Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Na długo przed wygranymi rajdami Portugalii i Sardynii Volkswagen bardzo poważnie zaangażował się w przygotowania do 72. Rajdu Polski. Przy strefie serwisowej w Mikołajkach, zostanie zorganizowana potężna strefa kibica, licząca 700 metrów kwadratowych powierzchni. W Fan Parku Volkswagena będzie można m.in. spróbować swoich sił za kierownicą VW Polo R WRC w grze WRC 3 na symulatorze 4D, zapoznać się ze specyfiką wszystkich rajdów dzięki elektronicznemu przewodnikowi, stanąć na środku wirtualnego placu dookoła którego dwukrotny mistrz świata – Sébastien Ogier – za kierownicą VW Polo R WRC będzie kręcił tzw. bączki.

 

Podobnie jak w ubiegłym roku, także w tym podczas LOTOS 72. Rajdu Polski – największego wydarzenia z dziedziny sportu samochodowego w naszym kraju – Volkswagen przygotował dla kibiców mnóstwo atrakcji w tzw. Fan Parku. Tak jak w 2014 roku, strefa kibica będzie zlokalizowana między strefą serwisową a torem Mikołajki Arena, na którym zostaną rozegrane 3 odcinki specjalne.

 

„Organizatorzy spodziewają się, że na szutrowych odcinkach specjalnych na Mazurach, pojawi się ponad 100.000 kibiców. Z myślą o nich przygotowaliśmy pełen atrakcji Volkswagen Fan Park. Chcemy przybliżyć kibicom Rajdowe Mistrzostwa Świata, zespół Volkswagena i zapewnić im nie tylko mnóstwo wrażeń sportowych, ale także świetną rozrywkę i zabawę. W minionym roku Fan Park cieszył się olbrzymim zainteresowaniem, dlatego w tym roku zaoferujemy jeszcze więcej atrakcji. Do dyspozycji będzie, między innymi, symulator rajdowego samochodu, chętni będą mogli też wspólnie z Sébastienem Ogierem stać się bohaterami krótkiego filmu” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

 

Kibiców, którzy przyjadą na Mazury podziwiać w akcji najszybszych kierowców świata, Volkswagen zaprasza nie tylko do Fan Parku, ale również na odcinki specjalne, na których będą zlokalizowane bardzo atrakcyjne punkty widokowe. Drugiego dnia rajdu – na odcinku specjalnym nr 4 i 6 o nazwie „Babki” przy punkcie widokowym nr 8 – za sprawą Volkswagena, który na końcu długiej prostej ustawi radar, kibice dowiedzą się z jaką prędkością poruszają się samochody rajdowe. Kolejnego dnia rajdu – na odcinku specjalnym nr 12 i 16 o nazwie „Świętajno” przy punkcie widokowym nr 17 – dzięki Volkswagenowi kibice będą mogli przekonać się ile metrów po spektakularnej hopie auta rajdowe pokonują w powietrzu. Obydwa miejsca wybrane przez Volkswagena zasługują na miano najciekawszych na trasie rajdu. Na kibiców czekają w nich liczne dodatkowe atrakcje.

 

Na potrzeby sprawnej organizacji i obsługi rajdu Volkswagen przekazał organizatorom aż 60 samochodów. Wśród nich są zarówno auta osobowe (Golf, Tiguan, Passat), terenowe (Touareg i Amarok) oraz dostawcze (Crafter, Transporter T5). Najsłabsze auta są wyposażone w silniki o mocy 105 KM, najmocniejsze – 262 KM i w napęd na cztery koła. Z udziałem samochodu Volkswagena poruszającego się po trasie rajdu organizator nakręcił przewodnik dla kibiców, prezentujący punkty widokowe na poszczególnych odcinkach specjalnych.

 

72. Rajd Polski jest rundą Mistrzostw Świata WRC, WRC2, WRC3, Mistrzostw Świata Juniorów (JWRC) i pucharu Drive DMACK Fiesta Trophy. Rajd zostanie rozegrany w dniach 2-5 lipca 2015 roku. Na kierowców czeka 19 szutrowych, bardzo szybkich odcinków specjalnych o łącznej długości 313 kilometrów, w tym trzykrotnie rozgrywana próba na torze Mikołajki Arena. Wśród prób sportowych znajdzie się 5 nowych oesów, cała trasa liczy 1192 kilometry.

 

Udział w 72. Rajdzie Polski zapowiedziały 74 załogi z 34 krajów. Najwięcej zgłosiło się załóg z Polski, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz z Finlandii. Listę zgłoszeń otwierają ubiegłoroczni triumfatorzy Rajdu Polski oraz dwukrotni mistrzowie świata i liderzy tegorocznej klasyfikacji – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). Ponadto, w samochodach klasy WRC zgłosiło się jeszcze 14 kierowców, w tym Robert Kubica.

 

Źródło: Volkswagen Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej