Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Szeroka gama modeli Volkswagena – od rodzinnego vana po awangardowy model studyjny – została zaprezentowana podczas dzisiejszej konferencji prasowej w trakcie Salonu Samochodowego w Genewie.

Obok nowego Tourana i zmodernizowanego Sharana koncern z Wolfsburga przedstawił nowego Passata Alltracka. Oprócz nich pokazano Sport Coupe Concept GTE – model wyznaczający przyszły, innowacyjny język stylistyki Volkswagena.

Touran, najpopularniejszy rodzinny van sprzedany dotąd w liczbie 1,9 miliona egzemplarzy doczekał się swojego następcy. Model trzeciej generacji zachwyca nowoczesnym sportowym wyglądem, ma znacznie więcej miejsca w środku i daje możliwość zmiany konfiguracji wnętrza na wiele sposobów. Bagażnik o pojemności do 1.980 l, sześć nowych oszczędnych silników do wyboru i wzorowy w tej klasie aut zestaw systemów asystujących czynią z Tourana idealnego towarzysza każdej podróży. Bardzo ważna w nowym modelu jest też gama nowoczesnych systemów multimedialnych – łącznie do nowego Tourana można wybierać spośród pięciu urządzeń radiowych i radiowo-nawigacyjnych, wyposażonych w kolorowe ekrany dotykowe. Możliwe jest również podłączenie do nich (zależnie od rodzaju urządzenia) smartfona, czy tabletu. Odbywa się to za pomocą interfejsu „App Connect”.

Pod względem technicznym znacznie unowocześniono także dużego rodzinnego vana – Sharana. Dzięki licznym systemom asystującym, zarówno z dziedziny bezpieczeństwa, jak i komfortu, a także za sprawą szerokiej gamy urządzeń służących informacji i rozrywce model ten awansował do grona najnowocześniejszych aut swojej klasy. Nowoczesna jest również gama mocnych i oszczędnych silników benzynowych (TSI) oraz diesli (TDI). Wszystkie spełniają normę Euro 6 i zużywają do 15% mniej paliwa.

Obok obydwu wymienionych vanów swój debiut w Genewie świętuje najnowsza generacja Passata Alltrack*. Nowy model (jak jego poprzednik) został skonstruowany na bazie Passata Varianta. Masywne zderzaki i osłony progów, stały napęd na cztery koła 4Motion, specjalny program do jazdy terenowej, podwyższone zawieszenie oraz liczne systemy asystujące kierowcy sprawiają, że samochód ten równie sprawnie radzi sobie w terenie, jak i w roli wygodnego towarzysza dalekich tras.

Kolejną ozdobą stoiska Vokswagena w Genewie jest Sport Coupe Concept GTE. Czterodrzwiowy, czteromiejscowy model studyjny zachwyca awangardową stylistyką utrzymaną w stylu ekskluzywnych aut sportowych. Ten elegancki model wyposażono w nowoczesny hybrydowy zespół napędowy plug-in, składający się z silnika V6 TSI oraz z dwóch jednostek elektrycznych. Moc systemowa zespołu wynosi 279 kW/380 KM, a zużycie paliwa wynosi średnio zaledwie 2,0 l/100 km. Innowacyjna stylistyka jest szczególnie widoczna w przedniej części nadwozia. Osłona chłodnicy, reflektory i logo VW tworzą jedną całość. Dach rozpościera się łagodnym łukiem od cofniętego ku tyłowi słupka A (dzięki temu maska silnika ma wyjątkowo wydłużony kształt) aż do tylnej części auta. Mimo tych wyważonych proporcji czterodrzwiowe Sport Coupe Concept GTE zapewnia wszystkim czterem pasażerom odpowiednio dużo przestrzeni nad głowami; w modelu tym znalazło się też miejsce na 480-litrowy bagażnik. Również wnętrze wyznacza nowe standardy jakości, zachwycając ascetycznym designem, perfekcyjną ergonomią oraz nowoczesnymi rozwiązaniami z dziedziny multimediów, umożliwiającymi bezpośredni kontakt człowieka z samochodem.
Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju, dr Heinz-Jakob Neußer jest pewien, że Sport Coupe Concept GTE wyznacza standardy na przyszłość: „To zapierające dech w piersiach, dynamiczne coupe, które wyznacza nowy wyższy poziom w swojej klasie i jest alternatywą dla klasycznych samochodów z segmentów B i C”.

*Zużycie paliwa Passata Alltrack w l/100 km: 7,4 – 4,8 (w trybie mieszanym); emisja CO2 w g/km: 170 – 129 (w trybie mieszanym), klasa efektywności: D-A (wartości prognozowane, stan na luty 2015).

Źródło: Volkswagen Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej