Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Moda na auta, które wyglądem przypominają „terenowe”, dotyka coraz częściej modeli, o których nigdy byśmy nie pomyśleli, że to możliwe. Jednak motoryzacja lubi nas zaskakiwać. Oto Volkswagen postanowił, że do swojego najmniejszego modelu up! dołoży kilka plastikowych elementów nadwozia, doda relingi dachowe oraz przeprojektuje przedni i tylny zderzak. Tak postał bardzo sympatyczny Cross up! Jednak o czymś producenci zapomnieli. O czym? Zapraszam do artykułu.

Opis

Czteroosobowe wnętrze
Volkswagen Cross up! oferuje  w pełni 4-osobowe wnętrze. Dostęp do tylnych miejsc ułatwia dodatkowa para drzwi. Otwierają się one szeroko, dzięki czemu bez trudu możemy zająć miejsca na tylnej kanapie. Miejsca na nogi jest wystarczająco dużo, ale bardziej zaskakuje ilość przestrzeni nad głowami pasażerów – nawet jeśli będą bardzo wysocy, bez trudu znajdą dla siebie wygodną pozycję.. Przednie fotele są obszerne i nieźle wyprofilowane, aż skoda, że posiadają jedynie minimalne trzymanie boczne.

Bagażnik udostępnia pojemność 251 litrów, a wiec niemało, jak na klasę auta. Ma on jednak dość wysoko usytuowany próg, który czasem może utrudnić załadunek cięższych walizek.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Konsola środkowa to przede wszystkim centralnie umieszczony wyświetlacz nawigacji, który zintegrowany jest z komputerem pokładowym auta. Dzięki temu na ekranie możemy uzyskać bardzo szczegółowe informacje dotyczące parametrów samochodu.

Poniżej znajdują się trzy pokrętła obsługujące manualną klimatyzację, które otoczone są kilkoma przyciskami, w tym włącznikiem… podgrzewania siedzisk przednich! Na samym dole usytuowano zintegrowany system muzyczny, który niejednego melomana pozytywnie zaskoczy.

Pozory mylą
Wygląd sugerowałby, że nasz mały Cross up! wyposażony jest w jakąś formę napędu na obie osie. A tu niemiła niespodzianka i lekkie rozczarowanie, gdyż auto napędzane jest tylko na przednie koła. Pochodząca z litrowego silnika moc 75 KM przekazywana jest za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Zastosowano w niej minimalnie dłuższe przełożenia, co w połączeniu z niewielką mocą silnika skutkuje przeciętnymi osiągami. Volkswagena możemy rozpędzić do 100km/h w 13,2 sekundy, zaś maksymalnie rozpędzimy auto do 171 km/h.

Mimo tylko 95 Nm momentu obrotowego mała Cross up! całkiem chętnie przyśpiesza pod warunkiem dobrania odpowiedniego przełożenia do prędkości, z jaką podróżujemy
Zawieszenie zapewnia dobry komfort podróżowania, nie zapominając jednak o zachowaniu bezpieczeństwa podróżowania.

Minimalne spalanie
Volkswagen Cross up! jest naprawdę bardzo oszczędnym samochodem, który nie zrujnuje naszego portfela podczas codziennego użytkowania. W mieście zużywa 5,9 litra benzyny bezołowiowej. W trasie zużycie spada nawet do 3,6 litra. Średnio podczas całego testu spalanie wynosiło tylko 4,6 l na każde 100 kilometrów przejechanej trasy.

Podsumowując:     
Volkswagen Cross up! jest bardzo ciekawym i sympatycznym autem. Naprawdę szkoda, że nie ma nawet w opcji możliwości wyposażenia tego autka w napęd na obie osie. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Tak czy inaczej Cross up! jest godny polecenia nie tylko jako drugie auto w rodzinie, ale nawet jako jedyny pojazd w domu!

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 999 ccm (benzyna)
Moc: 75 KM przy 6200 obr./min
Moment obr.: 95 Nm przy 3000-4300 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 13,2 s
Vmaks: 171 km/h
Zużycie paliwa: 5,9/4,0/4,7 (5,4/3,6/4,6 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 35 litrów
Teoretyczny zasięg: 760 kilometrów
Wymiary: 3540/1641/1489 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 854 kg
Ładowność: 436 kg
Pojemność bagażnika: 251/(951) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/4
Emisja CO2 : 108 g/km
Wersja wyposażeniowa: Cross up!
Cena wersji podstawowej: 50 290 PLN
Cena wersji testowanej: 52 200 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej