Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W roku 2018 Volvo Cars ustanowiło nowy rekord w sprzedaży globalnej, po raz pierwszy od czasów założenia firmy w roku 1927 przełamując barierę 600 000 sztuk sprzedanych aut. W ub. r. sprzedaż marki wzrosła o 12,4%, do liczby 642 253 sztuk. Jest to piąty kolejny rok wzrostu i rekordów sprzedaży Volvo Cars. W roku 2017 firma sprzedała 571 577 aut.

Nowy rekord sprzedaży w roku 2018 dowodzi ogromnego popytu na kompletnie odnowione portfolio produktowe Volvo, przy czym liderami sprzedaży są SUV-y, dominujące na najważniejszych rynkach – w USA, Chinach i Europie. W grudniu firma sprzedała 60 157 aut, o 2,8% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

W porównaniu z identycznym okresem roku ubiegłego, od stycznia do grudnia sprzedaż w USA wzrosła o 26,6% do 98 263 aut. Wspaniały wynik to zasługa rosnącego popytu na SUV-y marki, a przede wszystkim na XC60. Do dealerów zaczynają już docierać produkowane w USA modele XC60, które powinny się przyczynić do wzrostu sprzedaży w 2019 r. W grudniu Volvo Cars sprzedało na rynku USA 8826 aut.

Sprzedaż w Chinach wzrosła o 14,1%, do 130 593 w skali roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Popyt windowały modele montowane na terenie China, XC90 oraz XC60. W grudniu łączna sprzedaż w regionie wzrosła o 17,9%, do 11 868 aut.

Także Europe zanotowała poważne wyniki w ubiegłym roku, w porównaniu z rokiem 2017 sprzedaż wzrosła o 6,4%, do 317 838 aut w okresie 12 miesięcy 2018 r. Świetne wyniki są zasługą liderów sprzedaży, modeli XC60 i XC40. W grudniu marka sprzedała w tym regionie 29 469 aut.

W roku 2018 najlepiej sprzedającym się modelem marki Volvo był SUV XC60, który znalazł 189 459 nabywców (w 2017: 184 966). Na drugim miejscu uplasował się SUV XC90 – 94 182 auta (2017: 87 518), a na trzecim V40/V40 Cross Country – 77 587 aut (2017: 95 370). W pierwszych 12 miesiącach na rynku sprzedano 75 828 sztuk modelu XC40, natomiast model S90 znalazł w roku 2018 57 142 nabywców (2017: 46 602).

Źródło: VOLVO

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej