Suzuki Vitara S 1.4 BOOSTERJET 140 KM

 

Przez wiele lat Suzuki Vitara była symbolem terenówki z prawdziwego zdarzenia. Niezniszczalna, z charakterem i do tego niebojąca się wyzwań i ciężkiej pracy. Teraz, fani japońskiej marki drżą z obawy przed nowym, bo Suzuki po blisko 17 latach postanowiło reaktywować Vitare. Czy obawy są słuszne? Czy tylko strach ma wielkie oczy? 

 

Czytaj więcej...

Suzuki Celerio 1,0i 68KM Comfort

 

Mogę śmiało powiedzieć, że z małymi autami jestem już za pan brat. Miałem okazję jeździć większością modeli przynależących do segmentu A. Mniej więcej wiem, czego mogę się po nich spodziewać, co oferują i jak się prowadzą. Opel Adam jest mały, zwinny i ma ponadczasowy design. Twingo czaruje napędem na tylną oś, co szczególnie zimą daje ogromną frajdę z prowadzenia. Fiat 500 to przede wszystkim szyk, którego inni mogą jedynie pozazdrościć. I tak można by wymieniać bez końca. Tym razem przyszło mi się zmierzyć z japońskim Suzuki Celerio. Czym może mnie zaskoczyć i czy uda mu się przebić konkurencję? Sprawdzam.

 

Czytaj więcej...

Suzuki Vitara 1,6 VVT 120 KM AllGrip Xled Sun

 

Moda na samochody SUV oraz crossovery nie przemija i nic nie zapowiada, aby w najbliższym czasie popularność tych aut zmalała. Każdy szanujący się producent stara się więc zaoferować klientom choć jeden model w tych segmentach. Nie inaczej jest z Suzuki, które od lat oferuje warianty swoich modeli z napędem na obie osie. Najbardziej terenowa z nich Vitara od ponad dziesięciu lat dostępna jest w salonach. Jej najnowsza odsłona, która porzuciła niestety dzielność poza asfaltem na rzecz mody, urody i zapewne również wyników sprzedaży, gościła ostatnio w naszej redakcji. Czy utrata terenowego charakteru była dobrym kierunkiem rozwoju tego modelu? Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej...

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 VVT 120KM AllGrip

 

Suzuki to jedna z tych firm motoryzacyjnych, które o klientów walczą w segmencie crossoverów. Bój może wydawać się bardzo zacięty, bo ofert nie brakuje. Ale Suzuki ze swoim SX4 S-Cross może stanowić bardzo groźną konkurencję. Jak to wygląda w rzeczywistości? Przekonajmy się.

 

Czytaj więcej...

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 120KM AllGrip Elegance

 

Już niejednokrotnie pisaliśmy o zaciętej walce w segmencie kompaktowych Crossover’ów. Zgodnie z panującą modą, gdzie prawie każdy pragnie posiadać tego typu cacko w swoim garażu, producenci niemal „zabijają się” o klientów i o dominację na rynku. Suzuki również toczy boje i nie wychodzi z nich wcale przegrane. Można powiedzieć, że japoński producent wzmacnia swoje szeregi SX4 S-Cross. Czy to dobry ruch? Czas pokaże, a my postanowiliśmy przyjrzeć się mu z bliska.

 

Czytaj więcej...

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD CVT Elegance

 

Tak się składa, że prywatnie jestem gorącym zwolennikiem szybkiej jazdy. Pasjonuję się rajdami płaskimi, techniką i fizyką szybkiej jazdy samochodem, a na widok dobrze utrzymanej Delty HF Integrale zalewam się łzami wzruszenia. I, oczywiście, uwielbiam prowadzić samochody. Najlepiej szybko i najlepiej takie, które nie dość, że są mocne, to jeszcze umożliwiają kierowcy kontrolowane i przez to skuteczne wykorzystanie tej mocy. Gdy trafię na auto, które nie daje żadnej radości z prowadzenia, czuję się, jakbym musiał nim jeździć za karę. Jest mi po prostu źle.
Swego rodzaju paradoksem jest więc fakt, że zdarza mi się czasem trafić na auto niezbyt szybkie, czy wręcz po prostu powolne, którego test nadal sprawia mi sporo frajdy.

 

Czytaj więcej...

Suzuki Swift 1.2 VVT A/T Comfort



Pamiętam jak jeszcze jakiś czas temu prawie na każdym kanale telewizyjnym czy na prawie każdej stronie internetowej widniała postać Joanny Brodzik, która będąc ambasadorką Suzuki z dumą prezentowała Swift'a. Rzeczywiście, wtedy auto stukało dość mocno do drzwi wielkiego świata motoryzacyjnego. Niestety w kolejnych latach szał związany z Suzuki Swift opadł. Zobaczymy jak będzie tym razem, ponieważ Japończycy zdecydowali się na lifting swojego "mieszczucha".

Czytaj więcej...

Suzuki SX4 1,6 120KM 4x4 Explore

 

 

Suzuki SX4 dostępne jest na rynku bez większych zmian od 2006 roku. Czyli bardzo długo, jak na obecnie panujące w motoryzacji standardy. Ale projekt był przez producenta dobrze przemyślany. Od głośnych nazwisk projektantów, przez - krótki niestety - udział w rajdach samochodowych na najwyższym szczeblu (w sezonie 2008 Toni Gardemeister oraz Per-Gunnar Andresson zaliczyli kilka startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach świata samochodem Suzuki SX4 WRC), po rzecz najbardziej banalną, ale jednocześnie chyba najistotniejszą, czyli dopracowaną w szczegółach konstrukcję auta.

Czytaj więcej...

zapowiedzi