Volvo Car Corporation, we współpracy z firmą Garmin, opracowała ekskluzywny zestaw do nawigacji samochodowej, który wkrótce dostępny będzie we wszystkich nowych modelach samochodów szwedzkiej marki. Zestaw ten instalowany będzie w salonach autoryzowanych dealerów Volvo.
Składa się z urządzenia do nawigacji i stacji dokującej. Urządzenie można zamawiać w Autoryzowanych punktach Dealerskich na terenie calego kraju od połowy grudnia 2007r.
Na potrzeby systemu nawigacji Garmin Nüvi 760, Volvo Cars zaprojektowało specjalną stację dokującą mocowaną powyżej konsoli środkowej, na wysokości zestawu wskaźników. To wygodne rozwiązanie typu "plug and play". Tym samym uniknięto problemu niewygodnych przyssawek oraz plątaniny kabli, która często towarzyszy przenośnym systemom nawigacji.
Stacja dokująca firmy Volvo posiada zintegrowane złącze zasilające 178-gramową nawigację firmy Garmin, a samą stację dokującą można szybko złożyć. Kierowca opuszczając samochód może zabrać system nawigacji ze sobą.
Ale to nie jedyna zaleta systemu:
- Położenie urządzenia na desce rozdzielczej zaplanowane jest tak, aby ekran nie rozpraszał uwagi kierowcy pozwalając mu skupić się na sytuacji na drodze. Na podstawie testów zderzeniowych przeprowadzonych przez ekspertów do spraw bezpieczeństwa firmy Volvo Cars stwierdzono bowiem, że umieszczenie urządzenia na górze deski rozdzielczej nie powoduje obrażeń kierowcy i pasażerów samochodu w przypadku kolizji.
- Urządzenie do nawigacji wyposażone jest w pełni zintegrowaną antenę oraz jasny, kolorowy ekran w formacie panoramicznym.
- Urządzenie do nawigacji Garmin Nüvi 760 posiada w pamięci szczegółowe, dwu- i trójwymiarowe mapy Europy (lub ewentualnie Stanów Zjednoczonych i Kanady).
- Zawiera on również zintegrowaną bazę danych z informacjami dotyczącymi Volvo, na przykład najkrótszą trasę do najbliższego salonu Volvo.
Pakiet nawigacyjny zainstalować można we wszystkich nowych modelach samochodów Volvo oraz w Volvo S80 z roku 1999, V70 z roku 2000, XC70 z roku 2001 oraz modele Volvo S40, V50, C70 i XC90 z ostatnich kilku lat.
W późniejszym czasie system będzie można również wyposażyć w funkcję dynamicznej korekcji trasy TMC (Traffic Message Channel).
Źródło: Volvo