Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Zwykły Volkswagen Polo lata swojej świetności ma już za sobą, dlatego też, marka z Wolfsburga postanowiła wprowadzić, bardzo ciekawą wersję z podwyższonym nadwoziem, o nazwie Cross.

Opis

Wyróżniający się z tłumu
Volkswagena Polo Cross, odróżnimy od zwykłej odmiany Polo, kilkoma charakterystycznymi elementami. Przede wszystkim podwyższonym nadwoziem i zamontowanymi dodatkowo plastikami, wokół całego nadwozia. Kolejnym charakterystycznym punktem są relingi dachowe, pięknego wzoru alufelgi, sygnowane przez firmę BBS, oraz w przypadku testowanego egzemplarza, rzadko spotykany pistacjowy kolor nadwozia. Dzięki temu, nasza "Polówka" przykuwa wzrok innych użytkowników dróg jak i przechodniów w całej Polsce. Niestety czasem pozory mylą i kilkakrotnie moje auto zostało posądzone, o posiadanie napędu 4x4, którego w Polo brakuje, nawet w opcji.

Wesoło i pogodnie
Jesteśmy już przyzwyczajeni, że niemieckie auta bywają w środku ponure i nudne a tu bardzo miła niespodzianka w postaci dwukolorowego wnętrza. Takie wykończenie zarezerwowane jest w szczególności dla wersji Cross, a to zapewnia bardzo miłe warunki podróżowania. Dodatkowo komfort zwiększają dobrze wyprofilowane przednie fotele, które posiadają, niezłe trzymanie boczne. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem i nawet bardzo wysokie osoby mają tutaj dużo przestrzeni. Podobnie ma się sytuacja z tyłu, choć miejsca na nogi jest tu mniej dla wysokich pasażerów. Zupełnie inaczej jest nad głowami, gdzie nikomu nie zabraknie przestrzeni.
Do bagażnika możemy zapakować przede wszystkim najpotrzebniejsze bagaże, a spowodowane jest to tylko 270 litrową przestrzenią bagażową. Jednak kiedy będziemy potrzebować więcej miejsca na bagaż to jednym ruchem ręki możemy zwiększyć tą powierzchnię do 1030 litrów. Dzięki całkowicie płaskiej podłodze i niskiemu progowi załadunkowemu, nasz bagażnik jest ustawny pod każdym względem.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Konsola środkowa, jak zawsze w niemieckich autach jest uporządkowana i przejrzysta. Wszystko jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Po prostu niemiecka precyzja w każdym calu! Zegary są czytelne i jak się okazuje miło dla oka podświetlone na niebieski kolor. Dzięki temu, podróżowanie nocą nie sprawia żadnych niedogodności.
Pora wspomnieć o jakości wykorzystanych materiałów w prezentowanym Volkswagenie Polo Cross. Plastiki są miękkie i miłe w dotyku, a przy tym są dobrej jakości. Podobnie jest z materiałami pochodzącymi z najwyższej półki. Niestety, jasny odcień powoduje, że materiał bardzo szybko ulega przybrudzeniu.
Moim zdaniem, wnętrze Polo Cross, zapewnia wystarczający komfort dla czwórki dorosłych pasażerów z niewielkim bagażem podręcznym. I co najważniejsze, że kolorystyka wnętrza odbiega od standardów niemieckich aut.

Rewelacyjnie oszczędny
Testowane Polo Cross pod maską ma trzycylindrowy, wysokoprężnym silnik o pojemności 1422ccm. Zbudowany jest w technologii pompowstryskiwaczy, co w szczególności słychać, podczas porannego odpalania auta. Jednostka napędowa TDI, dysponuje niewielką mocą wynoszącą równe 70KM i dodatkowo udostępnia kierowcy 155Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1600obr./min. Takie parametry zapewniają naszej "Polówce" przyspieszenie do pierwszych 100km/h w niecałe 16 sekund. Prędkość maksymalna oscyluje w granicach 160km/h i jest w zupełności wystarczająca, jak na auto tej klasy. Tak, tak wiem, że każdy powie o tych wynikach, są bardzo słabe, lecz pamiętajmy, że w Polsce nie ma możliwości na osiąganie takich prędkości. Elastyczność stoi na dobrym poziomie, a zawdzięczamy to sporemu momentowi obrotowemu, który dostępny jest już od 1600obr./min. i współpracuje z 5-cio biegową, manualną skrzynią biegów. Posiada ona stosunkowo krótkie przełożenia, ale idealnie dopasowane do możliwości prezentowanej "Polówki".
Układ kierowniczy spisuje się bez problemów. Każde wydane polecenie przez kierowcę jest wykonywane niemalże natychmiast. Dzięki temu kierowca ma stuprocentowe, poczucie panowania nad autem. Podobnie ma się sytuacja z zawieszeniem, będącym stosunkowo twardo zestrojonym i połączonym z nisko-profilowymi, 17-sto calowymi oponami. Nikt nie powinien narzekać na jakiś dyskomfort, bo auto prowadzi się stosunkowo pewnie, nawet na szybciej pokonywanych zakrętach.
Teraz pora na wizytę przy dystrybutorze z olejem napędowym. A tu będziemy bywać bardzo rzadko. Najmniejsze, średnie spalanie, jakie uzyskałem podczas podróży do Torunia, wyniosło równe 4.9 litra na każde 100 kilometrów. Przy tak niewielkim zużyciu paliwa, mamy możliwość na 45-cio litrowym baku przejechać około 900-880 kilometrów bez tankowania. W mieście spalanie oscyluje w granicach 6.1 litrów, co również trzeba uznać za bardzo dobry wynik.

Ciekawa propozycja
Prezentowany dziś Volkswagen Polo w wersji Cross z silnikiem wysokoprężnym 1.4 TDI, o mocy 70KM to bardzo ciekawa propozycja dla osób ceniących sobie małe miejskie samochody, ale wyróżniające się z tłumu chociaż, jakimś drobiazgiem. I właśnie taki jest dzisiejszy bohater artykułu. Niestety, aby stać się jego właścicielem musimy posiadać na koncie 61.740zł. Jednak doposażona odmiana jak w testowym modelu to, już wydatek rzędu 73.780zł. Czy warto wydać tyle pieniędzy na niewielkie autko? Moim zdaniem, na pewno warto rozważyć zakup, tak sympatycznego autka jakim jest Volkswagen Polo w wersji Cross z oszczędnym silnikiem 1.4 TDI 70KM. Wybór i tak pozostawiam Państwu.

Plusy
+ Oszczędny silnik
+ Ciekawa stylistyka nadwozia
+ Dobrze zestrojone zawieszenie

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1422ccm (turbodiesel)
Moc: 70KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 155Nm przy 1600obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 15.9 sek.
Vmaks: 160km/h
Zużycie paliwa: 5.9/4.3/4.9 [6.1/4.5/4.9-5.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45litrów
Teoretyczny zasięg: 900-880 kilometrów
Wymiary: 3925/1671/1499 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1080kg
Ładowność: 560kg
Pojemność bagażnika: 270/[1030] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Cross

Cena: 61.740zł. [wersja Cross] 73.780zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej