Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Nowy Sharan, jeszcze doskonalszy technicznie, jest już dostępny u dealerów Volkswagena. Dzięki licznym systemom asystującym oraz poprawiającym komfort podróży ten popularny rodzinny van znalazł się w gronie najbardziej zaawansowanych modeli swojego segmentu. Odczytywanie SMS-ów, bezpieczne wysyłanie wiadomości poprzez duży samochodowy ekran oraz doskonała nawigacja – wszystko to jest możliwe dzięki usłudze „Car Net”, czyli mobilnym usługom internetowym Volkswagena. Ponadto, nowy Sharan ma silniki benzynowe oraz Diesla, które zużywają do 15% mniej paliwa. Chociaż nowy Sharan ma bogatsze wyposażenie i zapewnia wyższy komfort jazdy oraz większe bezpieczeństwo podróżowania jego cena, wynosząca 114.190 zł, pozostała na poziomie ceny poprzedniego modelu.

 

Sharana wyposażono w modułowy system informacyjno-rozrywkowy (MIB) drugiej generacji, zapewniający doskonałe połączenie z Internetem. Volkswagena Sharana można również wyposażyć w funkcję „App Connect” będącą elementem systemu Car Net; dzięki „MirrorLink”, „Android Auto” (Google) oraz „Car Play” (Apple) do nowego systemu multimedialnego auta można wgrać różne aplikacje i używać ich bezpiecznie za pośrednictwem dużego ekranu samochodowego. Usługi online Volkswagena skupione w „Guide & Inform” zapewniają ponadto dostęp do takich usług, jak najaktualniejsze informacje o korkach drogowych, wolnych miejscach na parkingu czy też do informacji o okolicznych stacjach benzynowych i obowiązujących na nich cenach paliw. Kolejną zaletą jest możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów, np. do rozmów prywatnych i służbowych.

 

W samochodzie stworzonym do pokonywania dalekich dystansów, a taki właśnie jest Sharan, szczególnie ważne są bogate wyposażenie i liczne systemy bezpieczeństwa. Nowy Sharan ma w wyposażeniu seryjnym np. nowoczesny system automatycznego hamowania po kolizji. Jest on elementem systemu bezpieczeństwa, a jego działanie polega na tym, że po zderzeniu auta z przeszkodą powoduje automatyczne hamowanie samochodu, jeśli kierowca nie jest w stanie sam wykonać tej czynności. Dzięki temu można zapobiec kolejnym zderzeniom. Innym seryjnym elementem jest elektryczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold ułatwiającą ruszanie autem na wzniesieniu. Bez dopłaty klienci dostaną także nową tapicerkę (w wersjach Trendline i Comfortline), zmienione wskaźniki, nowe tylne światła z diodami LED układającymi się w charakterystyczny kształt. Podróż umili na pewno standardowa, automatyczna 3-strefowa klimatyzacja Climatronic oraz nowe radio z kolorowym ekranem dotykowym „Composition Colour”.

 

Poza tym, do nowego Sharana można dokupić wiele nowych systemów asystujących – są wśród nich system Front Assist obserwujący otoczenie wokół samochodu, asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”, system automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego auta ACC, asystent parkowania trzeciej generacji Park Assist (wspomagający wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego) oraz czujnik Blind Spot, który podczas zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę o obecności pojazdu w tzw. martwym polu widzenia lusterek.

 

Zmieniono także paletę mocnych i wydajnych silników benzynowych (TSI) oraz Diesla (TDI). Doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa stały się do 15% oszczędniejsze i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dwa silniki TSI mają moc 110 kW/150 KM i 162 kW/220 KM. Moc tego drugiego wzrosła o 15 kW/20 KM. Silniki wysokoprężne są oferowane w trzech wersjach różniących się mocą: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM (wzrost o 10 KM, dostępny także w modelach z napędem na cztery koła) oraz 135 kW/184 KM (wzrost mocy o 7 KM). Wszystkie jednostki napędowe (za wyjątkiem silnika TDI osiągającego 85 kW) mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG z funkcją tzw. żeglowania, która sprzyja oszczędzaniu paliwa.

 

Cena podstawowa nowego Sharana z silnikiem 1.4 TSI wynosi 114.190 zł. Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki programowi finansowania samochodów Easy Drive, nowym Sharanem można jeździć już za 1142 zł miesięcznie

 

Źródło: Volkswagen Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej