Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Wzbudzający duże zainteresowanie potencjalnych klientów na długo przed pojawieniem się w salonach dealerskich model Dacia Duster zdobył nagrodę branżową Autobest 2011, cenioną nie tylko w Europie Środkowowschodniej. Do finału najnowszej edycji konkursu AutoBest wytypowano następujące modele (w kolejności alfabetycznej):
- Citroen C3
- Dacia Duster
- Kia Venga
- Opel Meriva
- Renault Fluence

Członkowie jury oceniają poszczególne modele za stylistykę i parametry techniczne takie jak prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność oraz punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy (na przykład rozbudowana sieć dystrybucji i łatwa dostępność części zamiennych i akcesoriów).

Spośród wymienionych wyżej modeli najwięcej głosów jury zebrała Dacia Duster. Oto dokładna punktacja:
- Dacia Duster (863 punkty)
- Opel Meriva (822 punkty)
- Renault Fluence (717 punktów)
- Citroen C3 (654 punkty)
- Kia Venga (544 punkty)

Ciekawa jest geneza powstania modelu Dacia Duster. Otóż na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.

Rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.

Sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła, choć bardzo bogata, obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.

Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, omawiany model Dacii pozostaje wierny filozofii marki: cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i niezawodność. Do tej pory klienci zarejestrowali łącznie ponad 60 000 egzemplarzy Dustera.

Źródło: Dacia
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej