny face-lifting, trafił w moje ręce. Zapraszam do artykułu.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej