Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


W serwisie "Auto Testy" model Jetta występował już, z rewelacyjnym silnikiem 1.4 TSI 170KM (test - VW Jetta 1.4 TSI 170KM). Jednak, czasy się zmieniają i coraz częściej mocne jednostki napędowe, zostają wyparte ekologicznymi i oszczędnymi silnikami. Właśnie dziś, chciałbym zaprosić do lektury o tegorocznej nowości Volkswagena zwanej BlueMotion.

Opis

Krótki życiorys
W Polsce ostatnie wcielenie Jetty oferowane jest od końca 2005 roku. Klienci do wyboru mają bardzo szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych od 102 do 200KM. Mają, także do dyspozycji trzy wersje wyposażeniowe: Trendline, Comfortline i Sportline. A więc, dla każdego coś dobrego.

Biała ekologia
Z zewnątrz, ekologiczna wersja Jetty niczym nie różni się od zwykłych odmian. W przypadku testowanego modelu jedynym charakterystycznym elementem jest biały kolor nadwozia (jakże ostatnio popularny). Z przodu Jetta podobna jest do Golfa V, z tyłu zaś, można dopatrzyć się podobieństwa do większego Passata. Czy ten zabieg jest niekorzystny? Jak dla mnie nie. Jetta jest zwartym, trzybryłowym sedanem o smukłej i ładnej linii bocznej. Wielu osobom właśnie to bardzo przypada do gustu.

Przestronnie
Wnętrze wita plastikami i materiałami o bardzo dobrej jakości. Spasowane, są bez zarzutu a co najważniejsze nic nie trzeszczy i nie stuka podczas jazdy. Środek przeznaczony jest dla piątki dorosłych osób i nie ma znaczenia jakiego są wzrostu. Fotele kierowcy i pasażera są komfortowe i bardzo dobrze wyprofilowane. Z tyłu jak i z przodu miejsca oraz przestrzeni na nogi i nad głowami jest bardzo dużo. Nikomu nie zabraknie przestrzeni. Podobnie jest z bagażnikiem, do którego zapakujemy aż 527 litrów bagaży.
Konsola środkowa, jak zwykle w Volkswagenach jest przejrzysta i dziecinnie łatwa w obsłudze. Górę zdominowało radio z dużym wyświetlaczem, niżej usytuowano centrum dowodzenia dwustrefową automatyczną klimatyzacją. Zegary są przejrzyste i czytelne w każdych warunkach. Jednak, nie każdemu jednak przypadnie do gustu jaskrawoniebieski kolor podświetlenia.

Bardziej oszczędny
Pod maską, znajdziemy bardzo dobrze znaną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1.9 TDI i mocy 105KM. Jednak, w tym modelu producenci udoskonalili ten silnik dodając do niego filtr cząstek stałych. Niby, nie duży zabieg ale jak się okaże później bardzo skuteczny. Ważącą 1345kg Jettę rozpędzimy do pierwszych stu kilometrów w 11.9 sekund, jednak na tym nie koniec bo testowany model ochoczo przyśpiesza do prędkości maksymalnej wynoszącej około 190km/h. Silnik połączono z 5-cio biegową manualną skrzynią biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach. Połączenie sporego momentu obrotowego z nieźle pracującą skrzynią biegów, pozwala na osiągniecie bardzo dobrej elastyczności w każdych sytuacjach jakie zaistnieją na drodze.
Układ kierowniczy współpracuje bez zarzutu i wykonuje każde polecenie kierowcy. Podobnie ma się sytuacja z zawieszeniem, które zestrojono stosunkowo twardo, jak na auto rodzinne. Dzięki temu, podróżowanie daje pełne poczucie bezpieczeństwa w każdej zaistniałej sytuacji. Jetta pewnie, niczym pociąg po torach pokonuje każdy ostrzejszy zakręt.
A teraz pora na wielki atut testowanego auta, czyli spalanie. Producent podaje, że Jetta BlueMotion spala zaledwie 4.6 litrów oleju napędowego. Jak się okazuje, jest to możliwe bez większych starań. W czasie całego testu średnio zużywała 5.3 litrów na każde 100 kilometrów. Podczas dłuższego wyjazdu udało mi się osiągnąć deklarowane spalanie producenta, czyli 4.6 litrów. Przy tak niewielkim zużyciu paliwa na 55 litrach mamy możliwość przejechania aż 1037 kilometrów!

Cena wszystko psuje!
Volkswagen Jetta BlueMotion, to bardzo ciekawa propozycja dla osób lubiących typowe, rodzinne sedany z przestronnym wnętrzem, obszernym bagażnikiem, a w dodatku z oszczędnym i ekologicznym silnikiem pod maską. Co potrzeba więcej? Otóż, najważniejszej rzeczy, czyli kwoty 85 640 zł i już będziemy mogli mieć, prezentowanego dziś Jettę BlueMotion.

Plusy
+ Oszczędny i dynamiczny silnik
+ Przestronne wnętrze
+ Dużej pojemności bagażnik

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1896ccm turbo diesel (filtr cząstek stałych)
Moc: 105KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 250Nm przy 1900obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11.9 sek.
Vmaks: 189 km/h
Zużycie paliwa: 6.6/4.5/5.2 [6.7/4.6/5.3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 1037 kilometrów
Wymiary: 4554/1781/1459 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1345kg
Ładowność: 595kg
Pojemność bagażnika: 527/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Trendline BlueMotion

Cena: 75 840 zł [wersja Trendline] 85 640 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej