Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Za nami długi weekend, a przed nami kolejny oraz wakacje. Szukasz idealnego auta na wyjazdy poza miasto, niekoniecznie utwardzonymi drogami? Mam dla Ciebie idealną propozycją, a jest nią prezentowany dziś Volkswagen Transporter 2.5 TDI 175KM 4Motion z dodatkową skrzynią.

Opis

Potężne auto
Volkswagen Transporter ze skrzynią i napędem 4Motion jest bardzo dużym i potężnym autem. Z przodu króluje sporych rozmiarów znak Volkswagena, który łączy kwadratowe lampy. W oczy rzucają się również mocno wysunięte lusterka boczne. Linia boczna ukazuje podwójną kabinę zwaną potocznie "double cab" oraz skrzynię ładunkową na którą możemy załadować około 780 kilogramów ładunku. Tył to przede wszystkim paka i niczym jak w ciężarówce tylne lampy, oprócz tego całość nadwozia jest podwyższona i osadzona na szesnastocalowych oponach terenowych, BFGoodrich All-Terrian T/A.

Ocena stylistyki: 4

Niczym nadzwyczajne wnętrze
Środek oferuje pięć miejsc. Dwa z nich to wygodne fotele, które są nieźle wyprofilowane i zapewniają bardzo wysoki komfort. Z tyłu jest trochę gorzej i nie chodzi o brak miejsca na nogi, czy nad głową, ale o niezbyt dobre wyprofilowanie kanapy. Przestrzeni nikomu nie zabraknie. Można tylko ponarzekać na brak typowego bagażnika, lecz nie jest to wadą przy tym rodzaju nadwozia.
Przyjrzyjmy się desce rozdzielczej. Już dawno minęły czasy, kiedy samochód dostawczy odstraszał swoim wnętrzem. Dowodem na to jest prezentowany dziś Transporter, który deskę rozdzielczą ma niemalże identyczną, jak samochód osobowy. Konsola środkowa to przede wszystkim ekran od wyświetlacza radia, połączonego z nawigacją. Niżej usytuowano centrum dowodzenia manualną klimatyzacją. Wszystko jest bardzo przyjazne i łatwe w obsłudze. Niebieskie podświetlenia zegarów są przejrzyste i czytelne, niezależnie od pory dnia. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest usytuowanie na konsoli środkowej, lewarka skrzyni biegów. Dzięki temu kierowca praktycznie nie odrywając rąk od kierownicy może zmieniać biegi.
Jakość wykonania wnętrza nie budzi większych zastrzeżeń. Wszystko jest dobrze spasowane i niesamowicie łatwe w utrzymaniu czystości. I tak powinno być w każdym aucie o takim charakterze.

Ocena wnętrza: 4

Nie liczy się moc
Pod maską testowanego Volkswagena znajduje się wysokoprężna, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 2459 ccm i mocy aż 174KM, która dostępna jest już przy 3500 obr./min. Oprócz, sporej mocy silnik dysponuje bardzo dużym momentem obrotowym, który wynosi 400Nm, a kierowca ma go do dyspozycji w przedziale 2000-2300obr./min. Silnik spięto z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Zestopniowana jest stosunkowo krótko, a spowodowane jest to możliwością jazdy w terenie. Napęd przekazywany jest za pomocą sprzęgła Haldex na obie osie, oprócz tego testowany egzemplarz wyposażony był w blokadę mostu oraz typowe opony do jazdy w terenie. Dzięki temu, niestraszne są mu nawet nieutwardzone drogi podczas wojaży wakacyjnych, lub weekendowych.
Układ kierowniczy jest idealnie dopasowany do możliwości testowanego samochodu. Wykonuje każde polecenie bez najmniejszego zająknięcia. Podobnie jest z zawieszeniem, które jest stosunkowo miękkie, bo przystosowane do jazdy w terenie. Elastyczność dzięki, sporej mocy i momentowi obrotowemu stoi na bardzo wysokim poziomie i zawsze wspomoże kierowcę w nagłej sytuacji.
Pora wspomnieć o kosztach podróżowania. Pełen, 80-cio litrowy bak przy średnim spalaniu 9,8 litrów wystarczy na przejechania około 816 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. W mieście zużycie wzrasta do około 13 litrów oleju napędowego, a na trasie spada do 8,5 litrów, jak na auto ważące 2020 kg wyniki te trzeba uznać za bardzo dobre.

Ocena silnika: 4

Uniwersalne auto
Długo zastanawiałem się, dla kogo przeznaczony jest ten Volkswagen? Pewnego dnia zrozumiałem, że prezentowany Transporter ze skrzynią i napędem 4Motion jest idealny dla osoby prowadzącej niewielką działalność gospodarczą, szczególnie w branży budowlanej. Dlaczego? Za niezbyt duże pieniądze dostaniesz niemalże uniwersalny samochód, który dowiezie wszędzie potrzebny ładunek, a w wolnej chwili zastąpi samochód terenowy podczas weekendowych wypadów poza miasto.

Plusy
+ Mocny silnik
+ Niewielkie spalanie
+ Napęd 4Motion

Minusy
- Głośna praca zimnego silnika

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2459 ccm turbodiesel
Moc: 174 KM przy 3500 obr./min
Moment obr.: 400 Nm przy 2000-2300 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: 4x4 z możliwością blokady mostu
0-100km/h: b.d. sek.
Vmaks: b.d. km/h
Zużycie paliwa: 13,0/8,5/9,8 w teście (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80 litrów
Teoretyczny zasięg: 816 kilometrów
Wymiary: 5474/1994/1946 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 2020 kg
Ładowność: 780 kg
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Cena: około 130 000 zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej