Śledź nas na:     

Marka:

W segmencie najmniejszych samochodów miejskich panuje wyjątkowy tłok. Wszyscy liczący się producenci aut chcą mieć tutaj swojego przedstawiciela. Po części dlatego, że coraz bardziej zurbanizowany i jednocześnie ogarnięty kryzysami świat coraz chętniej takie auta kupuje. Ale po części również dlatego, że właśnie na takich modelach koncerny zarabiają najwięcej. Żeby zoptymalizować koszty zaprojektowania i wyprodukowania auta, często zawierają alianse, pozwalające podzielić się pracami i potem zaoferować bardzo zbliżone modele pod swoimi markami. Idealnym przykładem efektu takiej współpracy jest Suzuki Splash, który został opracowany wraz z Oplem. To już druga generacja wspólnie tworzonych przez te koncerny aut. W 2000 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja Opla Agili i odpowiadające jej Suzuki Wagon R+, natomiast 4 lata temu do sprzedaży trafiła druga generacja małego Opla i właśnie bliźniaczy Splash. W dzisiejszym teście prezentujemy natomiast najnowszą odsłonę Splasha, czyli model po delikatnym face-liftingu, który miał miejsce w tym roku.

Dzisiejszy bohater jest niewielki. Oczywiście pod względem gabarytów. Ma za to sporo zalet, które powinny charakteryzować każde miejskie auto - jest zwinny, oszczędny, prosty w obsłudze i zmieści się tam, gdzie kompakt nie ma szans. Suzuki Alto, bo o nim mowa, to samochód, któremu bliżej do słynnych trojaczków z Kolina, niż do Fiata Pandy. Czy ta słabo znana w Europie konstrukcja zasługuje na zainteresowanie? Zapraszamy na test wersji Comfort z litrowym silnikiem pod maską.

Mały, zwinny, zgrabny idealny samochód tylko dla kobiety. Czy, aby na pewno? Zapraszam na krótki test, w którym dowiemy się dla kogo został przeznaczony.

Po raz pierwszy do naszej redakcji zawitało auto spod znaku Suzuki. Dzisiejszym bohaterem artykułu będzie crossover SX4 z benzynowym silnikiem 1.6 16V o mocy 107KM.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej