Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Wraz z planowaną na 2010 rok premierą nowego S60, Volvo Cars zaprezentuje dwa nowe systemy bezpieczeństwa czynnego: Pedestrian Safety wykrywający pieszych na drodze samochodu oraz nową generację systemu Collision Warning with Full Auto Brake.

Na ulicę wpada piłka. Za nią bez zastanowienia wybiega dziecko, tuż przed maskę zbliżającego się samochodu. Czy kierowcy uda się uniknąć wypadku? W przypadku samochodów Volvo można zapobiec skutkom tej niebezpiecznej sytuacji. Volvo wprowadza bowiem nowy system bezpieczeństwa czynnego Pedestrian Safety, wykrywający ludzi na drodze samochodu. Umożliwia on automatyczne uniknięcie kolizji przy prędkości poniżej 25 km/h, jeśli kierowca nie zdoła zareagować na czas.
W krajach Unii Europejskiej odsetek pieszych w śmiertelnych wypadkach drogowych wynosi od 10 - 25 procent. ''Pedestrian Safety umożliwia kierowcom uniknięcie kolizji z pieszymi przy prędkości poniżej 25 km/h. Jeśli samochód porusza się szybciej, system ma za zadanie maksymalnie ograniczyć siłę zderzenia. W większości wypadków jesteśmy w stanie zredukować skutki kolizji o około 75 procent. Nowe systemy Volvo Cars będą miały tym samym ogromny wpływ na ograniczenie śmiertelnych wypadków na drogach. Szacujemy, iż w niektórych wypadkach możliwe będzie ograniczenie śmiertelności nawet o 85 procent - mówi Thomas Broberg, ekspert ds. bezpieczeństwa w firmie Volvo Cars. Technologia ta jest również niezwykle pomocna w przypadku tylnych kolizji z innymi pojazdami. Według statystyk połowa kierowców, którzy uderzyli w tył innego pojazdu, w ogóle nie hamuje przed zderzeniem.
Celem Volvo Cars jest maksymalna pomoc kierowcy. Jeśli on, ostrzeżony o trudnej sytuacji, nie zareaguje, system uruchamia hamowanie z pełną intensywnością na chwilę przed kolizją. W takich wypadkach unowocześniony system Collision Warning with Full Auto Brake umożliwia całkowite uniknięcie kolizji (w przypadku gdy względna różnica prędkości między pojazdami wynosi mniej niż 25 km/h).

Zasady działania systemów
Systemy Collision Warning with Full Auto Brake oraz Pedestrian Safety wykorzystują nowy, działający w dwóch trybach radar zainstalowany w osłonie chłodnicy, kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby obok lusterka wstecznego oraz centralną jednostkę sterującą. Radar w połączeniu z kamerą umożliwia stałe monitorowanie drogi. Jego zadaniem jest wykrywanie obiektów i mierzenie odległości, w jakiej się znajdują. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.
System jest zaprogramowany tak, aby reagować na samochody stojące z przodu lub poruszające się w tym samym kierunku, co pojazd kierowcy. Dzięki nowoczesnemu radarowi, o szerokim polu widzenia, system wykrywa pieszych, którzy dopiero mogą wejść na drogę. Kamera pozwala na monitorowanie schematów ruchu pieszych.
Nowa technologia - pełna intensywność hamowania
O sytuacji zagrożenia kierowca informowany jest za pomocą sygnału dźwiękowego oraz migającego światła na wyświetlaczu umieszczonym na przedniej szybie. W celu wywołania natychmiastowej, intuicyjnej u kierowcy reakcji, ostrzeżenie wizualne ma postać światła stopu. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, a system uzna, że samochód jest blisko kolizji z innym obiektem, włączane jest hamowanie z pełną intensywnością.

''Układ aktywnego włączania hamulców wymaga, aby dany obiekt został zidentyfikowany zarówno przez radar, jak i kamerę. Dzięki najnowszej technologii czujników teraz możliwe jest hamowanie z pełną mocą. Jesteśmy jedną z pierwszych firm na świecie oferujących ochronę pieszych dzięki wykorzystaniu hamowania z pełną intensywnością - wyjaśnia Thomas Broberg.'

Źródło: Volvo

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej