Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Tak się ostatnio złożyło, że w naszych artykułach często pojawiają się dwa bardzo zbliżone do siebie mini-auta: Skoda Citigo i Volkswagen up! Nie jeździmy jednak co chwila tymi samymi egzemplarzami, do testów otrzymujemy różne wersje wyposażeniowe i silnikowe, co pozwala nam dobrze ocenić sensowność wykładania dodatkowych pieniędzy na bogatsze wersje testowanych aut.

Dziś w moim artykule chciałbym zaprezentować Volkswagena up! z pięciodrzwiowym nadwoziem i najmocniejszą odmianą silnikową o mocy 75KM. Zapraszam do lektury.

Opis

Wygląd

Volkswagen up! z przodu centralnie umieścił dużych rozmiarów logo marki. Up! pozbawiony jest typowej atrapy silnika, co nadaje autu indywidualny charakter. Z boku auta widzimy alufelgi o ciekawym wzorze. Mocno ścięty tył charakteryzuje się dużych rozmiarów zderzakiem i prostokątnymi światłami oraz najbardziej charakterystycznym elementem, jakim jest całkowicie szklana tylna klapa bagażnika.

Zadziwiająca ilość miejsca

Naszą wędrówkę po wnętrzu rozpoczniemy od przyjrzenia się bliżej desce rozdzielczej.

Zegary są analogowe i składają się z trzech oddzielnych wskaźników. Centralnie znajduje się duży prędkościomierz, zaś po jego bokach znajdują się miniaturowe wskaźniki poziomu paliwa i obrotomierza. Prędkościomierz jest czytelny, minimalnie gorzej jest niestety z pozostałymi wskaźnikami. Skuteczny odczyt informacji przez nie przekazywanych wymaga przyzwyczajenia.

Konsola środkowa to umieszczony na samej górze wyświetlacz nawigacji zintegrowanej z komputerem pokładowym auta. Nawigacja jest bardzo, ale to bardzo dokładna i wskazuje nawet najmniejsze odcinki dróg nieutwardzonych. Za system nawigacyjny odpowiada firma Navigon.

Trochę niżej są trzy pokrętła obsługujące manualną klimatyzacje, która otoczona jest kilkoma przyciskami (m.in. do podgrzewania siedzisk przednich!). Pod całym panelem sterującym klimatyzacją znajdują się niezłej klasy radioodtwarzacz CD połączony z dobrej jakości głośnikami.

Przyjrzyjmy się teraz przestronności auta.

Wnętrze małego Volkswagena oferuje miejsce dla czwórki pasażerów. Z tyłu oddano nam wygodną i nawet komfortową dwuosobową kanapę, do której mamy wyśmienity dostęp przez drugą parę drzwi. Po zajęciu miejsca, każdy jest zaskoczony, ile przestrzeni oferuje te niewielkie auto. Podobnie wygląda sytuacja z przodu, gdzie mamy dwa fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Fotele te posiadają dość obszerne siedziska i są nieźle wyprofilowane. Jedyną kwestią, którą producent mógłby poprawić, to lepsze trzymanie boczne.

Bagażnik, jest dość duży jak na ogóle gabaryty auta i oferuje 251 litrów pojemności. Niestety, największą jego wadą jest bardzo wysoki próg załadunkowy, który przeszkadza w załadunku cięższych walizek.

Kończąc wędrówkę po małym Volkswagenie przyszła pora, aby ocenić jakość plastików i innych materiałów wykorzystanych we wnętrzu. Niemiecki koncern stanął na wysokości zadania i do wykończenia wnętrza użył bardzo dobrych materiałów.

Najmocniejszy

Volkswagen up!, który dziś Państwu przedstawiam, wyposażony jest w nowoczesną, małolitrażową, benzynową jednostkę napędową. Testowane auto dysponuje 75KM pochodzącymi z wolnossącej, trzycylindrowej jednostki napędowej z pojemności 999 ccm.

Samochód napędzany jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów o dość długich przełożeniach. Volkswagena możemy rozpędzić do 100km/h w 13,2 sekundy, zaś maksymalnie rozpędzimy auto do 171 km/h.

Elastyczność, mimo 95 Nm momentu obrotowego pozwala, bardzo chętnie przyśpieszać małemu Volkswagenowi. Musimy tylko pamiętać o dobraniu odpowiedniego przełożenia do prędkości, z jaką podróżujemy.

Zawieszenie zestrojono dość twardo jak na autko miejskie, ale mimo to zapewnia dobry komfort podróżowania, nie zapominając jednak o zachowaniu bezpieczeństwa.

Spalanie

Volkswagen up! jest naprawdę bardzo oszczędnym samochodem, który na pewno nie zrujnuje naszego portfela podczas codziennego użytkowania. W mieście up! zużywa 6,1 litra benzyny bezołowiowej. W trasie zużycie spada do wartości 4,5 litra. Natomiast średnio podczas całego testu Volkswagen spala tylko 5,3 litra na każde 100 kilometrów przejechanej trasy. Naprawdę są to rewelacyjne wyniki.

Idealny mieszczuch

Prezentowany dziś Volkswagen up! jest idealnym autem nie tylko dla osób poruszających się głównie po dużych miastach, gdzie problemem są miejsca parkingowe, ale również dla młodej rodziny 2+1. Dzięki niewielkiemu silnikowi i zużyciu paliwa pomaga w uzyskaniu niedużych kosztów użytkowania. Jedynym problemem może być na początku koszt zakupu prezentowanego auta, który w moim przypadku wyniósłby 46 030 PLN. Kwota może nie jest mała, ale na pewno warto rozważyć zakup tego modelu.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: 3-cylindrowy, benzynowy
Pojemność silnika: 999 ccm
Moc: 75 KM przy 6200 obr./min
Moment obr.: 95 Nm przy 3000-4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 13,2 sek.
Vmaks: 171 km/h
Zużycie paliwa: 5,9/4,0/4,7 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 6,1/4,5/5,3 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 35 litrów
Teoretyczny zasięg: 660 kilometrów
Wymiary: 3540/1645/1489 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 854 kg
Ładowność: 436 kg
Pojemność bagażnika: 251 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/4
Emisja CO2 : 108 g/km
Opony: 185/55R15
Wersja wyposażeniowa: High up
Cena wersji podstawowej z tym silnikiem: 43 960 PLN
Cena wersji testowanej: 46 030 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

Galeria

Volkswagen up! 5d 1,0 MPI 75KM High up

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej