Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W roku 2018 Volvo Cars ustanowiło nowy rekord w sprzedaży globalnej, po raz pierwszy od czasów założenia firmy w roku 1927 przełamując barierę 600 000 sztuk sprzedanych aut. W ub. r. sprzedaż marki wzrosła o 12,4%, do liczby 642 253 sztuk. Jest to piąty kolejny rok wzrostu i rekordów sprzedaży Volvo Cars. W roku 2017 firma sprzedała 571 577 aut.

Nowy rekord sprzedaży w roku 2018 dowodzi ogromnego popytu na kompletnie odnowione portfolio produktowe Volvo, przy czym liderami sprzedaży są SUV-y, dominujące na najważniejszych rynkach – w USA, Chinach i Europie. W grudniu firma sprzedała 60 157 aut, o 2,8% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

W porównaniu z identycznym okresem roku ubiegłego, od stycznia do grudnia sprzedaż w USA wzrosła o 26,6% do 98 263 aut. Wspaniały wynik to zasługa rosnącego popytu na SUV-y marki, a przede wszystkim na XC60. Do dealerów zaczynają już docierać produkowane w USA modele XC60, które powinny się przyczynić do wzrostu sprzedaży w 2019 r. W grudniu Volvo Cars sprzedało na rynku USA 8826 aut.

Sprzedaż w Chinach wzrosła o 14,1%, do 130 593 w skali roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Popyt windowały modele montowane na terenie China, XC90 oraz XC60. W grudniu łączna sprzedaż w regionie wzrosła o 17,9%, do 11 868 aut.

Także Europe zanotowała poważne wyniki w ubiegłym roku, w porównaniu z rokiem 2017 sprzedaż wzrosła o 6,4%, do 317 838 aut w okresie 12 miesięcy 2018 r. Świetne wyniki są zasługą liderów sprzedaży, modeli XC60 i XC40. W grudniu marka sprzedała w tym regionie 29 469 aut.

W roku 2018 najlepiej sprzedającym się modelem marki Volvo był SUV XC60, który znalazł 189 459 nabywców (w 2017: 184 966). Na drugim miejscu uplasował się SUV XC90 – 94 182 auta (2017: 87 518), a na trzecim V40/V40 Cross Country – 77 587 aut (2017: 95 370). W pierwszych 12 miesiącach na rynku sprzedano 75 828 sztuk modelu XC40, natomiast model S90 znalazł w roku 2018 57 142 nabywców (2017: 46 602).

Źródło: VOLVO

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej