Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Jesteś właścicielem raczkującej firmy przewozowej? Potrzebujesz samochodu do pracy a zarazem rodzinnego? Mam dla Ciebie idealne auto! Jest nim dziś osobowo-towarowy Volkswagen Crafter z 2.5 litrowym silnikiem TDI o mocy 136KM.

Opis

Wygląd
  Vokswagen Crafter na pierwszy rzut oka wygląda dość kontrowersyjnie. Jednak po dłuższym obcowaniu samochód zaczyna się podobać. Przód to wyłupiaste reflektory o charakterystycznym kształcie. Linia boczna to przede wszystkim wielka ściana o wysokości 2.5 metrów. Z tyłu widzimy dwuskrzydłowe drzwi oraz stosunkowo małe jak, na tak duże auto, światła tylne. Całość możemy określić jako ładne auto dostawcze.

Jak w osobówce 
  Wnętrze oferuje nam pięć bardzo komfortowych miejsc. Przednie fotele chyba przełożono z jakiegoś ciągnika siodłowego! Umieszczono je na poduszkach powietrznych, które można dostosować do swojej wagi ciała. Oprócz tego są dobrze wyprofilowane i zapewniają bardzo dobry komfort podróżowania. Z tyłu również jest wygodnie dla trójki dorosłych pasażerów. Wielkim atutem tego auta jest jego wysokość, która daje możliwość wyprostowanym poruszać się po kabinie. Deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna jak w samochodzie osobowym, a dokładnie rzecz ujmując przypomina wnętrze pochodzące z Mercedesa. Z integrowany kolorowy monitor obsługuje radio, nawigację oraz daje możliwość obejrzenia filmu na płycie DVD. Całość jest prosta w obsłudze i intuicyjna a w dodatku ładnie wygląda. Podobnie jest zegarami zaprojektowanymi w przejrzysty i czytelny sposób, choć osobiście nie przypadły mi do gustu niebieskie podświetlenia ich cyferblatów.
Za tylną kanapą usytuowano bardzo dużą przestrzeń ładunkową przedzieloną plastikową ścianą. Dostęp do niej jest tylko od zewnątrz, przez duże drzwi otwierane na boki. Załadować tam możemy nawet do 1000kg załadunku.
  Teraz przyjrzyjmy się dokładniej jakości wykonania wnętrza. Otóż materiały są dobrej jakości i łatwe w utrzymaniu czystości. Plastiki niestety są stosunkowo twarde, lecz dobrze spasowane i nietrzeszczące na dziurawych drogach. Po prostu niemiecka perfekcja w aucie dostawczym.

Zaskakujące osiągi
  Pod małą maską ujrzymy turbodieslowską, jednostkę napędową o pojemności 2459ccm i mocy 136KM. Silnik połączono z automatyczno-sekwencyjną, skrzynią biegów o 6-ciu przełożeniach. Poszczególne biegi zmieniają się mocno, akcentując szarpnięciem przy zmianie na wyższy bieg. Lepiej jest podczas redukcji, która następuje prawie niezauważalnie i jeśli nie spojrzymy na obrotomierz możemy przegapić ten fakt. Jednostka napędowa oferuje 300Nm momentu obrotowego. Połączenie sporego momentu obrotowego, jak i mocy silnika auto ochoczo przyśpiesza, aby po około 14-stu sekundach uzyskać pierwszą setkę na liczniku. Nasze przyśpieszenie kończy się na wartości równej 146km/h, co jak na auto dostawcze jest wystarczającym wynikiem. Napęd przekazywany jest na tylną oś, a przy braku obciążenia może sprawić kłopoty na miękkim podłożu (sam tego doświadczyłem). Zawieszenie jest dobrze dobrane do charakterystyki auta i nie budzi moich zastrzeżeń. Trzeba tylko pamiętać, że podróżowanie tak wysokim i długim autem (ponad 2.5 metra wysokości i 7 metrów długości) nie jest proste, szczególnie podczas jazdy w wietrzne dni. Wtedy musimy być cały czas czujni i obie ręce trzymać na kierownicy. Manewrowanie samochodem o sporych gabarytach, każdemu wydaje się trudną sztuką. Jak się okazuje tak nie jest, a parkowanie czy cofanie testowanym Crafterem nie sprawia większych problemów.
  Na koniec przyszła pora złożyć wizytę na najbliższej stacji benzynowej. Crafter w mieście spala około 14.5 litrów na każde 100km, zaś w trasie spada do 9.0 litrów. Podczas całego testu, średnie spalanie oscylowało w granicach 10.5 litrów na każde 100km. Przy 75-cio litrowym zbiorniku paliwa, daje teoretyczny zasięg 715 kilometrów.

Wielozadaniowy samochód
  Vokswagen Crafter, który dziś Państwu przedstawiłem jest idealnym połączeniem auta rodzinnego i dostawczego. Mamy możliwość przewiezienia dużego ładunku oraz podróży w komfortowych warunkach 5-ciu pasażerów. A to wszystko za około 130.000 złotych. Jak na takie auto, nie jest to cena wygórowana. Możemy stwierdzić, że testowany model jest idealnym samochodem wielozadaniowym.

Plusy
+ Ogromna przestrzeń
+ Cena
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Komfortowe siedzenia

Minusy
- Szarpiąca skrzynia biegów

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2459ccm turbo diesel (Common Rail)
Moc: 136KM przy 3500obr./min
Moment obr.: 300Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczno-sekwencyjna
Napęd: tylny
0-100km/h: brak danych (około 14 z własnych pomiarów)
Vmaks: 146km/h
Zużycie paliwa: 13.9/8.1/10.0 [14.5/9.0/10.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 75 litrów
Teoretyczny zasięg: 715 kilometrów
Wymiary: 7340/1993/2505 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 2450kg
Ładowność: 1000kg
Liczba drzwi/Liczba miejsc:4/5

Cena: około 130.000zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Andrzej Mieleszczuk oraz autor

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej