Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Wakacje w pełni, więc chciałbym Państwu przedstawić, niemalże idealne auto rodzinne, do wszystkich wyjazdów po za miasto. W dodatku z bardzo dynamicznym, oszczędnym silnikiem dieslowskim i rewelacyjną skrzynią biegów DSG.

Opis

Zapraszam, więc na spotkanie z niemieckim przystojniakiem ...
... bo właściwie tak możemy nazwać nowego Volkswagena Tourana. Testowany model przypadł do gustu, dzięki jego uwodzicielskiemu spojrzeniu płynącemu z biksenonowych reflektorów połączonych z wielką chromowaną atrapą silnika i ogromnym logiem marki Volkswagen. Z boku, widzimy typowego prawie w całości kwadratowego minivana osadzonego na ciekawych stylistycznie alufelgach o rozmiarze 225/45 R17. Z tyłu, punktem charakterystycznym są sporej wielkości kwadratowe lampy z podwójnymi żarówkami. Całość nadwozia została zaprojektowana, tak aby mogła podobać się wielu, przyszłym jego właścicielom.

Ocena stylistyki: 5

Przestronnie, komfortowo i perfekcyjnie
Wnętrze prezentowanego dziś minivana niemieckiej marki Volkswagen jest zaprojektowane niemalże perfekcyjnie. Z przodu do dyspozycji mamy, dwa wygodne i dobrze wyprofilowane fotele, które zapewnią wysoki komfort podróżowania. Nie inaczej jest z tyłu, gdzie do dyspozycji są trzy pełnowymiarowe miejsca. Z przodu i z tyłu miejsca na nogi i nad głowami nikomu nie zabraknie, nawet gdy mamy do czynienia z osobami o wysokim wzroście. Obszerny i łatwy do ustawienia bagażnik ma pojemność prawie 700 litrów, a dodatkowym jego atutem jest niski próg załadunkowy, który ułatwia załadunek ciężkich walizek.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana z niemiecką perfekcją. Szczególnie jest to widoczne na konsoli środkowej, gdzie przy powściągliwym zaprojektowaniu wszystko jest uporządkowane i dziecinnie proste w obsłudze. Na górze, usytuowano centrum dowodzenia dwustrefową, automatyczną klimatyzacją z dwoma niewielkimi wyświetlaczami i trzema wielofunkcyjnymi pokrętłami. Niżej, znajduje się siedmiocalowy monitor obsługujący radio CD/MP3 oraz nawigację. Zegary zaprojektowane są przejrzyście, mimo niezbyt dużych liczb na cyferblacie. Wszystko podświetlone jest na niebieski kolor z czerwonymi wstawkami.
Wnętrze wykonane jest perfekcyjnie, a w materiały i plastiki są bardzo dobrej jakości i miłe w dotyku szkoda, że są w tak ciemnej tonacji.

Ocena wnętrza: 5

Dynamiczny silnik, plus rewelacyjna skrzynia DSG
Pod maską prezentowanego Volkswagena Tourana znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1986 ccm, która wyposażona jest w filtr cząstek stałych DPF. Silnik dysponuje mocą 170 KM i sporym momentem obrotowym równym 350Nm, a wszystko przenoszone jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów DSG, jest to jeden z lepszych automatów na rynku motoryzacyjnym. Czym się charakteryzuje? Otóż, posiada dwa sprzęgła, które umożliwiają bardzo szybką i niezauważalną zmianę biegów, czyli kiedy załączony jest jeden z biegów niższych, to wyższy bieg czeka już w gotowości na zmianę. Dzięki temu, ważący ponad półtorej tony minivan pierwszą setkę osiąga już po 9,1 sekundach a maksymalnie możemy rozpędzić go do aż 212 km/h. Jak, na minivana są, to więcej niż zadawalające wyniki. Elastyczność, dzięki 350Nm momentu obrotowemu, który dostępny jest już od 1750 obr./min. zapewnia bardzo dobre przyśpieszanie zawsze kiedy kierowca tego potrzebuje. Wystarczy wcisnąć pedał i wszyscy pasażerowie są szybko wciskani w swoje miejsca.
Zawieszenie zestrojono stosunkowo twardo, choć nie zapomniano o komforcie podróżowania, bo przecież mamy do czynienia z samochodem rodzinnym, a nie sportowym. Mimo, sporych gabarytów auto trzyma się bardzo pewnie drogi nawet przy większej prędkości. Podobnie jest z zakrętami, których w większości auta rodzinne nie lubią, a Touran je po prostu uwielbia!
Układ kierowniczy jest precyzyjny i w każdej sytuacji wspomaga kierowcę swą lekkością poruszania.
Koszty podróżowania testowanym samochodem do najdroższych nie należą. W mieście spalanie wynosi 8,9 litrów oleju napędowego. Na trasie zużycie oscyluje w granicach 6,0 litrów, zaś podczas całego testu średnie spalanie nie przekroczyło 7,1 litrów. Dzięki tak oszczędnej jednostce napędowej na pełnym, 60 litrowym baku można przejechać nawet 845 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej.
Zanim przejdę do podsumowania chciałbym wspomnieć, o bardzo ciekawym i pomocnym gadżecie jakim jest automatyczny system parkowania zwany Park Assist. Dzięki temu, jeśli mamy problem z równoległym parkowaniem system nasz w tym wyręczy. Zapraszam do obejrzenia filmu pokazującego działanie tego systemu.

Ocena silnika: 5

Ciekawa propozycja
Prezentowany dziś Volkswagen Touran wyposażony jest w wysokoprężny dieslowski silnik 2,0 TDI o mocy 170KM i automatycznej skrzyni DSG, ma najbogatszą specyfikację Higline z licznymi, niezbyt tanimi dodatkami. Spodobało Wam się to auto? Przygotujcie, więc ponad 150 000 zł, a za te pieniądze dostaniecie rodzinny w pełni wyposażony, komfortowy i szybki samochód, który zadowoli wszystkich.

Ocena końcowa: 5-

Plusy
+ Przestronne wnętrze
+ Automatyczna skrzynia DSG
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Bardzo dobra jakość materiałów i spasowania

Minusy
- Cena dodatkowego wyposażenia

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1986 ccm turbodiesel
Moc: 170 KM przy 4200 obr./min
Moment obr.: 350 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna DSG
Napęd: przedni
0-100km/h: 9,1 sek.
Vmaks: 212 km/h
Zużycie paliwa: 8,7/5,8/6,9 [8,9/6,0/7,1 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Teoretyczny zasięg: 845 kilometrów
Wymiary: 4407/1794/1635 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1585 kg
Ładowność: 655 kg
Pojemność bagażnika: 695/[1989] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Highline
 
dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 2 240 zł), Pakiet Lusterka (czujnik deszczu, czujnik zmierzchowości świateł z funkcją Coming/Leaving Home, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne) (+ 2 090 zł), bręcze aluminiowe Nardo (4 obręcze ze stopów metali lekkich 7J x 17, opony 225/45 R 17, pakiet sportowe zawieszenie, śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym) (+ 2 260 zł), kierownica multifunkcyjna (multifunkcyjna, trójszprychowa kierownica skórzana, dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego w skórze, komputer pokładowy MFA Plus) (+ 1 520 zł), system wspomagający parkowanie Park Assist (komputer pokładowy MFA Plus, funkcja optycznej wizualizacji na ekranie radia) (+ 3 630 zł), reflektory bi-ksenonowe (światła mijania i drogowe) z funkcją doświetlania zakrętów (spryskiwacze reflektorów, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów, kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy) (+ 7 070 zł), system nawigacji satelitarnej RNS 510 (kolorowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z funkcją ekranu dotykowego - 2DIN, radio z odtwarzaczem DVD, MP3 i ośmioma głośnikami, komputer pokładowy MFA Plus, twardy dysk 30 GB) (+ 11 030 zł)

Cena: 120 640zł. [wersja Higline] 150 480 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

FILM

">.

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej